2013. augusztus 20., kedd

A BMW formaterv átalakulása - 1990 - 2010

Az 5. powerfanatics.com találkozó képeit nézegetve megakadt egy fotón a szemem. Ezen a képen egymás mellett áll egy E38, egy E46 és egy E60-as úgy, hogy az orraik szinte egy vonalban vannak. Noha a képet én készítettem, ennek ellenére nem gondoltam volna, hogy ilyen látványosra sikeredik, ugyanis nagyon szépen nyomon lehet követni rajta, hogy az 1990-es évek formatervétől a BMW - lényegében - 2009-2010-ig milyen módosuláson ment keresztül.


A kocsik orrát érintő átalakulás véleményem szerint az alábbiakban foglalható össze:
  1. Mindenekelőtt a meredek - közel függőleges - orrkialakítás ellágyult. Ez tetten érhető a veséken, a motorháztető vonalvezetésén, és a lámpák buráinak állásán.
  2. A modern formaterv megköveteli a műanyag (nem színrefújt, illetve színrefújt) díszcsíkok elhagyását, illetve a lökhárító kidomborodásának megszüntetését. Így jön létre az egységes, kitüremkedések nélküli orr rész.
  3. A lámpák vonalai egyértelműen ellágyultak, illetve a korábbiaktól eltérően a lámpák külső végei a motorháztető felé, azaz felfele végződnek. 
  4. A ködlámpák a "szögletes, a lökhárító alsó műanyag díszcsíkjában" állapotból kerekké váltak illetve elszakadtak az alsó műanyag díszcsíktól, hogy aztán újból oda térhessenek vissza.
  5. A vesék átalakulása erről a fotóról már olyan szépen nem követhető nyomon, így az alábbi összeállítással szemléltetném a változást:



A vesék a korábbi párhuzamos vonalakban gazdag, kicsit szögletes és keskeny kialakításúból sokkal kerekebbé váltak.


Megjegyzés:
A második képen az évszámok az autók gyártási évét jelentik, de például a 2003-as gyártású E60-as formaterve - apróbb módosulásokat leszámítva - 2010-ig megmaradt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése