2015. július 28., kedd

Ilyen BMW sem sűrűn jön veled szembe az utcán! - BMW E46 330d Touring "Terminator Edition"

Kezdjük rögtön ott, hogy láttam már pár E46-ost, de ilyet még sohasem, illetve nem is tudom, hogy létezik-e még egy ilyen E46-os az országban! Ha igen, akkor máris itt a legelején jelzem, jelentkezzen, mert Isten bizony megnézem, ugyanis most már van összehasonlítási alapom!!

Egy kép a régmúltból. A képen egy majdnem gyári E46 330d-t látunk...


Ettől függetlenül nem tudom, hogy hol és hogyan álljak neki az autó ismertetésének. Ugyanis ez az autó még nincs kész, de készen is van. Na mindegy kezdem ott, hogy...

...a 2004 júliusában született BMW manuális 330d-ként látta meg a napvilágot, s M57TUD30 nevű, 204 lóerős, és 480 newtonméteres "szívvel" látták el. Extralistáján, amellett hogy gyári M pakkos autóról beszélünk (ennek minden stílusjegyével) különösebb extrákat nem találunk, hacsak a 16.9-es navit, gyári telefont, MFL-t, s a PDC-t nem említjük.

Az autó amúgy legközelebb a gyári állapothoz akkor volt, amikor közel 4 éve Steve-hez került. Akkor még - a felnit leszámítva - gyári állapotban volt. No de hát aztán nem kellett sok idő és Stevenek kezdett elborulni az agya. S mivel Ő saját magát is a BMW jelzés mentén, mint Beteg Marha Wagyok aposztrofálja, így nem lepődtem meg a végeredményen, sőt csakis elismeréssel tudok adózni a munkássága előtt.



A fenti fotókon a gyári állapotok láthatóak - kivéve a felnit, illetve azt, hogy az újdonsült tulajdonos egyből ledugózta a hátsó ablaktörlőt. A folyamat valahol itt kezdődött el... 

Nos, amit korábban itt a blogomon olvasni lehetett, hogy ez, meg az a BMW E46-osok jellegzetessége (típusspecifikumosságai) azt most mind felejtsük el. Ugyanis ez az autó csak külsőre néz ki BMW E46-osnak, amúgy a gyakorlatban már nagyon messze van egy gyári állapotútól.

Vagy, hogy idézzem a tulajdonos azon válaszát, arra a kérdésemre, hogy mi rajta a nem gyári, az volt a válasz: mi az ami még gyári...

Ritka pillanatok egyike: közel gyári kinézetű a 30d!

Az autó majdhogynem hónapról-hónapra változik és ölt(ött) újabbnál újabb alakot. Hol például az indexek váltanak át (gyári) fehérről narancsra, hol pedig a ködlámpák változnak át sárgára. A felnik cserélődését pedig már szinte követni sem lehet. De van, hogy egyszercsak egy púp nőtt a motorháztetőn...


Amúgy én legelőször 2012. augusztusában, a 4. póverfantasztikus találkozón láttam Steve BMW-jét. Akkor a kinézete engem megdöbbentett. Egyrészről kezdő BMW-sként a szárnyamat bontogattam, s minden új volt, ami nem gyári, másrészről elintéztem annyival, hogy na itt egy újabb tunyinggyerek, aki teljesen leoffolta a BMW-jét. (Jó mondjuk erre az is rásegített, hogy Steve hátulra egy milkalila milkacsokis feliratot is ragasztott, amivel aztán teljesen kiverte a biztosítékot nálam...)

Kocsijának éppen akkori állapota ezeken a képeken szereplő kinézethez volt hasonló:

Egyedi motorháztető, és emmfestes matrica.

A motortér akkor így nézett ki. Ma már nem ilyen, s a toronymerevítő is kikerült.

Polgárpukkasztásból jeles!


Aztán nem sokkal később beköszöntött a narancssárga index korszaka, melyet hátul USA style-ban kialakított lámpák egészítettek ki. Íme:




Idővel aztán újabb felni került fel, illetve a hátsó (3.) féklámpa foglalata is átalakult (egyedivé vált.) Ilyen lett ezután:



Aztán valamikor ekkortájt eszébe jutott a gondos tulajdonosnak, hogy azért télre mégsem lesz előnyös a "szarráültetett" autó & toldattal ellátott első lökhárító & peres felnik, ezért készített egy "téli edisönt." Ez megint stílusosra sikeredett:



Majd beköszöntött a "Terminátor korszak" (részletek később) és a kocsi külleme és bele (erről is később) közel véglegessé vált. Ekkor nagyjából így nézett ki:



Az autó iszonyat magas volt. Majdnem olyan, mint az enyém anno... :-P


(A felnik típusa: Advanced One ADV5.1 FlowSpec. Áruk: olcsók nagyon.)

Nem sokkal a 19-es ADV5.1-esek után felkerült egy gyári AC Schnitzer gari is.




Nos végül aztán elértünk a jelenlegi - 2015. júliusi - állapothoz. És akkor, most jön a közeli, élő "teszt".


Elsőnek mutatok pár propaganda-fotót. Itt például neon fényben fürdik a frissen fóliázott BMW.


Az amerikai szélességfények elég hamar hozzákapcsolódtak az autó "arculatához".

Itt a legújabb felniken, és teljesen koppra leültetve látható. Ilyen alacsonyan - ha nem lenne légrugóval felszerelve - lehetetlen lenne vele a közlekedés. 

Az autóval méltán lehetne megmérkőzni akármelyik nemzetközi BMW-tuning fesztiválon. Még ha nem is nyernénk érmet (mert mint tudjuk nem mindig a legjobb-legszebb-legeltaláltabb autó nyer), azért biztosan nem kellene szégyent vallani.


Az autó orra "élőben", azaz semmilyen képeltorzítás, fotóshopp, stb. nélkül. A teljesen fekete (sötét hatású) fényszórók és a narancssárga indexek egyedi arculatot varázsolnak a BMW-nek.

A tükrök a fóliázást követően is feketék maradtak. A fényszórók teljesen "sötét" volta nagyon idegenül hat: sehol egy foncsor, sehol egy fénytörés! Semmi! Olyan, mintha üres lenne!


A magasfényű lakk (shadow line) a kocsin körben érintetlen, gyönyörű állapotban van! 

Eredeti króm élő vese, körben lekarbonozva. Egyedi arculat itt is...

Ami különösen tetszik/tetszett nekünk BMW-seknek, hogy a BMW jelek elől-hátul megmaradtak, s nemhogy nem kerültek eltüntetésre, de ehelyett gyári (nem kínai utánagyártottak) kerültek fel. 


Három narancspont van a kocsi orrán. És itt nem a fidesz "egy-megérett a meggy", "kettő-csipkebokor vessző", stb. információs pontjaira gondoltam, hanem Steve kocsijának orrára: egy oldalindex, egy index, és egy szélességfény adja a szükséges "hangulatvilágítást."

Az autó jelenleg egyedileg sorozatszámozott, Osakában (Japán) gyártott és élethosszig tartó garanciás Work Rezax típusú felniken gurul. (A képen amúgy jól látszik, hogy az Amerikában használatos szélességfény lényegében egy prizma, ami inkább visszaveri a fényt, mint szolgáltatja.)

Elől 205/35 R18 81H, míg hátul 225/35 ZR 18 87W paraméterű gumik vannak fent.

Mint az a képen is rögtön látszik, Steve lelkes tavaszi ültető, de emellett elkötelezett a környezetvédelem, ezen belül a szelektív hulladékgyűjtés mellett is! Íme:


Steve szerint a különböző (pl.: energiaitalos) dobozok gondos összelapítása, majd szelektív hulladékgyűjtőbe történő elhelyezése nagyon fontos dolog, éppen ezért az autóját is ezek szerint alakította ki...

Természetesen a szélvédőn felül a napellenzők szintjében végighúzódó sötét fekete csík sem gyári.


A narancssárga indexek és szélességfények hatalmasat dobnak az autó megjelenésén. Szürke indexel nem is lenne oi mutatós.


Jól memorizáljuk ezt a képet. Így megemelve, ilyen "magasan" nem sűrűn látjuk ezt a BMW-t...

Az a vicc, hogy így sem néz ki olyan rosszul. A peremes felnik sokat dobnak az összképen.

A leengedés folyamatai: itt még levegőben...

...kezdődik az ereszkedés...

...s végül csüccs. 

Így - gyári magasságokhoz szokott szemlélőnek - olyan, mintha a futóművét, de legalább is rugóját vesztett E46-ossal állnánk szemben. Viszont ekkor is gyanúra adna okot, hogyha tudjuk, hogy nincs az autóban rugó, annak ellenére miért nem vesz fel durván negatív kerékdőlést? A megoldás ugye mint tudjuk az ültetőrugóban van...

Azt hiszem ezt nevezik koppig történő leültetésnek. Ezzel egy cm-t nem mernék megtenni előre...

Koppra leültetve a lökhárító is szinte a földet súrolja.


A csüccs hátul. 

Itt már kicsit groteszkül néz ki az ültetés eredménye: olyan mintha csak felni lenne, gumi nem...


Visszatérve a közeli fotókra (részletekre), itt ismét a "halott" fényszórót látjuk. Életnek jele itt nincs, hacsaknem...

...jé! Itt egy xenon! És nini!



Itt a párja! Ejj-ha! Ebben 4 xenon van! (Egészen pontosan xenon volt egészen addig, amíg össze nem veszett a szélességfénnyel, így ma sima halogén izzó van benne). Ilyet csak itt láttam, de élőben még sohasem! 

S itt, ennél a képnél nyer értelmet a cím: íme a Terminátor Edition BMW élőben!

A fényszórók a 4 x Xenon után, de még beépítés előtt így néztek ki!


A xenon fényszórók hátulról így...

...s így néznek ki. Ha jól tudom a refik xenonjának trafója merciből valók.



Az ún. powerdome közelről.

Itt pedig az egyedüli, az autó eredendően Black Sapphire Metallic színére emlékeztető felülete (csíkja).


A betöltőnyílásnál is felbukkan az eredeti szín. És a por és rozsdamentes állapot...

A szokásos típusbetegség azonban itt is feltűnik sajnos.

Hátulra érve füstszínű lámpák fogadnak, melyek azonban természetesen nem a szokásos módon (halvány sárgán) világítanak!

Hanem fehéren!

Nem gyári természetesen ez sem!

Eredendően a gyári telefon antennája volt itt. És az az érdekesség eltűnésében, hogy nem feltétlenül a dizájnnak esett áldozatul: ugyanis a nyestek rendre késztetést éreztek, hogy megrágcsálják este. Éppen ezért került fel az E90-es széria "cápauszony" antennája.


Az első átalakítás "vesztese" a hátsó ablaktörlő lett. De nemcsak a kar tűnt el, hanem komplette az egész üvegen lévő berendezés is (nyitóstul mindenesestül).


Itt nem fog berohadni a tengely, mint nálam anno a MARcsinál, mivel itt nincs tengely se!

 
Hát ez sem volt sűrűn nyitogatva. Mivel hátul nemcsak ablaktörlő nincs hanem, ablakmosó tartály sem.

De ami a legdurvább, hogy ablaktörlő ELŐL sincs!!! Mikor rákérdeztem, hogy miért jött a lakonikus válasz: nem tetszik! Persze éppen a nyári dögmelegben egy esős időszak következett. Steve valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag megvárta az eső végét és csak utána indult haza. Hm... Hogy mik vannak! :-)


Egyedül a 3. féklámpa fehér színe emlékeztet arra, hogy eredendően fehér indexel jött ki az autó...




Beltér

Ahogy a külső úgy a kocsi beltere sem átlagos. 

Itt például a szemfülesek megfigyelhetik, hogy a motorháztető nyitója felett van egy kis fekete gomb. No! Ez nyitja a hátsó ajtón az üveget, ugyanis ne feledjük azon a hagyományos nyitó nincs! (Emellett persze a kulcson lévő gomb is nyitja.)

A mutatók pirosak! Nem a szokványos fehérek. A krómkarikás műszeregység angol. Végül pedig az átlagfogyi sem rossz... :-P

Eredeti BMW Performance váltókar és váltószoknya. 

A karbon dizájn végig uralja a belteret.


Az igényes, és egyedi karbonvonulat hátul is folytatódik.

Homelink utólag (aktiválása folyamatban), avagy ilyen amikor a gyári rendszerrel nem hajlandó kommunikálni az otthoni kapunyitó és neked kell valamit kitalálnod. Steve megoldotta...

Újrabőrözött kormány. De nem ám úgy, hogy a régi - kopott - bőr lekerült. Nem! Hanem rá lett bőrözve. Ennek következtében...

...a kormány fogása még vastagabb lett! Amúgy a bőrözés természetesen első osztályú!

Gyári M-es tükör.

Az air ride (levegős futómű) kezelőpanelja a középkonzolon kapott helyet.

Az ülésfűtés és DSC gomb körüli rész utólagos - a gyári színnel megegyező - fóliát kapott. A gyári bevonat sajnos hajlamos lekopni/megkopni.

Pixelmentes 16.9. Csak a BM54 kezdett el sz...kodni... :-/

Fent középen nem égett a beltérvilágítás. Az ok prózai: Steve-t zavarja a mennyezeti beltérvilágítás. No comment. :-)

Nem átlagos a belső.

A gyári M-es tükör mellé, gyári M-es ülés dukál.

Kétség nem férhet hozzá: ez egy gyári M3-as ülés. (Csak az M-hez lehetett kérni felfújható oldaltámaszt. Deréktámasz kör kapcsolója előtti gomb).

Telibőr, memóriás E46 M3 ülés deréktámasszal, fújható oldaltámasszal és ülésfűtéssel.


Az ülésből ugyanakkor eredendően hiányzott az ülésfűtés. Azonban Steve-nek ez sem okozott problémát. Ha nem volt benne, hát tett bele. Az, hogy ehhez lényegében atomjaira kellett robbantani az M3-asból való ülést, majd ugyanúgy össze is kellett raknia, nos, ez sem okozott problémát!

Alább a szerelés fázisaiból látunk egy-egy képet:

A szék bomlik.

Az M3-asban az oldaltámasz is fújható!

Hátulról. Hát hogy ebből valaha megint lesz-e ülés, azt nem sokan gondolták volna, jóllehet Steve végig uralta a helyzetet! :-)

Már alakul!

Íme az M3-as ülés párnázata!

Üléspárnák

Azért vezetékezni is kellett egy s mást...

Egy halomban az M3 ülés.

Lényegében "csak" ennyit kellett beletenni... (Ez a kép nem a beépített ülésekről készült)

Állandó felszereltség a gázmaszk...


Motortér


A nagyobb cooler és új turbó, illetve egy minimális chip nyomán az autó elvileg 300LE felett teljesít és a nyomatéka is messze túlszárnyalja a gyári 480nm-es értéket. Sajnos kimérésen eddig még nem volt az autó, pedig kíváncsi lennék nagyon...

A motorháztető "púpjának" nyoma belül nincsen. Viszont a géptető érezhetően nehezebb lett...

A motortérben első blikkre semmi komolyabb változtatás sem figyelhető meg.


Idegen elem a motortérben: utólagos (kamion?) kürt. A hangja irtózatos. Steve a vonatoknak szokott vele "köszönni"...

Mindkét tornyon toronytakaró van.

Mondjuk van is mit takarni...


Ha már motortér, akkor nem mehetünk el a nem gyári méretű intercooler mellett sem, ami...

...beépítés előtt így nézett ki.


Persze a kipufogórendszer sem gyári.

A két egyenes vég alapján akár benzines is lehetne.

Azonban nem az, viszont szépen szól. Íme:



A gyári és ami helyette bekerült.

Nincs túlbonyolítva. 

Ha már ültetés, egészen pontosan air ride, akkor minden itt, a csomagtartóban kezdődik: ugyanis itt van a csüccshöz szükséges levegő.

Itt pedig a légrugós lengéscsillapító kiszerelve.


Itt éppen beszerelés folyamatában látható a levegőtartály.

Ez itt a reklám helye.

A kezelőpanel.

Itt pedig az összes tartozék. (Kivéve a légrugós lengéscsillapítók)


Emlékeztetőül a légrugó hatása: Ilyen az autó alacsonyan...

...s légrugó által megemelve.



Összevetve a Terminátor 330d egy gyári állapotú 330i-vel.

Sajnos az "összevetésre" nem napfényben, hanem esőre való tekintettel egy parkolóházban került sor. Amint lesznek jobb képeim, akkor ezen hiányosságomat pótlom... :-/

Az eltérés a full-gyári és az "épített" E46 között hatalmas. Ez nem is lehet nagyobb dicséret az építőnek.

Nemcsak a magasság, de a megjelenés is egyedi. 

Íme egy másik nézőpont.

A vaku előcsalogatta a lámpa mélyén megbújó xenonokat...

S azon kevés fotók egyike, amin látszik egy kicsi abból, hogy nemcsak sötétség, hanem valami lámpa is van a fényszóróban.

A 330i gyári orra, és gyári magassága már-már kétségbeejtő a koppig leültetett 30d-ről készült képek láttán.


S A J N O S !


Itt jön a bejegyzés egyetlen szomorú pontja, ugyanis élőben (menet közben) nem sikerült megtapasztalnom, hogy milyen is a "nagyon erős", ez "nagyon megy" jelzőkkel ellátott chippelt 30d. Ettől függetlenül abban biztos vagyok, hogy sokkal jobban megy, mint a 30i-m, s valahol alatta lehet egy V10 M5-nek.
A terminátor erejéről egyedül ez a "finom" gázadásra adott több méteres gumicsík engedett következtetni. Azért jópár lóerő lapulhat ott a motorháztető dudorja alatt...


Végszó

Az olvasó rájöhetett a blogom olvasása közben, hogy én felettébb "gyáripárti" vagyok, azaz nem szeretem az utólagos "BMW-iedegen" extrásításokat, illetve a látszat-tuningot. Előbbin a homasita lökhárítók-lámpák-cápauszonyok, fuxos vagy épp rózsaszín felniket értem, utóbbin pedig a 316i/320d M pakett, meg Mfestes matrica kombót, de persze úgy, hogy M-esítés az első lökiben kimerül. (Löki hátulra, fékhűtőcsövek előre, fekete tetőkárpit, taposó, küszöb, stb. ezekre már nincs igény, vagy inkább, ami a gyakoribb nincs rá keret.) Emellett persze az igénytelen (rozsdás, lelakott) autóktól is herótom van.

De akkor mit keres itt a blogomon ez az E46-os BMW? Az első ok az, hogy kivétel erősíti a szabályt. A második ok pedig az, hogy lehet, nem alakult volna ki az előbb felsorolt BMW extrásítás (tuningolás) nyomán annyi ellenérzés bennem, ha mindegyiket ilyen profin, ilyen magas szinten csinálják meg. Ugyanis állítom, hogy ilyen E46-os BMW mégegy hazánkban nincsen! Ha van, akkor írom ismét, hogy kérem jelezze a jobb oldalt megadott drótpostacímen, mert szívesen megnézném az autót! :-)

Ja igen. És majdnem elfelejtettem hozzátenni, hogy lehet, hogy azért tart ott a hazai BMW (de sokszor más típusú autók) tuningolása, mert  az autótuningolás - eredendően - a gyári autó további extrásítását/átalakítását jelenti, azaz további pénzráköltést. Az viszont, hogy veszek egy racsing kipufogót, ültetek 10 cm-ert az autómon, dobok rá egy első emmes lököst, de közben a küszöb az első két sárvédővel együtt elrohadt, illetve havonta 5.000 Ft-om van benzinre, az nem éppen a tuningolás mekkája. Nemhiába mondja kicsit ironikusan a népnyelv, hogy a tuningolás ott kezdődik, hogy
1. Tankold tele az autód.
2. Majd fogyaszd ki és ismételd meg az 1. pontot, mindezt egy héten belül.
3. Ha sikerült állj neki a tuningolásnak...


Szó szerint ég és föld a különbség a gyári és a tuningolt E46 között! A 30i 17-es kerekei 15-ösnek tűnnek, magassága pedig a felhőkarcolókat idézi.

(...)

Viszont ami piszkosul tetszik az autóban, az egyrészről az, hogy elképesztően beteg megoldások vannak benne, másrészről az, hogy nagyon igényes (minőségi) és ötletes (egyedi) tuningolásról van szó. Végül pedig, ami külön + pont a kocsi kapcsán, hogy nemcsak optikai tuningra került sor, azaz "nulla bicepszre izompóló" effektussal állunk szemben, hanem egy motorjában is megizmozott 330d-vel! (Az persze külön érdem, hogy nem egy 318d, vagy 320d került agyontuningolásra, hanem a gyárilag legerősebb diesel kivitel, egy 330d.)



Amikor a tulajdonos vall az autóról

A fentiek tükrében kialakult egy kép bennünk az autóról és a tulajdonosáról. Azonban érdemes megnézni, hogy hogyan vall maga a művéről. Lássuk tehát Steve - rendkívül szerényre sikeredett - összefoglalóját!

"2010 nyár vége óta kerestem autót szegény Focusom (2.5l 5 henger turbó) helyett, ami egy „nem túlságosan ittas” személynek köszönhetően eléggé megrövidült hátul. Elképzelés nem „csak” BMW volt. Néztem Audit, Mercit és még VW-t is. Egyetlen kikötés lebegett a szemem előtt: minimum 6 henger dízel legyen. Közbe persze a megjavított Focust árultam, de nem kellett senkinek (kinek is kellett volna akkor egy benzinzabáló 225 lovas Ford). Aztán 2011 nyár elején megláttam használtautón a BMW-t. Mondanom se kell egyből megfogott, teljesen fekete, gyári 204ló, 6os kézi váltó, EU4, alcantara belső, nagynavi, 18as Schnitzer felnik. Akkor még nem is tudtam, hogy elől egy Lowtec állítható is van benne (ezt a kereskedő se tudta). Legjobb az egészben, a nepper belement a cserébe, így egy forintot nem kellett ráfizetnem az autóra csak az átírás költségei maradtak. 
Az autót azóta is imádom, és végre még 4 év után se mozdul meg bennem semmi, hogy véletlenül is eladjam. Úgy érzem hazaértem, elrabolta a lelkemet :D"

Nos hát ehhez nem lehet mit hozzátenni. Lépjünk is tovább a "jövő" részhez...


Jövő

Na ez az, amiről nem lehet beszélni. Ugyanis ez a soha véget nem érő story esete, avagy éppen amilyen új ötlet eszébe jut a tulajdonosnak olyan extrásítás/átalakítás történik az autón.

Annyi azonban bizonyos, hogy egy jó ideig marad a vas. S ez nemcsak azért van mert rengeteg idő/pénz lett beleölve az autóba, illetve egy tényleg kiforrott, igényesen kialakított, bivalyerős technika van a tulajdonos segge alatt, hanem mert jelenleg (egyezve az én véleményemmel) nem látja a váltó típust. Az E90/91/92/93 eleve kilőve. A 60/61 is. Ezek mind műanyagok, és nem bízik bennük. Sem a motorban, sem az elektronikában, sem a tartósságban és ami ebben az esetben fontos, hogy a kinézet sem jön be. Amúgy nem szorosan, de azért ide tartozik, hogy rengetegszer futok bele én is ebbe az anomáliába másoknál: a BMW fanatikus tulajdonos felépített egy patika E46-ot (lehetne szó akár mondjuk egy E39-esről is). Szarrá extrásította, kijavította az olyan hibákat is amit 100-ból 98-an észre sem vesznek, majd mikor úgy gondolja, hogy elkészült vele, akkor el akarja adni. Persze az autó ára (ár + amennyit ráköltött) illetve állapota messze lekörözte már a saját "fajtársaiét", de azért mégis meg akar tőle válni.

Mindezt teszi például azért,
  • mert észreveszi, hogy a környezetében megsokszorozódtak az E46/E39-esek, és úgy érzi, hogy ő is a "tucat" részévé vált, illetve túl régóta van nála az autó, azaz váltani kellene.
  • Ekkor el akarja adni patika autóját, aminek persze (jogosan) megkéri az árát, és ha ne adj Isten még el is viszik jó áron, akkor is bukta a korábbi évek gondoskodását, illetve ráköltéseket.
  • S a jó áron (pl.: 2,5 - 3 m Ft) eladott E46-os helyett vesz egy prefacelift E90-est, vagy E92-est 200 e + km-el, melyhez az adásvételi aláírása után 5 perccel már kismillió aggodalom is társul.
  • Aztán amikor az első 500 km után bevillanik az első hibakód, majd az alapjárat  például hidegen egy 130.000 km-es N-es benzines hathengeres motornál nem áll be, hanem dadogva "hullámzik", akkor nagyon elkeseredik és visszasírja az öregecske E46-ot.
  • Majd akkor omlik össze végleg, amikor a 150 e km-t nem futott E91-esében a kormánydíszcsík után a váltó karja és az ajtón lévő markolat is egyszerre mállik le, majd kihal egy lámpamodul, illetve megtört kábel miatt elmegy a rádió, és a katalógusban nagyon jól csengő "S524A Adaptives Kurvenlicht" sem működik többé. Ezt persze tetézi az MFL és az ülésmagasság állítás hiánya is. De az autó ellenben 2,6 m Ft-ba került...

(A fentiek konkrét példákon alapulnak...)


Azonban hála Istennek Steve (és én) nem ilyen gondolkodásúak vagyunk. Mi maradunk a jó öreg E46-nál. Az már persze más kérdés, hogy amennyit ráköltöttünk az alapján már bőven a 3,5 misis E90-E60-asokat nézegethetnénk, de erről most jótékonyan feledkezzünk is meg...


Persze egyszer majd eljön mindannyiunknál az óra, amikor váltunk. Hogy mire? F10-F11? A franc se tudja. Most élünk a mának s nem gondolkodunk ezen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése