2016. július 14., csütörtök

12. BMW Fesztivál Soltvadkert-kemping 2016 június 16-19. és I. 2K16 Bimmer Motor West Hungary Nagytalálkozó - 2016. július 2-3. Agárd

Bevezetés

A legutóbbi BMW-s találkozó, amire ellátogattam az a márciusban megtartott II. BMW Meet Pannonia-Ring volt, ami beváltott a hozzá fűzött reményeimet. Azt és úgy kaptam ahogy vártam. (Aztán időközben voltunk 2x Bajorországban BMW és ///M BMW túrán - ezek külön bejegyzések) majd eljött a nyár egyből két BMW találkozóval. Egyről tudtam, egyre pedig időközben bukkantam rá (nem tudtam, hogy lesz) de mivel a közelben volt így ellátogattunk erre is.
Alkalmazkodva az idei évtől a pannónia ringes találkozókor "bevezetett" szemléletemhez, csak gyors "áttekintést" nyújtok: azaz hogy mit láttam/láttunk mi, illetve milyen benyomások értek engem/bennünket.
Ki-ki ragadok autókat, s meg sem kínálkozom teljes képet alkotni a rendezvényekről (nem úgy mint tettem még akkor, amikor "zöldfülű BMW tanuló voltam", s kellettek a tapasztalatok, így pl. a 2013-as soltvadkerti BMW találkozón /majdnem az/ összes E46-osát lefotóztam). A programokon nem vettem részt, így ezekről sem fogok/tudok nyilatkozni.

S mivel a környezetem is hasonló hozzám (igényszint és elvárások, "éles - adott esetben kritikus, vagy elismerő szem"), így mi főként a

  • szép (a lehetőségekhez mérten tiszta, ápolt),
  • igényes (kívül-belül + felni), 
  • gyári állapotban a lehető legjobban megőrzött, 
  • lehetőleg valami miatt különleges, ritkább, (pl.: motorvariáns, felszereltség, kivitel, kiegészítők)
  • vagy ne 'adj Isten egyedien (igényesen) megépített (tuningolt) és 
  • főként a szériapalettán az E36-os szériától felfele elhelyezkedő BMW-kre "vadásztunk", nem megfeledkezve az E46 fanatizmusról sem... :-)


Idén nem volt annyira "vegyes érzelmekkel teli" a soltvadkerti találkozó, mint 3 évvel ezelőtt. Összességében nem volt rossz, de nekem mégis az utolsó volt az idén megrendezett "12. BMW Fesztivál Soltvadkert-kemping 2016 június 16-19." Jövőre ilyen jellegű találkozókra már nem megyek.

Az első találkozó, az amúgy idén már harmadszor powerfanatics nélkül megrendezett, soltvadkerti BMWFEST fesztivál volt. Legutoljára vadkerten még a 9. Powerfanatics.com BMW Találkozó Soltvadkert rendezvény keretben jártam. Nos azóta nemcsak az elmondások szerint, hanem az én tapasztalataim szerint is mondhatom, hogy sokat változott a rendezvény - egyértelműen pozitív irányba: megnőtt, de ennek ellenére mindenki befért. Sokkal nemzetközibbé vált, és hatalmas mennyiségű BMW jelent meg. (Ha jól tudom 1.600 autónál is több). A rendezvény, amely illeszkedve a megnövekedett BMW számhoz egészen elcsaládiasodott a kismillió kiegészítő rendezvénnyel, koncerttel, légvárral, stbvel. Nem lett rossz, de mivel szubjektíven közelítem meg, így nekem az igényeimet nem elégítette ki: a felhozatal, ezen belül az E46-oké, finoman szólva sem nyűgözött le. Hiányzott a szép, tuning és egyéb kiegészítők nélküli kívül-belül igényes BMW-k hada. Elszórva voltak szebb, sőt akár patika példányok, de összességében elég sablonos volt a "kínálat".

Nem volt rossz az "I. 2K16 Bimmer Motor West Hungary Nagytalálkozó - 2016. július 2-3. Agárd" rendezvény sem, csak éppen nem az én világom a tuning (leültetett, nem gyári kiegészítőkkel extrásított, egyedi megoldásokat alkalmazó) BMW-k világa.

Ezzel szemben a BimmerMotorWest szervezésében első alkalommal megrendezett I. 2K16 Bimmer Motor West Hungary Nagytalálkozó - 2016. július 2-3. Agárd rendezvény lényegében egy kistalálkozónak felelt meg. Az jó volt, hogy elvárások nélkül mentem, mert így nem érhetett csalódás. És amúgy meg tényleg nem ért, csak azonosítottam, hogy ez sem az én világom: itt ugyanis olyan szinten a BMW tuning vonulata volt jelen, amibe az én gyári állapotú, egyéb kiegészítőktől mentes autóm abszolúte nem fér bele így - a rendezvényen egész végig - csendes szemlélőként voltam jelen.


12. BMW Fesztivál Soltvadkert-kemping 2016 június 16-19.


Egy árnyas, a központtól eldugott helyen parkoltam az ismerősi kör egy részével. Illusztris, s mint utólag kiderült E46 téren szinte egyedülálló, társaság voltunk: Gyári (M pakk nélküli) 330i Touring felújított Exklusivleder Nappa bőr belsővel. Középen egy kívül-belül (amúgy 3. helyezetként értékelt) patika állapotú E39 M5, míg jobb szélen egy Special Edition felszereltségű 330i Sedan (szép állapotú, bicolor nappa belsővel.)


Miközben végigjártam a találkozót, árgus szemekkel vizslattam minden E46-ost, s ha lehetőségem volt egy szempillantásra mindegyikbe betekintettem (csekkolva a beltér extráit, ülések típusa, állapota), de volt, amit meg tudtam tekinteni nyitott ajtók mellett is. A többség természetesen az egyszerű szövet volt, gyakran ülésfűtés nélkül. A deréktámasz, elektromos állítás, pláne  a memória nagyon ritkának számított. (A képen egy facelift előtti szövet ülés látható, de ugyanez volt - csak Jacquard anthrazit fantázianéven sok faceliftes E46-ban is.)


Alcantarák is voltak - ez már természetesen kisebb számban. (Összesen kb. 15-20 db) Ezek állapota közepesnek mondható: igazán lefingottat 2 db-ot láttam. (Szakadt, bolyhos, mocskos)

A képen látható ún. Stoff-/Lederkombination Scritto-ból (mely - ha át nem tették egy másik autóból akkor a - Edition Lifestyle csomag részét képezte) összesen 4 db-ot láttam. Mind jó állapotban volt. Az ún. Leder Chameleonból (Edition Exclusive csomag) összesen 3 db-ot találtam, ezek között egy volt "fényesre" kopva.

Szép számban volt "népi szlengben" félbőrnek nevezett Maglia fantázianevű szövet és bőr kombinációja. (A képen egy 20d "Stoff Maglia/leder/hellbeige 2 - E9HC" besorolású bézs vagy vajbőr színű beltere látható.) Félbőr belsőjű E46 kb. 50 db volt változó állapotban. Igazán patika ha 5 db volt, akkor sokat mondok sajnos. Gyakran a szövet volt mocskos (néhol szakadt) vagy a bőr volt megkopva, kirepedezve...

A kárpit - a félbőrökhöz hasonlóan - természetesen szövet, a kartámasz/fogantyú műbőr hatású műanyag. A tetőkárpit a bézs belterű autóknál is bézs színű természetesen.

Alulról a második az E9HC kód, mely a félbőr bézs belsőt jelenti. (A "mintakártyán" bal oldalon mindig a bőr színét, míg a minta jobb oldalán mindig a szövet színét és annak mintáját találjuk - a valóságban is ilyen rombuszos a minta.)

Sima standardlederből is akadt dögivel, kb 30-40 db, ezek között (a "tucat" fekete és kevésbé "tucat" szürke mellett) volt kb 8 db bézs, egy vörös színű és kettő mogyoróbarna is. Utóbbi (különlegesebb színű) három elég viseletes állapotban volt. A többi szín közül nem egy igen "elgyepált" állapotú volt, és sokról meg lehetett mondani az angol előéltet is (jobb oldali ülés oldaltámaszának rojtosra kopása). Talán 5-6 db olyan bőr belső akadt, ami kifogástalanabb állapotban volt. Amúgy megdöbbentő volt, hogy egyes E46 M3-ak bőr beltere is milyen szinten leharcolt volt (rojtosra kopott oldaltámaszok, fakult, elszíntelenedett, mocskos, zsíros - adott esetben világos - ülések.) Számomra amúgy tényleg szomorú tapasztalat volt, hogy milyen siralmas állapotban vannak az E46-ok bőr belterei. S megragadom az alkalmat, s felhívom a pár 10.000 Ft-ból kikerülő tisztítási és impregnálási folyamatok elvégzésére a figyelmet. Pl. aki dunántúli annak teljes szívből ajánlom Gábort, a bőrdokit! (A képen amúgy egy netes kép látható. Az ok: ilyen szép állapotú standardlederrel - pláne különlegesebb piros színben - a rendezvényen nem találkoztam.)

A fest során Individual (nappa) bőr belsővel nem találkoztam, mint ahogy rajtam kívül is csak egy exkl.leder nappa volt kopottas állapotban, jobbos memóval (egykori angol memós qp-ból való, memória balosítása a találkozóig nem történt meg.) Az exkl. leder elődjének tekinthető Mosaik Leder nappából is csak egyre bukkantam rá - igaz ez korához méltó állapotban volt.


A szakavatott szem az enyhe bőrök színe közötti különbségből - no meg a bőrbe varrott oldalkárpitból és fogantyúból egyből tudja, hogy mivel van dolga! 

Az autó, amúgy nemkülönben szép állapotban volt: gyári M tech I. csomagú...

...manuál, prefacelift 330i!

Mint ahogy ez is M tech I. csomag, csak immáron kisebb motorral. Ez is szép állapotban volt.


Ez az Alpina sem lett volna rossz. A bőr belső gyönyörűen rendben volt, azonban a nem gyári Alpina lökiért nagyon fájt a szívem... 

A típustábla nem hazudik: vérbeli B3 3,4-re felfúrt (330i alapokon nyugvó) Cabrioval volt dolgunk.

Ez a gyári sportpakkos (M tech II.) 2.2-es Qpé is gyönyörű volt.

Styling 96 elnevezésű (exklusiv sternspeiche) felni sem egy gyakori darab. Rajtam kívül ezen a szép benzines Touringon és egy szürke Sedanon láttam - ottjártamkor - ilyen típusú felnit.

Na valahogy így nézett volna ki az E46, ha a 2000-es évek elején létezett volna BMW M Performance kiegészítőszett E46-ra is. Amúgy az Mfest matricát leszámítva (mely kezd elkopni, már nem annyira trendi) egész stílusos lett az összeállítás!

E46 M3-ból sok volt, akárcsak a pannóniaringen. Azonban ilyen egyedileg tuningolt csak egy. A tuning szubjektív, így nem mondok véleményt.

Mint ahogy erről sem, csak halkan jegyzem meg, hogy ez az, amit úgy nevezek, hogy "nem az én világom"

Ez a narancs touring kifejezetten tetszett! Ez már az a kategória, ami ugyan messze nem az én világom, de éppen ezért kezd tetszeni. Olyan ez mint a Terminator Edition E46.

Érdekes volt látni, hogyan akar a lassan (minimum) 12 éves E46 megfiatalodni: pl. így! F-szerű lámpákkal. Amúgy annyira nem is ment mellé, de látszik, hogy az F-es BMW-k eredendően szögletes dizájnját (köztük a lámpáét) belesűríteni egy legömbölyített E46 lámpába érdekes eredményeket szül...

...főleg ha mindezt egy oda nem illő qpé lökhárító is kiegészíti, egy kis ezüst hátterű lámpával.

Mert azért mennyivel jobban mutat minden ott, ahova a jó Isten (illetve az "ingenieur-designer"-ek keze) megteremtette. Pl. ezen az M3-ason minden rendben van. Milyen sután nézne ki mondjuk egy E46 lámpával.

Ez a kiegészítőkkel és ültetéssel ellátott M4 meglehetősen hasonlít erre:

A hasonlóság természetesen nem a véletlen műve. Ugyanis Levente barátom részben egyedileg kitapasztalt (pl. ültetés) M Performance M4-ese másokat is megihletett: egy az egyben került átvételre az ő elgondolása, csak egyes elemek színrefújtan kerültek fel a kék M4 Cabrióra.

Ha már ///M. Szomorú voltam, mert - noha E39 M5-ből akadtak gyönyörű példányok, de - V10 M5-ből, hasonlóan a pannóniaringhez, nem akadt egy kívül-belül szép, csillogó-villogó állapotú, fakulásmentes indexű és lámpájú példány sem. Ezeken is kezd fogni az idő... :-(


Ez volt talán a legszebb E36 Touring a találkozón. Ugyanúgy 320i volt, min a mi Sátánunk, csak sötétzöld színben. Gyönyörűen ki volt lakatolva sehol egy karc, egy rozsda. Egyedül a küszöb volt látványosan más, mint maga az autó: a tulajdonossal történt beszélgetés során kiderült, hogy természetesen az is cserélve lesz, mert még nem volt, de sajnos a találkozóra ez már nem jött össze...

...kár, pedig minden rendben volt rajta. Pl. a hátsó csomagtérajtón a nagy méretű BMW jel! Na az ilyen (s hasonló) autókért érdemes volt elmenni vadkertre, csak egyedül az tántorít el (jövőre), hogy ilyenekből rendkívül kevés van. Ha legalább egy helyre lennének gyűjtve az ilyen szép darabok megérné elmenni!

Ide megyek/megyünk! (BMW Club Graz)

Voltak Szerbiából is.

Egyik szerb BMW-s kolléga úgy elmélyedt a "fessünk mindent ezüstre" mozgalom bugyraiban, hogy a festőpisztoly a diesel díszcsík mellett még a hűtőt és a ventilátorát sem kímélte... :-D

Összességében a 12. soltvadkerti "BMW találkozó, és sok további programmal tarkított zenei fesztivál" nem volt rossz. A befizetett 5.000 Ft-ot erős ráolvasással ért meg - nekem "gyáriállapotpárti E46 fanatikusnak"...

 I. 2K16 Bimmer Motor West Hungary Nagytalálkozó - 2016. július 2-3. Agárd

A 2K16  találkozó ismertetését még annyira sem fogom bő lére ereszteni, mint a soltvadkertiét. (Amúgy hogy miért pont 2K16 a neve ez számomra rejtély. Ha pedig már rejtély és mindenféleképpen ilyen "kódot" kell adni neki, akkor mondjuk jó lett volna a Q9HC is - ez a bézs színű E46 Mosaik leder nappa mintakódja :-D )
Vissza a találkozóra: ide a belépő ingyenes volt, azaz csak annyit kellett fizetni, mint amennyibe amúgy is a kempingbe történő bejutás kerülne. A rendezvényen majdnem minden volt, ami a nagyokon csak picibe: autó húzás, sör ivás, szépségverseny, gumifüstölés, és szexi autómosás - kivételesen jó csajjal. Bár, hogy a (barát)nők miért nézik, pláne az anyukák és velük együtt a kisgyerekek minek bámulják azt nem tudtam mindmáig sem megfejteni. Mert, hogy mi férfiak nézzük az természetes - na mindegy! Engedjük el ezt a filozófiai szálat, térjünk is a lényegre, s a képekre:

Balra-jobbra - a bevezetőben leírtak szerint - egyedi optikás BMW-k, középen mi ketten Ádám kollégával gyári állapotú BMW-vel. (320Ci & 330i)

Egyedi megoldások viszont voltak szép számban: itt például egy szövettel burkolt motorteret látunk. Hogy mennyire tűz- és olajbiztos azt nem tudom, de a tapintása kellemes volt!

Kívül teljes műbőrbe volt csomagolva az E30.

Itt egy (újból?) bőrbe varrt combtámaszos E36 ülés látható. Nem gyári, s nem is kellene sohasem, de nekem tetszett! A fehér kéder és a fehér díszcsík középen nekem bejött + az igényes munka is elismerésre méltó!

Aztán volt itt mg alcantarába bugyolált tojáslufis E39 kormány is!


A szépségverseny díjazottai.

A különdíjas. (A szélesítés jól állt a 30d X5-nek)

A bőr belsőkbe most olyan mélyen nem merültem el. Itt pl. az egyik díjazott BMW beltere látható. Tipikus gyűrődések, kopások, ráncok, koszosság. Nem kell meglepődni, a hazai 36-38-39-46 BMW-k (meggyőződésem szerint) 80%-a minimum ilyen! S ez még egy szebb példány!!

E39 M5 itt is akadt, akárcsak Soltvadkerten. Mellette egy szép facelift qpé parkol.

A 2K16-on az aktuális agymenésem a "keress műanyag motor alatti aljavédőt E36-oson" volt.

Csak, hogy mindenki értse: a zöld karikával jelölt (jelen autóról is hiányzó) aljavédőt kerestem, ugyanis ilyen, a mi E36-osunkon sincs, de messzeföldön híre-hamva sincsen, s a találkozón megjelent 36-ok egyikén sem volt! :-) 
(Megj.: a piros pontok az emelési pontokat mutatják!)


Összességében megint csak azt tudom mondani, hogy a 2K16 sem volt rossz tali, bár természetesen méretéből adódóan a felhozatal töredéke volt a vadkertinek, de mint az a bejegyzés képei alapján is megállapítható, megint nem az én világomnak (ízlésemnek) való rendezvényről volt szó.

Éppen ezért nagy reményekkel telve várok a 


az E46 fanatics rendezvényére!

Frissítés - 2016. 07. 25.
Jártunk a grazi találkozón, s nagyon megörültünk, amit ott láttunk/tapasztaltunk. Lásd: itt!

2 megjegyzés: