2012. január 30., hétfő

És ami még hiányzott

Mint az olvasható az anyablogoldal "A nap mottója és a külföldi kocsi átírásának viszontagságai" bejegyzésben már majdnem teljes lett az átíratási mizéria.
(A link: http://bmwe46.tumblr.com/post/16482859512/a-nap-mottoja-es-a-kulfoldi-kocsi-atirasanak)

De még hiányzott egy matrica, egészen pontosan a környezetvédelmi besorolást jelölő. Gondoltam ez egy filléres tétel lesz, és a legtöbb probléma azzal lesz, hogy el kell fáradnom a Közlekedésfelügyelethez. Hát tévedtem. Szépen felhívtam őket mielőtt elslattyogtam volna hozzájuk, hogy mégis mire számítsak.
Hát amire nem gondoltam: az az, hogy hideg-zuhanyra.

Ugyanis ez a kis sz@r matrica röpke 2.700Ft-omba fog fájni!!!!

Amikor nagy nehezen a kismillió kapcsolás ide-oda, meg válassza a 101-es melléket, majd hangos búgás után a hölgy felvette a telefont, akkor megtudtam, hogy nekem A típusú rendszámom van, melyről a következőt kell tudni: "Az A típusú rendszámtáblát kell felszerelni a személygépkocsira, az autóbuszra, a tehergépkocsira, a vontatóra, a nyerges vontatóra, a mezőgazdasági vontatóra és a lassú járműre előre, továbbá a felsorolt járművekre, valamint a pótkocsira és a félpótkocsira hátulra akkor, ha az elhelyezésre elegendő hely áll rendelkezésre, és a rendszámtábla a külön jogszabályban előírt módon megvilágítható."

Váó! Ezért megérte felkelnem.

Aztán közölték, hogy a járgánnyal kell megjelennem a hatóságnál ahol körbefotózzák a BMW-t, majd megadják a matricát is, mindezt a mutatványt a fent említett kétezer-hétszáz forintos "jutalom" fejében. Király! Amúgy, azt mondták, hogy a szögletes matrica nélkül mehetek úgy, hogy a sünök nem büntetnek meg. Na ezt kétlem, szóval ha lesz időm akkor elmegyek a KF-hez.

Egy vigasz van csak csupán, hogy elvileg zöldet kapok. Mármint matricából. De már ebben sem vagyok biztos...

A kép illusztráció. Legalább is remélem, hogy én nem kéket kapok. Elvileg nem szabadna, mert 9-es a besorolásom!


Így tehát a végösszeg: Az átíratási móka 301.030 Ft-ba került eddig, ehhez jött (jön) a 2.700Ft, azaz így a végösszeg: 303.730 Ft.
Szép összeg, és az az érdekes, hogy egy 80.000Ft-os 1.8-as diesel Ford Fiestára is kb 100.000 Ft körül van az átíratás + biztosítás. (Nálam ugye volt regadó, ezért torzul a kép.)

-----------------------------
Szerkesztve: Közben kiderült, hogy a biztosításhoz a fergeteges kormányunk jóvoltából hozzáadódott a 30%-os baleseti adó is.
Korábban írtam (itt: http://href.hu/x/h6la) , hogy a biztosítás 45.000 volt.
"A papír megvolt a biztosítás megkötéséről (~ 45.000Ft) ezzel megrohantam az okmányirodát megint. Ők addig – korrekten – előkészítették a folyamatot, és amikor bementem máris folytattuk az átírást."
Hát a ~ 45.000-ből 58.578 Ft lett.
Így a vég-végösszeg:  303.730Ft + 13.578 Ft = 317.308 Ft

-----------------------------
Amúgy, ha már a rendszámnál tartottunk, akkor utánanéztem, hogy mit jelent az, hogy zöld-kék-rózsaszín-cián-vagy éppen hupilila.
Hát ezt:
"...a felső, kör alakú címke nem erre (mármint a környezetvédelmi besorolásra) vonatkozik, színe évente változik, és a műszaki vizsga lejáratának idejét jelzi a rajta szereplő szám. Az alsó, hatszögletű plakett vonatkozik a környezetvédelmi kategóriába sorolásra." (Forrás: http://href.hu/x/giri) 

Környezetvédelmi besorolások 2010. január 1-étől: 
Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.

(Forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/21/piros_vagy_kek_matrica/)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése