Az 5. powerfanatics.com találkozó képeit nézegetve megakadt egy fotón a szemem. Ezen a képen egymás mellett áll egy E38, egy E46 és egy E60-as úgy, hogy az orraik szinte egy vonalban vannak. Noha a képet én készítettem, ennek ellenére nem gondoltam volna, hogy ilyen látványosra sikeredik, ugyanis nagyon szépen nyomon lehet követni rajta, hogy az 1990-es évek formatervétől a BMW - lényegében - 2009-2010-ig milyen módosuláson ment keresztül.
A kocsik orrát érintő átalakulás véleményem szerint az alábbiakban foglalható össze:
- Mindenekelőtt a meredek - közel függőleges - orrkialakítás ellágyult. Ez tetten érhető a veséken, a motorháztető vonalvezetésén, és a lámpák buráinak állásán.
- A modern formaterv megköveteli a műanyag (nem színrefújt, illetve színrefújt) díszcsíkok elhagyását, illetve a lökhárító kidomborodásának megszüntetését. Így jön létre az egységes, kitüremkedések nélküli orr rész.
- A lámpák vonalai egyértelműen ellágyultak, illetve a korábbiaktól eltérően a lámpák külső végei a motorháztető felé, azaz felfele végződnek.
- A ködlámpák a "szögletes, a lökhárító alsó műanyag díszcsíkjában" állapotból kerekké váltak illetve elszakadtak az alsó műanyag díszcsíktól, hogy aztán újból oda térhessenek vissza.
- A vesék átalakulása erről a fotóról már olyan szépen nem követhető nyomon, így az alábbi összeállítással szemléltetném a változást:
A vesék a korábbi párhuzamos vonalakban gazdag, kicsit szögletes és keskeny kialakításúból sokkal kerekebbé váltak.
Megjegyzés:
A második képen az évszámok az autók gyártási évét jelentik, de például a 2003-as gyártású E60-as formaterve - apróbb módosulásokat leszámítva - 2010-ig megmaradt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése