2020. szeptember 14., hétfő

BMW E46 330i Touring részletek - Búcsúzom hát a háromezres sorhatbenzintől /Autóvásárlás/

Bevezetésként

Mint múltkori bejegyzésemben már jeleztem, elérkezett hát a típusváltás ideje: E46 330i-ről, E61 525d-re váltok. Az okokat az említett bejegyzésben már bemutattam, annyi megjegyzésem lenne csak hozzá, hogy csúszik/csúszott a típusváltás, ugyanis kiderült, hogy a hosszú állás az E61 klímakompresszorát és antennamodulját is kikezdte, így az előbbi miatt egyelőre még nincsen klíma, utóbbi miatt pedig nincsen távirányítón keresztüli ajtónyitás. Így egyelőre megsülök, illetve a ki és bejutás sem a legkomfortosabb, ekként eddig csak rövidebb tesztutakat tudtam tenni vele, "belakni", megszokni még nem sikerült és idejének nagy részét a garázsban tölti. Viszont amint megjönnek az új alkatrészek úgy változik meg a helyzet: 30i megy a garázsba és végre színre lép a 61-es.

Anno a MARcsiról is készítettem egy összefoglaló bejegyzést: BMW E46 Touring részletek - Avagy mustra alatt a MARcsi /Autóvásárlás/ és ez nem marad el most sem. Annyi különbség mégis lesz, hogy most már szinte csak a 330i-mre koncentrálok nem teszek bővebb típusismertetést (pl.: nem lesznek kitekintések az egyéb E46 extrákra.)

Apropó MARcsi! Mióta megváltunk kapcsolatban vagyok a tulajdonosával, így tudom, hogy többek között vonóhorgot is kapott a kis négyhengeres és egy-két apróbb időközben előjött hibát leszámítva gyönyörűen teszi dolgát új családjában, ahol immáron a 3. baba jön, de a kis 3-as marad. ;)

Eljött hát ez is: búcsúzok a 330i-től és az E46-osoktól is, de a BMW világa marad


A 330i-mről összefoglalóan

Mivel a blogom körülbelül 2014 év közepe óta szinte a 330i-mről szólt, így részletes történetébe nem kezdenék bele, aki kíváncsi úgyis elolvassa, vagy már el is olvasta az évek során. Viszont egy áttekintő összegzést mégiscsak készítettem, ugyanis én is kíváncsi voltam, hogy hogy telt el a közös 6 év és 100.000 km. Így most egy felsorolós - nagyjából évekhez kötött - lista következik a bejegyzéseim alapján. (Megjegyzés: lehet, hogy valami kimaradt, vagy nem pontos az év besorolása, de már mindenre nem emlékszem én sem pontosan, és megmondom őszintén az utolsó két évben már nem jegyeztem fel én sem mindent napra pontosan. Például a tankolások blokkjait is már csak hébe-hóba tettem el...)

A kiszemelt 330i egy 2013 december óta figyelt, majd 2014-ben módosított hirdetés nyomán keltette fel a figyelmemet: amikor eldöntöttem, hogy sorhatra váltok, akkor eleve 30i-t kerestem, manuálist, feketét, kombit és csakis M pakk nélkülit és természetesen ha lehetett minél kevesebb km-el. És éppen ezért esett a választásom erre az autóra, mivel minden stimmelt és amikor 2013 decemberében meghirdették akkor, 151.000 km volt benne - gyanúsan kevés, gondoltam ekkor - majd 2014. februárjában hozzáírtak újabb megtett 4.000 km-t, azaz 155.000 km volt a számlálójában. No ez viszont nagyon megtetszett! Valaki ennyire korrekten hirdesse meg, hogy leköveti a változtatásokat, az megér egy próbát. Nos ebből az lett, hogy a kedden már fel is hívtuk az eladót, csütörtökön a németországi rokonom meg is nézte, le is foglalózta és pénteken este már robogtunk is ki Németországba, szombaton érte mentünk és vasárnap már az udvarunkon pihent. 
Míg élek nem felejtem el, hogy milyen volt először életre kelteni a saját soros hathengeresemet Mainhardtban (innen hoztuk el), ráadásul egy 330i-t! Érces, mély hathengeres hang és ahogyan elindultam vele éreztem: ez bizony nem egy lágy négyhengeres, ez egy vérbeli hathengeres! Aztán persze az évek teltek, mára a hangot, az érzést megszoktam, de akkor ez maga volt a mennyország! 

No de vissza az idővonalra! Ugyan február 14-én vettem meg, de magyar papírt csak májusban, a MARcsi eladása után kapott, addig P-s rendszámmal jártunk vele, és ez az idő tökéletesen elég volt, hogy majdnem minden ismert hibáját (egyedül a tankszintjelző-hiba) orvosoljuk. Amúgy most is ugyanaz a helyzet: addig nem engedem el a megbízhatót, míg a másikról meg nem bizonyosodtam! 

A blogom hasábjain megszokhatták az olvasóim, hogy imádom a papírokat és imádok rendszerezni is: így akárcsak a MARcsi esetében (ez alól az E61 sem kivétel természetesen) a 330i-nél is igyekeztem mindent mindennel összevetni és ezek alapján összeállítani az autóm élettörténetét arra az időszakra vonatkozóan, amikor még nem nálam volt. Ezek alapján erre jutottam:

2002.02.11-től 2002.04.02-ig a BMW Müncheni szalonjában volt kiállítási darab: 22.539 km-nél megvette egy informatikai cég és náluk volt 2010.06.16-áig. Ez alatt 118.000 km-t tettek bele.
Ezt követően kb 2 évig női, majd egy rövidebb ideig férfi tulajdonosa volt. Előbbi 132.489 km-nél, míg utóbbi körülbelül 136 ezer km-nél adta el. Én végül - a kezdeti BMW Münchent is beleszámítva - ötödik tulajdonosától vettem meg 156.000 km-el. Mikor az amúgy végig Bajorországban maradt BMW a magyar rendszerbe bekerült, akkor a jármű műszaki adatlapon is szereplő megtett futásteljesítménye 156.077 km volt.

A km állások a korábbi évekre visszamenőleg részben a szervizkönyvből, részben a kapott iratok alapján rekonstruálható volt, azonban a cserélt alkatrészek már kevésbé. Amit tudtam, hogy 145.000 km-nél vadonatúj, gyári BMW generátort kapott, így azt tehát nem tudtam, hogy mit költöttek rá, viszont én igyekeztem mindent felírni. Ezek alapján:

2014-ben 400.000 Ft-ot jelentett, mire a nevemre kerülhetett egy 2002/02-es évjáratú, már EUR 4 besorolású 330i. Ezt követően egészen mindezidáig 1.598.232 Ft-ot költöttem rá, de ezek csak a felírt költségek, ugyanis sokszor apróbb dolgokat nem jegyeztem fel, illetve árnyalja az összeget, hogy ebben benne volt egy utólagos biztonsági berendezés beszerelése, új téli gumik (4 db) és 2 db új nyári ára is, illetve egy felnifelújítás (Styling 96). Emellett egy komplett bőrbelső csere és felújítás is. Hogy ez az összeg sok-e vagy kevés, figyelembe véve a 6 évet és 100.000 km-t azt így utólag már megítélni nehéz: nyilván nézve az összeget szép nagy szám, km-re lebontva körülbelül 17 Ft/megtett km. Azonban ha nézzük az időbeli megoszlását, akkor durván a költségek nagyobb része (966.332 Ft) az első 2,5-3 évben merült fel. Tehát a 30i-m esetében is igaz az a tézis, amit szoktam írni a blogomon, hogy az első 1-2 év az igazán rázós, ekkor sok minden kiderül és ezeket, ha az ember igényes, akkor javítja is. Nézzük mik is voltak ezek az elmúlt évek során (és itt támaszkodom az I-VIII. részekre, legutóbbit lásd itt.)

I. és II. rész (durván ez 2014)
  • bal első ablakemelő
  • bal hátsó ablakemelő
  • Michelin Alpin A5 új téligumik
  • hátsó lengéscsillapítók (Monroe)
  • első lengéscsillapítók (Sachs)
  • Meyle HD szilentek
  • gyertyák (NGK)
  • első rugók + rugókovács
  • stabpálcák (Meyle HD)
  • toronycsapágyak
  • beázás javítása (aztán a IV. részben a butilparty)
  • süni (aprótüskés)
III. rész (2015)
  • hűtőcsere
  • sárvédők cseréje (+rücsi + hátsó ív + ajtó festés, javítás)
  • új oldalsó indexek
  • üzemanyagszűrő csere
  • difi csere
  • Syling 96 felújítás
  • esőszenzorzselé
  • hátsó gumiszilent
IV. rész (2016)
  • olajszűrő ház tömítés csere
  • olaj jeladó csere
  • 330i vs fácán = 1:0, azaz a birdkiller név kiérdemlése, és ennek nyomán egy új ködlámpa
  • Bosch ablaktörlők elől (azóta cserélve Hellára)
  • hosszbordásszíjak és a feszítők cseréje (Continental)
  • Meyle kormányösszekötők gumiharangokkal + futóműállítás
  • beázás végleges javítása butillal
  • polír + 330i felirat
  • index égők krómosítása
  • Exklusivleder Nappa bőr bekerülése
V. rész (2017)
  • légzsákvezérlő csere
  • tankcsere szintjelzővel és AC pumpával
  • PDC kábel csere
  • kábelszakadás 1.0 (rendszámtábla világítás)
  • Takata légzsákvisszahívás (BMW Racknál cserélve a kormány és az anyós légzsák)
  • ventillátorcsere
VI. rész (2018)
  • első fékek befogásának végleges javítása (dugattyúk)
  • "váltó kint marad 5.-ben" javítása
  • új Michelin Pilot Sport 4 gumik előre
  • CD tár csere (fölöslegesen, mert kiváltottam a Densionnal)
  • szelepfedéltömítés cseréje (később mégegyszer sor került rá.)
VII-VIII. rész (2019-2020)
  • a csattanás nyomán cseréltem a kerékcsapágyakat
  • magát a fém lemezeket (porvédők)
  • kézifék bowdent
  • kézifékpofa rögzítőket és fékpofákat
  • és ha már ott voltunk akkor a lengéscsillapító összes elérhető gumi szilentje is cserélve lett (összesen 6 db)
  • futóműállítás
  • kipufogójavítás-sorozat (és egy bontott angol)
  • hátsó ablaktörlő (Bosch)
  • Dension GBL3BM1 Gateway Lite BT  beszerelése
  • kiegyenlítő tartály
  • lerobbanás után: AC pumpa
  • tankszintjelző
  • üzemanyagtank sapka
  • tankszellőztető szelep (a motorban)
  • aktív szénszűrő (az akksi alatt)
  • kábelszakadás 2.0 és 3.0, utóbbi nyomán majdnem teljes újrakábelezés
  • szelepfedél tömítés
  • kézifék beállítása
  • fűtéscsap
(Megjegyzés: a szereléseket nyilván nem szerepeltettem, mint külön tételeket a listában, bár a lengéscsillapítós mizéria nyomán külön megérte volna... Emellett az olajcserekor a szűrők, olajak cseréje sem külön tétel.)



Ez volt a leghorrorisztikusabb időszak: itt nem tudtam, hogy valaha lesz-e normális magasságú autóm...


...aztán lett. Itt amúgy még a MARcsitól megörökölt (E90/91/92/93-ra való) Styling 160-al látható 2015-ben.

Röviden tömören tehát ez az elmúlt 6 év krónikája, bővebben pedig a blogon olvasható. :)

Mivel mindent felírtam, így azt is tudom, hogy külföldön 2014-ben háromszor, 2015-ben egyszer, 2016-ban kétszer, 2017-ben egyszer, 2019-ben kétszer jártam vele. Az idei évben és 2018-ban nem voltam egyszer sem külföldön vele. Emellett mivel felírom mindig a téli-nyári átállások idejét is, így 
  1. évben kb 1500 km-t
  2. évben kb 3.700 km-t
  3. évben kb 5.200 km-t
  4. évben kb 9.000 km-t
  5. évben kb 5.100 km-t
  6. évben pedig kb 5.900 km-t mentem vele.
Igaz, ehhez hozzátartozik, hogy amennyiben elhúzódott a tél, úgy az torzíthatta a megtett km-k számát is, jellemzően amúgy október végén tettem fel a télit és április 11-14-ig használtam őket.


Az autó képeken


A Styling 96-os felni első ránézésre 18-asnak tűnik, pedig valójában 17-es. 

A BMW LM Rad Exclusivstyling 96 (röviden: Styling 96) közelről: mind a 4 felni felújításon esett keresztül és természetesen a kupakokra is új BMW matricák kerültek. Lepadkázni hála Istennek egyiket sem sikerült, így gyönyörű állapotban van mind a mai napig mindegyik.

 Viszonyításképpen, hogy honnan indultunk. Az ütött-kopott felniken "irtó" minőségi BCT S800 nevű kínai gumik voltak: emlékszem úgy búgtak, hogy a sípoló difit is elnyomták. Tapadásuk egyenlő volt a nullával.

De ez már csak a múlt. Mára minőségi gumik kerültek fel: elől 2017-es Michelin Pilot Sport 4-esek vannak rajta, hátul 2012-es Uniroyal RainSportok. Utóbbiaknak ez az utolsó szezonjuk.


Az ívek szépen futnak, és a fényezése is gyári, nálam csak egy polírt kapott, illetve a sárvédők kerültek kicserélésre a kocsi színével azonos Black Sapphire Metallic színűre. Anno mázlim volt, mert az erősen korrodált sárvédőket színazonos, bontottakkal tudtam helyettesíteni. Amúgy érdekesség, de a MARcsi is Black Sapphire Metallic színű volt, viszont az E61 már Black II. színű.
Amit viszont észrevettem, hogy a bal első ajtó felső része a díszcsík felett festve lehetett, mert ha egy bizonyos szögben esik rá a napsütés, akkor másképpen csillog.

Természetesen minden 30i stílusjegy passzol. Hogy mik ezek? Íme a válaszok.

A 330i feliratot leszámítva - a külső kinézetét illetően - pontosan így jött ki a gyárból 2002 februárjában.

A króm díszcsíkot mindig is nagyon imádtam, szerencsémre az E61-en is van ilyen.


Króm vesék. A kedvenc díszelemem a króm csík után. (Az E61-re is beszereztem egy párat.)


Gyári sötétítés, avagy hivatalos elnevezésén: S761A Individual Sonnenschutzverglasung

Extrák a képen: 
S358A Klimakomfort-Frontscheibe - magyarán klímakomfort szélvédő (ami körülbelül átlagban 10 fokkal csökkenti a beltér hőmérsékletét. A BMW szerint legalábbis így van...) 
S521A Regensensor - magyarán esőszenzor
S785A Blinkleuchten weiss - fehér indexek, ugyanis ekkor ez még nem volt alapfelszereltség része.

Közelről az említett fehér index, és benne osram égővel (ami miatt nem tűnik narancssárgának, de mégis sárgán indexel)

A klímakomfort szélvédő zöld csíkkal I. Előbbi könnyen felismerhető lilás-zöldes színéről.


Klímakomfort szélvédő zöld csíkkal II. és esőszenzorral. Utóbbi zseléje már megint kezd lemállani, adok is az autóhoz további 2 db-ot.

Klímakomfort szélvédő belülről: kevesen tudják, de a klímavédelmet egy speciális üvegbe foglalt fóliával érik el, ami a sugárzást nemcsak befele, hanem kifele is megakadályozza, egészen pontosan szűri. Mivel azonban ha a tükör garázsnyitós lenne, akkor azt is leárnyékolná, így egy kivágást tettek bele a fóliába. És hogy lehet, hogy a 330i-mben gyárilag nem távirányítós tükör volt, azonban mégis ilyen kivágásos klímakomfort szélvédőt kapott? Az ok egészen prózai: ennyi szélvédőverziót már a BMW sem akart legyártani, így inkább minden klímakomfortból alapból kihagyták a távirányítós tükröt árnyékoló részt.
(Amúgy az autómban a fényre automatikusan sötétedő belső tükör utólag került beszerelésre. Beceneve amúgy: bohócorros tükör)


A külső tükrök mindkét oldalon épek. Nincsenek megfolyva.

A foglalatuk is ép, nem mállott le róla a fekete festék (bár ez inkább az E60/61/63/64 típushibája) 

A jó öreg kombiné! Keresztapám mondja mindig: "fiam, azt a puttonyt nem kell sajnálni!" És hát igaza is van: sohasem bántam meg a Touring kivitelt, pláne hogy nekem a kombi karosszériaváltozat tetszik a legjobban. Az meg már csak hab a tortán, hogy a BMW-k (az eE46-tól felfele) hátsó ajtajain az üveg külön is nyitható!

Például falhoz szűkösen beállva hatalmas előny az ilyenfajta nyitási mód. (A hátránya a kábelszakadásra való hajlam.) 

Szemben a MARcsival, itt a hátsó ablaktörlővel nem volt gondom: nagyon szépen jár, látható hogy itt is könnyedén felhajtható, azaz nincsen berohadva.

Telefon előkészítés antennája. Ekkor még nem a cápa-antenna volt a divat. Igaz, nem használtam én sem sohasem: egészen egyszerűen eljárt felette az idő. (Gyári megnevezése amúgy ez: S640A Vorbereitung Telefoneinbau universal)

Tetőcsomagtartó is extra volt anno.

Természetesen a 30i-m sem rozsdamentes, de csakúgy mint anno a MARcsinál a helyzet itt sem vészes. Az egyik rozsda-kezdeményeződés a bal első kerék mögött van és...

...itt (bal hátsó mögött). Emellett még...

...a jobb hátsó ajtó alja rozsdafoltos. 

Ami kívülről ilyen (napfényben és árnyékban). És el is mondom, hogy miért nem nyúltam hozzá: ugyanis anno cserélni akartam az egész ajtót, hohó de ez gyári sötétítéses, és a kis ablakot csak úgy nem lehetett volna kiszerelni és egy másikba áttenni. Így úgy döntöttem, kap egy helyi javítást és bírja, ameddig bírja alapon meghagyom ahogyan van: és jelentem, közel 5 éve nem rosszabbodott az állapota, igaz garázsban áll és minden ősszel és tavasszal ellenőriztem az állapotát.

Meglepi! Kitekintés egy Alpina B3-ra! Dani B3-asán is a jobb hátsó ajtó rohad, ugyanúgy mint az enyém. Neki is azt javasoltam: ne komplett ajtót cseréljen (az ugyanúgy gyári sötétítéssel ellátott autón), hanem javítsa meg inkább ott helyben. Amúgy az autóban több, mint 300 e km van, de mivel ette az olajat, így 175 e km-nél újrarakták a komplett blokkot. Ettől függetlenül nagyon szép állapotban van, egy igazi gyűjtői darab. Videó is megtekinthető róla a neten, és tényleg egy izgalmas autó. Ki is próbálhattam: hát merőben más a kettő érzetre (dőlés, váltó stb.) is, nemhogy menetdinamikára.


A méretpontos csomagtértálca nálam az elejétől fogva bekerült az autóba. Előnye, hogy minden koszt, nedves-saras-éles tárgyat stb. felfog, viszont alatta a tárolórekesz csak nehezebben hozzáférhető (azaz nyitható fel.)  

Természetesen a szerszámkészlet is hiánytalan.

A csomagtértálcát kivéve a csomagtér padlólemeze egy gumis rögzítővel fogatható fel

Íme a rekesz, ami így néz ki üresen. Nálam mindig minden kellékkel tele van pakolva. Középen a fedél a...

...gyári vonóhorgot rejti. A külön kezelési kézikönyv is megvan hozzá és természetesen ez is hiánytalan, sőt mi több nálam egyszer sem volt használva.

Felhelyezése amúgy körülbelül 5 perc.

A vonóhorog mellett a két gumi tárgyaknak a csomagtérpadlóra rögzítését szolgálja. Ezek sem voltak sohasem használva a csomagtértálca miatt, de megvannak elvégre gyári felszereltséghez tartoznak :)

Teljes értékű 17-es pótkerék. (30i-re a nagyobb fékek miatt a 16-os pótkerék nem is menne fel.)

A karosszéria és a váznyúlványok hátul is épek

Ha már a csomagtérbe benéztünk, akkor jöhet a hátsó üléssor is, de előtte az ajtó. Nemcsak az oldaltámasz, hanem a kartámasz/ajtóbehúzó is bőrrel varrott, puha fogású, (Ilyen amúgy még az Alpinában sincsen: bőrrel van varrva, de nem nappával és nem "kipárnázott", puha)

A másik oldal: látszik a gyári sötétítés az ablakon. Amúgy érdekesség, de legnagyobbrészt az különbözteti meg a gyárilag sötétített üveget az utólagos (akár műbizonylatos) fóliázottaktól, hogy a gyárilag sötétítetteken a kilátás olyan, mintha nem is lennének sötétítve.

Kényelmes kartámasz pohártartókkal. Ez is szériafelszereltség minden Touringban. A szövet ülőlap, mint a múltkori bejegyzésemben jeleztem, azért került be, mert a kutyabox csak ide fér be (a csomagtérbe lényegében nem) és nem akartam, hogy a bőrt nyomja a box lába. Amúgy van hozzá egy bőr ülőlap is, amit természetesen adok hozzá. (Ez Dakota Leader).

A tetőkárpit fekete, egészen pontosan antracit színű. Mivel ez is utólag került bele, így olyat sikerült anno szerezni, ami gyári riasztós volt, így ezt rejti a plafonon a burkolat.

A beltér kárpitozása hibátlan, egyedül az A oszlop takarójánál vált fel egy kicsit a szövet. Elviekben prittel, vagy hozzá hasonló stifttel szépen vissza lehet ragasztani. Én nem bántottam, annyira amúgy nem is szembeötlő. (Nem volt kedvem szétbontani a komplett A oszlopot ezért.)


Természetesen az első oldalkárpitok is puha, nappa bőrbe varrottak.

Íme az exkluzívléder nappa bőr belső. Hogy mi ez, miért különleges és ritka, honnan szereztem nem térek ki rá, anno egy egész bejegyzést szenteltem neki.

Gábor, a bőrdoki kiváló munkát végzett: a festés sehol sem kopott le, csak kifényesedett a használattól, azaz kiállta a tartósság próbáját. Egyedül a vezetőoldali ülőlap díszcsíkjának egyik oldala jött fel egy kicsit, de ehhez is megvan a javító (színre fújt nappa) bőr. Az igazsághoz hozzá kell tenni, hogy anno Gábor javasolta, hogy cseréljük ki egy szuszra a vezető ülés - akkor még ép - díszcsíkját, de én meg akartam hagyni, mondván még bírja az egy darabig. Hát bírta is 4 évig és kb 40.000 km-t.

A jó bornak is kell a cégér. Hát íme, aki minőségi munkát akar.

5-ös manuál váltó, bőrrel varrott kézifék, 4 x elektromos ablakemelő, ülésfűtés és pohártartó.

Napszemüvegtartó használatban. Anno erről és a pohártartóról is értekeztem ebben a bejegyzésemben.
Félig látszódnak a méretpontos gumiszőnyegek is. Ugyanis nemcsak hátulra, a csomagtérbe került védelem.

Bőr kartámasz és a hátsó tárolórekesz.

Természetesen BC is van. A lámpakapcsoló modulról és...

...az MFL kormányról a MARcsi bejegyzésében már értekeztem így itt már nem ismétlem önmagam. Annyit viszont érdemes megjegyezni, hogy kopás-kezdeményeződés egyedül a (még gyári bőrözésű) kormány bal alsó részén van egy kicsi részen.

Gyújtáson: végre a szintjelző is már a helyes üzemanyag-mennyiséget mutatja. A 30i-k sajátos ismertetőjele a króm (hivatalos elnevezésén titán) szegélyű óracsoportok is. (Amúgy a km a kép készítéséhez képest természetesen változott.)

Ami jár hozzá

Természetesen megvan a gyári bőr mappája és az útmutatók is, illetve az összes német és magyar papíros dokumentáció (számlák, feljegyzések, garancialevelek stb.) is jár hozzá. Két kulcsa van (sajnos a szálloda és szervizkulcs nincsen meg hozzá, már én sem kaptam meg...)

Ami emellett még jár hozzá az egy szett Michelin Alpin A5 gumi, Styling 73-as (17-es) felnin, és az autón így mutat:



Továbbá (angol) felújított kipufogó, szenzorzselé és az alábbi képeken szereplő alkatrészek.




Amik nem mások, mint:
  1. Beltéri műanyag elemek csomagtérbe
  2. bal angol lámpa -  búra patika
  3. ‌lemförder gumiharangok kormányműhöz (újak)
  4. ‌motorháztető csavarok, spricnik, szellőzőrács
  5. ‌nem fényresötétedő tükör
  6. ‌csomagtérben hangszóró rács (ez el szokott törni)
  7. ‌beltér levegőbefúvók ép lamellákkal
  8. ‌CD tár fejegységek: 1 teljesen jó 6-os CD tárral, 2 rossz + 1 db CD tár pluszba
  9. ‌Dension GBL3BM1 GATEWAY LITE BT leírása (garanciapapír)
  10. ‌Sedan PDC vezérlő és vezetéke csatikkal
  11. ‌első lökhárítóba vak dugók a ködlámpa helyére
  12. ‌oszloptakarók épek nem karcosak
  13. ‌tükrök: 2 jobb oldali, 1 baloldali tükörlapok nélkül
  14. ‌fényszórómosós bajuszlécek még a Marcsitól
  15. ‌gyári vesék: króm szélű de fekete lamellás
  16. ‌króm vese, nem gyári
  17. ‌lecserélt kormány összekötők, szíjak, stabpálca (ez amúgy még jó csak párban lett cserélve) ezeket vésztartaléknak hagytam meg, ha hirtelen kell legyen otthon egy, de akár kukába is dobhatóak
  18. ‌kis dobozban: hűtő szelepe, sárvédőre a kis méretű díszcsíkok
  19. ‌nappa bőr a javításhoz s a kicserélt csík
  20. ‌biztonsági berendezés leírása

Ez pedig amit már kicseréltem:

Sajnos a lámpa fölötti gumis műanyag az idők során megöregszik. A fenti a cserélt, alul a még ép darab.

Beszerelve. Sajnos a másik oldalra már nem volt elfekvőben.


Végül az árról

Akármennyire is szeretem a 330i-met, messze nem tökéletes: mint ahogyan a képeken is mutattam vannak apróbb rozsdásodás-kezdeményeződések, illetve amit a VII-VIII. részben írtam is cserés/lassan cserés lesz (pl.: CCV olajcserével, bőrbelső apró szakadása, rányitás javítása stb.) Mivel az E46 korszak véget ér, így amit nem adtam a MARcsihoz (például a komplett téligumi szett 17-es felnin, illetve pótalkatrészek, pót ülőlap, kipufogó), az most jár a 330i-hez. (Adott esetben eladom őket külön.)

Megnéztem, a 2002-től gyártott azaz a faceliftes 30i-k, (vegyesen touring, sedan, qpé és cabrio) most (2020. augusztus vége, szeptember eleje) 1,09 M Ft-tól indulnak, egészen pontosan 1,09-ért van egy 356.094 km-t futott 30i touring, mely szegényke kapott a sufnituningból rendesen, de legalább gyári M pakk. Ezt követően a következő lépcsőfok már az 1,79 M Ft-os 30xi touring, majd egy qpé. Előbbinél még a regadó is játszik, így közel 2 M Ft lesz a vége annak is.

És, hogy az én 30i-m, a teljes 6 évre visszamenőleg ismert szerviz és élettörténet ellenére, miért csak 1.833.333 Ft? Mert azt szeretném, hogy elérhető áron legyen megvásárolható egy olyan jövőbeli tulajdonos számára is, akinél majd ugyanúgy családi kedvenc lesz, mint ami volt nálam is, és ami például lett a MARcsi is új gazdá(i)nál.
És mert szeretném, hogy olyan helyre kerüljön, ahol megbecsülést és karbantartást kap, és nem hagyják például szétrohadni, lelakni, és jó lenne, ha majd évek múlva ugyanúgy hallhatnék róla, mint a kis MARcsikáról. Mert noha nem az a bizonyos első volt, de azért családtaggá vált a kis sorhatbenzines is. Nem is kicsit...


Frissítés: 2020.09.15.
Elkelt az autóm, és ezzel egy korszak is lezárult. Úgy érzem, hogy jó gazdához került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése