2016. március 7., hétfő

II. BMW Meet Pannonia-Ring - Rövid élménybeszámoló (2016. március 5.)

Bevezetés

A tavalyi évben is ellátogattunk a Pannónia-Ringre s az ott látottak/tapasztaltak meggyőztek. Így idén is elmentünk. Igaz tavaly jobb volt az idő, most cudarul süvített a szél, de azért az ordító V8 és a gumifüst azért így is eljutott a fülünkig, illetve az orrunkig. És valljuk be, kis csapatunk nem is ment másért, csakhogy a téli álomból felébredve végre egy kicsit nyújtózzunk és hangolódjunk a 2016-os évre. Persze a hangolódást nagyban elősegíti a pokoli V8 muzsika, s a szép BMW-k. Nos, az előbbi 99%-ban megvolt, de az utóbbiból sem volt hiány, persze akadtak kevésbé szalonképes verdák is. 
Én azonban, szakítva a korábbi részletes találkozós élménybeszámolók hagyományával, immáron már csak egy gyors "áttekintést" nyújtok: azaz hogy mit láttam/láttunk mi, illetve milyen benyomások értek engem/bennünket.

Ez a "trend", azaz az "áttekintés nyújtása" a jövőbeni is folytatódni fog. Ugyanis igyekszem ebben az évben a lehető legtöbb BMW találkozóra elmenni, s vadászni a 
  • szép,
  • igényes (kívül-belül + felni), 
  • gyári állapotban a lehető legjobban megőrzött, 
  • lehetőleg valami miatt különleges, ritkább, (pl.: motorvariáns, felszereltség, kivitel, kiegészítők)
  • vagy ne 'adj Isten egyedien (igényesen) megépített (tuningolt) 
  • főként a szériapalettán az E36-os szériától felfele elhelyezkedő BMW-kre.

Szóval középpontban nem az élmények fognak állni (mondjuk ez korábban sem volt jellemző, de akkor még jobban belementem abba, hogy jó vagy épp kevésbé jó volt a szervezés) hanem lehetőleg a szép autók. Ugyanis tucatot, lelakottat, belül disznóólat, igénytelent egyre többet látni, s ezeken az sem segít, hogy melyik szériából érkezett, vagy hogy BMW jel van az elején, vagy még az sem, mert az is lemállott időközben...

Persze egy-egy kép erejéig az érdekesebb/viccesebb BMW-ket, vagy részleteiket is igyekszem bemutatni. 
Viszont a lelakott, mocskos, igénytelen, ízléstelenül-, márkaidegenül- vagy homasita-tuningolt, rozsdás, törött, összeteszkózott autókat nem fogom pellengérre állítani. Ezek "nem hoznak" lázba, s igyekszem csak a szépet mutatni. (Egyúttal, összefoglalóan csak igényesnek nevezendő és bemutatott BMW-k tulajdonosainak elismerésem! ;-))

Nos, akkor neki is kezdek az áttekintésnek! 

Az autók és megfigyelések

BMW-ből nem volt hiány tavaly sem, idén sem. A kabriók természetesen ilyenkor még a garázs melegében lapítanak - s ők teszik/tették jól. Ez még a téligumi-télifelni kombó időszaka...

A kép középpontjában többek között közel 2000 lovat látunk. Igaz nem élőket, de attól függetlenül még ott vannak: 258,431,204+,400,507,431. Innentől jó totót mindenkinek...


Én Gáborral és kedves párjával voltam egy "standon", ugyanis (mint arról majd egyszer ha lesz időm bejegyzést is írok, de) egy komplett bőrbelső felújításon esetem keresztül, amit a mesterember készített el. (Frissítés: volt időm, írtam! :-)

Mivel teljes felújításon mentem keresztül így promóautónak beálltam én is a sorba. A sort az ugyancsak promóautó, de immáron saját autóval Gábor zárta. Közöttünk a kivétel, a német szóval élve "Betriebsschlampe" állt, mely szót egy bajor kisfalucska BMW-s szerelőjétől vettem át, aki kinyírhatatlan benzines E39-es Touringjára használja: azaz szabad fordításban a műhelyq...vája. De ez nem negatív értelemben szól a kocsinak, hanem inkább elismerésül: ő az aki, mindig megy A-ból B-be, s teszi a dolgát rendületlenül: nos éppen ilyen autó ez a kis négyhengeres E90-es is. :-) 

Élőben meg lehetett taperászni a próbadarabot, ami egy kiszuperált, combtámaszos E36 ülést, ami finoman szólva "kapott az élettől". Ezen a munkafázisok mindegyike látható volt: 1. kiinduló állapot, 2. tisztítás, 3. repedések éltüntetése rugalmas anyaggal, 4. festés. Bővebben majd a bejegyzésben lesz szó Gábor és bőrműhelyének tevékenységéről, aki viszont kedvet kapott hozzá azoknak íme az elérhetőség(ei).


A szép vasak

(Saját (klub csapattag) autókat direkt nem értékelek, nehogy "hazahúzzak".) 


Manapság egyre kevesebb szép állapotú E36-ost, ezen belül Touringot látni. Szegény 36-ok lassan a múlt homályába vesznek, illetve a szétoffolt, meggyepált példányok adják le utolsó nyögdécseléseiket, mielőtt végleg megtérnének a teremtőhöz. Így mindig megörülök, ha szép, szebb 36-ot látok. Ez a Touring például a szebbek közül való volt. (Volt/van rajta egy kis hiba, de efölött most szemet hunytam, mert a ruhája amúgy nagyon szépen rendben volt.) 


Aztán itt volt ez a kis tűzről pattant vérvörös kompót. Igazán szemetgyönyörködtető volt, s emellett bátran viselte a 318ti feliratot, s nem félt, így 143 lovas szívével felment a pályára is, és egy-egy kanyart ő is lenyomott a nagyok között!

Ez a 330-as patika állapotban volt. (Megmondom őszintén nem emlékszem, hogy benga-e vagy diesel, de szép volt.) Mellett az 530-asnak sem volt mit takargatnia.

Új(abb) autó még szép, hogy szép, de ez a 730-as igazán jól mutatott. S már ez is a múlt szériáinak egyike, ugyanis kint van már az utód! 


A nagy vasak

Egy ilyen találkozónak, ahol a pályán történő magas igénybevételnek vannak kitéve az autók, akkor BMW-s szemmel nézve a középpontban az M Gmbh-nak, ezen belül egy-egy szériájának és ezt tovább szűkítve egy-egy példányának kellene a középpontban állnia. 
Ugyanis (az épített társaik mellett) ezek azok, amik képviselik a BMW dinamizmusát, és versenyszellemét. És nagy szerencsénkre, nem volt belőlük hiány! 



A találkozó egyértelműen "tucat" autója az E46 M3 volt. Volt olyan, hogy egyszerre 10 db-ot is össze tudtunk számolni. A "tucat" természetesen itt nem dehonesztáló értelemben értendő: hanem tényleg ebből volt a legtöbb. Több, mint pl.: E46 330i-ből, vagy 330d-ből. Amúgy az M3-asok egytől egyig szép állapotúak voltak (kívülről legalábbis úgy tűnt). Mondjuk a 3,5-4 misitől induló autók esetében ez érthető is.

Egyre inkább szaporodik az E92 M3 is. Utolsó szívó V8-as M-es aggregáttal a motorháztető alatt. Ha jól számoltam 4 db látogatott el belőle a találkozóra. 



Aztán nagy meglepetésemre M4-esből is akadt szépen: egy a "klubbunkból", egy P-s rendszámmal...

...és egy M4 kabrió is. A két bemutatott M4-sen az M performance egy-egy kiegészítőjét is meg lehetett figyelni! 

Persze a "szokásos" E39 M5 is tiszteletét tette. Itt éppen egy ismerős integet a gyönyörű állapotú E39 M5-ből. (Ezen kívül még egy E39 M5 volt.)

Volt F10 M5 is. A hahu-s hirdetése szerint "limitált széria", "Competiton Edition" (mondjuk helyénvalóbb a Competition Package elnevezés használata) és 575 lovat tud. S tény, hogy a valóságban is a dinamizmusról adott tanúbizonyságot: ugyanis nem egy kört ment a pályán, nyélgázon, s ilyenkor már hallható volt a semmivel össze nem téveszthető V8... 
(E63M6 nem volt, E60M5 az volt, de nem volt épp a legszalonképesebb állapotban, így közeli fotót nem is lőttem róla.) 

Az érdekes vasak

S mint ígértem akadt néhány érdekesség is.

Ez a 320Ci nagyon szép állapotban volt. De a kiemelt kis képen is látható kormányra szerelhető tekerő helye (röviden: kormánytekerő) valahogy nem illett bele a képbe! :-)

Ez a Qpé E36 belső mennyei volt! Mindig is gyengém volt a világos szín, sötét szegély kombó! S ez! Hát igen! Amúgy szerintem valami individ lehetett. (Az autó amúgy valószínűleg angol volt: a kéziféket az anyós húzza be. :-P)


S végül ilyen, amikor a gumi kevesebbet tud, mint amennyit bírnia kellene: a Speed Drift Team épített autója sajnos nem úszta meg. Azonban egészen a kerékrobbanásig elementáris erővel, iszonyat hangorkánnal szaggatta el a gumikat. Azért a V8 kompresszor nem hazudik na...


Összességében: jövőre is megyünk! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése