Ugyan a címben szereplő esemény már lassan egy hónapja volt, ennek ellenére megígértem azon BMW-s kollégáknak, akik nem tudtak - sajnos - ott lenni, hogy egy kis ízelítőt azért megpróbálok átadni/mutatni belőle, hogy miről is maradtak le. Íme:
Az elején, amikor még nem tudtuk, hogy milyen járgányok jönnek át Velencéből Székesfehérvárra jelentősen nagyobb volt a fiatal, és vadonatúj BMW-k száma. Mint például ezek közé tartozott ez az új F30-as is, melyről meg kellett állapítanom: Élőben sokkal szebb, mint képen. A bumfordi orra nem is olyan ronda...
A Premium Selection egy-egy jeles példánya: Két bangle egymás mellett. Előtérben egy sedan mögötte egy kombi. (E60 & E61)
Itt a két 5-ös fenék mellé egy E91-es is "bepofátlankodott".
Na itt már egy résztvevő BMW látható. Egészen pontosan a V8-as motorja.
A típus-meghatározásban azt hiszem, hogy nem kell segíteni...
Itt egy másik perspektívából. Gyönyörűen karbantartott példány!
Egy OT-s, E21-es, első szériás 3-as 316-ban. Vagy 316, vagy 318 lehet csak, mert csak egy-egy fényszóróval van felszerelve az autó.
Sárga E36 M3 három ajtós verzió. Gyártották még 4 ajtósban, és cabrióban is.
Egy a '60-as évek végén és a '70-es évek elejében gyártott BMW 2000 tilux. A "felülragadt" indexlámpát nem is olyan régen egy másik BMW-s tervezőtől is láthattuk, egy kicsit újrahangszerelve. És méghogy nem nyúlnak vissza a gyökerekhez...
A tilux a ti és a lux egybevonása. A ti itt nem a benzines compactot jelölte, hanem a Touring Internationalt, azaz erősebb motorú ún. "neue klasse" variánst. (Neue klasse: nem a régi "bumfordi", és kerek autókinézet, hanem már szögletes.) A lux pedig a luxus rövidítése, ami a gazdag felszereltségre vonatkozott.
A neue klasse szemből is jól mutat.
E36 cabrio gyönyörű állapotban.
Egy másik perspektívából. Természetesen hathengeres kivitelben.
Elképesztően szép belső. Az sportülések mondanom sem kell nem voltak kiülve...
És ez is 8 henger. Egy E39 535i.
Egy gyönyörűen M-esített E36-os coupe.
Méltóságteljes, napi használatban lévő E38-as.
A 750iL orra...
... és fara.
Egy fekete Z3 M felettébb széles papucsokkal.
Merész orr, közel 330Le.
Z3 M részletek: Egyedi lámpa...
... és egyedi orr.
Egy elmaradhatatlan E30-as. (316-os változatban. A tulajdonos holland volt.)
És megint egy! Immáron hat hengerrel.
Sárga E30-as cabrio.
Íme a "neue klasse" előtti időszak: Egy hófehér barokk angyal. Gyártási év: 1951-1963. Azaz 2013-ban lesz fél évszázados a legfiatalabb példány!
(Készült cabriolet, coupé és 4 ajtós kivitelben)
Itt nem kell meglepődni a minőségi anyaghasználaton és a részletgazdaságon sem.
BMW jel mindkét oldalon, és króm tömkelegével.
A találkozó többi résztvevője megcsillan a fehér angyal króm dísztárcsáján. A BMW jel az 1936-tól használatos mintájú.
Belül is luxus, az amúgy 6 személy szállítására is alkalmas BMW.
Ajtó nyitási mód: Mint a luxuslimuzinokban szokás.
Króm belépő (küszöb).
Tessék megnézni a fa "díszléc" vonalvezetését!
Ez nem csak fautánzat, hanem eredeti fa!
220km/h? Az kicsit sok nem?
Bár ott, ahol egy V8 szív dübörög, ott akár bele is férhetne. A V8 super a 3,2 literes 140Le-s aggregátot jelenti.
Azt hiszem, hogy a BMW fanatizmus nem megkérdőjelezhető.
Jól megfér egymás mellett az E60-as és az E85-ös. Azt hiszem, hogy a banglét nem kell bemutatnom, hogy milyen változat, max annyit kell mondanom, hogy diesel...
Egy osztrák ti...
... ötletes matricával.
Itt a motor...
... itt pedig a tulajdonos, ami egy újabb E30-as.
A BMW 02-es széria egy megbecsült példánya. Gyártása 1966-tól 1977-ig folyt. Akkor még hosszabbak voltak a szériák gyártási idejei. Ma ez már - facelifttel - is csak max 7-8 év!
Nemcsak az E46-osoknak, meg az E39-eseknek vannak fanatikusai és őket tömörítő klubjai. :-)
Aztán megérkezett egy meglehetősen "powerful" BMW is. Egy 550 lóerős, kompresszoros E46 M3 coupe.
Ez a beltér ismerős nekem. Mintha láttam volna már egy egyel nagyobb kivitelben is ilyet, ugyanilyen szép állapotban! :-)
Brutál kinézet.
Itt van minden, ami az E46-oshoz kapható volt. Az összes kapcsoló "aktív" a DSC gomb környezetében...
Na igen. És a lényeg, amitől ez 3,9 alatt van százon! Több, mint 600Nm!
Együtt a generációk: egy 46 és egy 36.
Hasonlóan szép állapotban volt a 36-os is mint a 46-os.
Hat henger és BMW. Ráadásul M.
Aztán sokan lettek...
Szigorú tekintete van azért az E90-esnek is!
Itt egy újabb OT-s 02-es szériás BMW. Háttérben a Marcsi és egy új F10-es ötös.
A parkolóban A BMW. Nekem mindig Ő marad az első. :-)
Nem kevés bogarat nyírtunk ki a Veszprém - Székesfehérvár távon.
Együtt a két masina. Összesen majdnem 700 lóerő. Bár ez nem fele- fele arányban oszlik el...
Egy compact és egy modell frissített 02-es. (A kör hátsó lámpatestet szögletesre cserélték.)
Immáron egy másik helyszínen kaptam lencsevégre ezt az E39-est, elég speciális bányász (?) jellel a bal veséjén.
Szépen sorban:
Barokk angyal (1951 - 1963)
E21 (1975 - 1983)
E36 M3 (~1992 - 1995)
E91 ( 2005 - 2012)
Morcos szlovák E39-es.
A parkolóban jelentős számú BMW gyűlt össze meglehetősen széles típuspalettát felvonultatva.
Egy osztrák E46 330d manuállal. A tulajdonos egy idős házaspár volt.
A találkozó talán legötletesebb szerkezete: két sedan E36-os végből összeépített utánfutó, melyre a tulajdonos elmondása szerint már megkapta a forgalmi engedélyt, sőt nemsokára akár sorozatban is gyárthatja.
A "vezérszekér" egy - ha jól emlékszem - 325tds BMW volt. Az utánfutó felnijei egy az egyben megegyeztek a 36-oséval.
Ez az a hozzávaló, amivel nélkülözni lehet a kombit, és jól néz ki!
Egy E21-es 323i 145Le-vel az akkori 3-as modellpaletta csúcsmodellje volt.
Az elmaradhatatlan E46 320d.
Ahhoz, hogy ebben a korban már pöcc-röff induljon az egyik, ahhoz szükséges, hogy legyen a közelben egy másik is...
A nap üde színfoltja volt az Orosz BMW klub ellátogatása hazánkba, és a rendezvény Velencétől távoli részére is.
A közel 7000km-es út, melyet rengeteg szponzor támogat a kocsi oldalára felmatricázott útvonalon halad. A kezdőpont Szentpétervár.
Nem telt el sok idő, az oroszok máris otthonossá varázsolták a helyszínt: Elő a Magyarországi BMW klubnak adományozni kívánt kupa, a zászló és toll, cukorka és egyéb repitárgyak.
Itt nem feltétlenül a BMW-re kell koncentrálni...
... mint ahogyan itt sem. :-)
Újból orosz (BMW-s) zászló leng Magyarországon.
Ezeket az "érméket", melyek amúgy illatosítók, az orosz rendőrség adta az 5 autóból álló konvoj résztvevőinek, hogy ezzel is szimbolizálják azt, hogy az orosz rendőrséggel együttműködve, szabályosan teszik meg a 7000km-t.
(Az öt fős konvoj tagjai: 1 F10, 2 F30, 1 X1, 1 X3, melyből csak egy 3-as és egy 5-ös jött el Székesfehérvárra.)
Egy felettébb rikító kék Z3-as belülről...
... és kívülről.
Itt már az elmenetel előtti készülődés, gyülekezés látható, előtérben az 540i-vel.
Indulás előtt a soros hathengeres és a V12-es.
Összességében: Nem bántam meg, hogy elmentem a találkozó Székesfehérvári (nyílt) napjára. Sok szép, és igényes BMW-t láttam, és újabb (BMW-s) barátságokra tettem szert.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése