2012. április 22., vasárnap

Akkor és most, avagy minden csak idő kérdése I. - Marcsi megújul hátul

Marcsi, aki a MAR kezdetű rendszám után kapta a nevét - Isten igazából nem is tőlem, hanem a közvetlen környezetemtől, BMW-sektől, rokonoktól, ismerősöktől - egyre csak szépül. És noha néha-néha megörvendeztet egy-egy belső szépségévél (értsd: felbukkanó hiba) azért kölcsönösen imádjuk egymást. Én napról napra, hétről hétre mindig segítek Neki, hogy szebben nézzen ki, ezért Ő cserében élményt nyújt, melyet csak az érthet meg, aki végletekig szerelmes egy ilyen kocsiba. Másnak kár is lenne ezt magyarázni, nem is értenék meg: Autó, autó, egyre megy...

Nemrégen írtam ezt a bejegyzést, melyek alapján sokan "temették" a Marcsit. Itt (http://bmwe46.tumblr.com/post/16239398266/egyre-tobb-dolgot-kezdek-megerteni) felsoroltam minden olyan "hibáját", sérülését melyet az eltelt 10 év alatt összeszedett.

De, mint már akkor is ígértem ezek csak addig lesznek a BMW-met elcsúfító elemek, amíg nem lesz időm arra, hogy rendbe szedjem a hölgyeményt. :-)

És íme. A mai napon elmondhatom: Marcsi közel tökéletes, 99,9%-on állunk. 

(...)

Nagyon szeretem az akkor és most sorozatokat, képeket, bejegyzéseket. Mert volt egy állapot, mely megújult és helyében egy szép, dekoratívabb kinézet nyerhet teret. Ekként sorba szedem több részben (bejegyzésben) a fent megemlített, még tumblr.com-os bejegyzésemben feltárt "hibákat", hogy hogyan állnak most.

Rozsdásodások hátul:


Ilyen volt...
Levált hátsó ablakfedő műanyag. A kétoldalú ragasztó elvált, mögötte ette a rozsda...

A zsanér szélei is csupa egy rozsda volt.

A teleszkópokról nem is beszélve.

Sőt a teleszkópok felet is el volt rohadva a csomagtérajtó.

A másik oldal sem volt megkímélve.


... és ilyen lett!


Minden ott kezdődött, hogy ahol a műanyag elvált, ott elindult a hátsó (csomagtér) ajtó bontása.

Majd lejött a nagyrészt kétoldali ragasztóval feltett hátsó ajtó (külön nyíló) ablakának műanyag eleme.

Egészen pontosan ez.

2012. április 21., szombat

Az első törött BMW 2012 M5 - Szegény pára

Szerencsétlen BMW M5 2012 teljesen rommá törött. De ami a lényeg: Az utasok túlélték.

Rossz így látni minden autót, pláne egy BMW-t.


Itt nyílt minden légzsák. Szükség is volt rá...
Bővebben:

Fényszórómosó: Még mindig! :@

Kezd elegem lenni...

Az alkatrész pontos neve?

A rajta lévő számok az alkatrész számai? De melyik?
A 1 307 030 115 vagy a 8 362 823?

... hogy ez mindig csöpög, folyat, majd eláll, majd újból! :@


Amin múlhat egy BMW élete. Nem sok 3000Ft! - Porral oltót a kocsiba!

Nem régen történt. 2012. január. Porrá égett egy BMW fanatikus társam 320d-je. 
Egyszer csak füstölt, majd kigyulladt a kocsija. Szerencsétlennek nem segített senki sem, poroltó nem volt nála (mert ki gondolta, hogy ez megeshet vele is?), így végignézte, hogy a szeretett kocsija porráég. Mert nem túlzás: a BMW teljesen elégett.

Ilyen volt... (Forrás: www.bmwfanatics.hu)

... és sajnos ilyen lett a BMW 320d. (Forrás: www.bmwfanatics.hu)

A képek láttán elszorult a torkom. 
Istenem, ha ez az én... - á de nem! Én nem is tudom, hogy mit csinálnék!
(Forrás: www.bmwfanatics.hu)


Nagyon ronda látvány. És ami nagyon elkeserítő az az, hogy egy poroltó megmenthette volna! Egy poroltó, ami nem volt. 3000Ft. Nem több! 
(Forrás: www.bmwfanatics.hu)


Ekkor úgy gondoltam, hogy mivel Murphy létezik, így nem adom meg neki az esélyt, hogy netalántán velem is megtörténjen egy ilyen. Vagy valakinek én is ne tudjak majd segíteni, ha egyszer, netalántán, de szüksége lesz rá. Így vettem rögtön egy poroltót jómagam is, és be is szereltem a (letörött fedelű) üresen, funkciótlanul álló, anyósülés alatti rekeszbe.

Ami még hiányzott a BMW-ből: FM transmitter és szabad zenehallgatás

Azon BMW tulajdonosok, akiknek
1. nincs egy új,
2. vagy nincs jól felszerelt korábbi gyártású
BMW-jük, azok számára a kocsiban történő szabad (azaz nem rádiós) és kényelmes zenehallgatásra nem sok lehetőségük marad, ugyanis - maradva az E46-osnál - a gyárilag beszerelt rádió, noha nagyon jól szól, ennek ellenére a legtöbb esetben csak - jól megírt - CD-t hajlandó "megenni", vagy ritkább esetben csak kazettát képes lejátszani - ha csak kazettás magnóval van felszerelve a 46-os.

A főszereplő: LogiLink FM0001 nevű FM transmitter MP3 számára


I. Kazetta adapter

A kazettás rádió mese nincs elavultnak számít abban az esetben, ha csak és kizárólag kazettával kívánjuk etetni, ugyanis kazettára nem sok szám fér, gond lehet az MP3 számok ide-oda konvertálásával, hogy "kiírható" legyen a kazettára, bla-bla-bla...
Ezt nem részletezem tovább, mert szerintem mindenkinek egyértelmű ez nem járható út, akkor ha kényelmes zenehallgatást akarunk kieszközölni a szeretett BMW-knben.
Így a kazettás magnó átverésére van egy már régóta bevált módszer, mely nem más mint egy ún. (iPod, és MP3) kazetta adapter, mely nem más mint egy kazetta formájú átjátszó, egy hosszú vezetékkel a végén. 

A kazetta adapter. Beszerzése nem jelent nagy érvágást a költségvetésre...


Működése roppant egyszerű:
A jack csatlakozót, ami kilóg az adapterből egyszerűen rádugjuk az MP3 lejátszóra, rádiót kazetta üzemmódra állítjuk és lám: Hangos kattogások közepette elkezdi lejátszani a zeneszámokat a lejátszóról vezérelve.

Előnyök:
- A kazetta használatát teljes mértékben kiváltja.
- Filléres tétel.
- Más lehetőség nagyon nem is kínálkozik a kazettás magnó átverésére, hacsak nem cseréljük ki magát a rádiót is + FM transmitter...

Hátrányok:
- Én még nem találkoztam olyan adapterrel, amelyik ne kattogott volna hangosan, vagy kevésbé hangosan a lejátszóban.
- A fránya vezeték valahogyan mindig útban van az autóban.

Egy szó mint száz, nem rossz kis ketyere, de szerintem sokkal jobb a:

II. FM transmitter

FM transmitter a kocsiban

Az FM transmitter ötlete onnan jött, hogy elég hamar ráuntam arra, hogy 15-20 számonként egy-egy újabb CD-t írjak ki, melyet aztán 

2012. április 11., szerda

Amikor beszállni és kiszállni is jó... - Húsvéti látogatások élményautózással egybekötve

Ha már Húsvét hétfő, akkor mozduljunk is ki. Mondjuk menjünk el Gyálra. Persze BMW-vel. Kössük már össze a kellemeset a hasznossal. Hát így tettünk...


Gyál határában. Ha kicsit más perspektívából lőttem volna a képet és nem lenne olyan mocskos a hölgyemény, akkor még "nagyon jó kép" minősítést is adhattam volna neki.

A kocsi NEM az Új Széchenyi terv forrásaiból került megvásárlásra.

Ez a fehér tábla akár a Gyál tábla is lehetne. 
De nem az, így megelégszem a Patak utca felirattal.

--------------------------------------------------------

A nap mottója tökéletesen egybevág a márka által képviseltekkel:

2012. április 8., vasárnap

Egy újabb nagytesóval több Veszprémben ;-) - BMW E39 525d Touring

Prológus:

Azt már megszoktam, hogy nekem legnagyobbrészt csak E39-es és egy E90-es BMW-s ismerősöm van Veszprémben és a város közvetlen közelében. Ezzel nem is lenne baj, de valahogy mindig úgy érzem, hogy én az E46-osommal elbúj(hat)ok az E39-esek mögött. 

Hogy miért? 
Legfőképpen azért mert az E39-es tesók már puszta jelenlétükkel is tekintélyt parancsolnak. Felszereltségük, motorpalettájuk még a leggyengébb esetében is messze leköröznek engem és a Marcsikámat... Persze ezt Ők nem mondják ki, nem mondogatják, hogy nézd ebben, ez meg az van, ami a tiédben nincs, hanem én tapasztalom azt, ami az övükében alap, az nálam extra, és tudom, hogy  a BMW valahol a 3-asnál kezdődik, de mindenféleképpen az ötösben folytatódik!

BMW E39 525d Touring. Egy újabb nagy tesó a klubban!


Bevallom régen nem tetszettek az ötösök, pláne nem az E39-es. Aztán tapasztaltam egy s mást, és előbb a sedan 39-es vált kedvencemmé, melyet rögtön követett a 39-es Touring imádat is. Mára egyenrangúan imádom mindkét változatot, és tudom, hogy egyszer nekem még lesz egy E39 Touringom, nagy valószínűséggel egy 540i.

Régen mindig is E60-ast, egészen pontosan E61-est akartam. De mára - a tucatnyi rossz tapasztalat miatt lemondtam - a cicalámpás, bangle ötösökről, és figyelmem az E39-esekre terelődött. Tudom, hogy egyszer lesz még ilyenem is.

De tudom azt is, hogy jelenleg E46-osom, van és AZT NEM CSERÉLNÉM EL SEMMIRE SEM! És később sem azért fogok nagytesóra váltani, mert a 46-os rossz lenne, hanem mert a család szempontjából a 39-es praktikusabb. (Ezt szerencsémre tapasztaltam. Lásd lejjebb! :-)) 


A Touring nagytesó

Nem is olyan régen búcsúztam egy - számomra - legendás vastól, egy BMW E39 523i-től. Ehhez a 39-eshez több kötött, mint puszta BMW imádat... És a kocsi történetének elmeséléséhez is egyszer nekifogok majd, de addig még össze kell gyűjtenem minden emlékemet, és élményemet, hogy valóságos képet adhassak a BMW-ről, mely igazolja azt a tézist: a BMW nem csupán egy autómárka, ez egy életérzés, és aki ezt nem élte át az soha nem érti, hogy mit jelent ez...

A - számomra legendás - 523i helyett Ádám barátom egy merész húzással E39-es Touringra, mégpedig egy 525d-re váltott át. A üzemanyag-formátum változott, a sorozat nem: Maradt az E39-nél. 

Amikor először megláttam, hogy Touringot akar venni, akkor meglepődtem, de aztán amikor elgondolkoztam azon, hogy mennyire hasznos egy puttony az én "kis" hármasom esetében is, akkor megnyugodtam, ez sem lesz olyan BMW idegen, benézett vásárlás. 

Körülbelül 3-4 hete vette meg, és eddig (e hét péntekéig) tartott míg át sikerült verekednie magát a magyar vám-okmányiroda fergetegen. Igaz az okmányirodában az ottani hathatós segítség révén hamar túljutott, és megkapta az áhított rendszámot és már aznap esete megjelent Veszprém utcáin az exZwickaui BMW E39 525d a maga 163 lóerejével és a tekintélyes 350 Nm-vel. Rögtön több forrás is jelezte, hogy egy ismeretlen szürke 525d szeli a kihalt utcákat...

Na ha már jelen van a veszprémi traffic egy jeles képviselőjeként, akkor ideje lesz megnézni is - gondoltam és ezt az elképzelést tettek is követték, melynek eredményeképpen a múlt hét pénteken meg is lestem a gépezetet.

2012. április 1., vasárnap

Ameddig a lábam bírja...

Volt anno egy olyan film, hogy "Ameddig a lábam bírja". Ebben egy  német katona meglátogatja a gulagot, és mivel az nem jön be neki ezért megindul haza a lábán, és minden km csak attól függött, hogy mennyit bír a lába...

Na valami hasonló játszódik le nálam is a közelmúltban a (német születésű) Marcsi esetében. 

Ameddig az akksi bírja addig közlekedem vele. Aztán amikor nem bírja, akkor veszek bele egy új, prémium minőségű akksit. (12v 55Ah)

De azért ma (még?) ment, így leruccantunk páran Balatonalmádiba, majd Füredre.

Az idő jó volt, csak a szél ne fújt volna. Ami különösen jó volt az az, hogy nagyon kevesen vannak ilyenkor a gyönyörű parkokban és sétányokon. Igazi kényelmes, csendes sétát lehet tenni...

A képek:

A főszereplő, és aki nélkül nem jöhetett volna össze a kirándulás :-)

Balatonalmádi mólója.