2012. október 6., szombat

BMW-k filmekben IX. rész - Újabb epizódok és kontextusok

Érdekes, hogy amikor nézem a filmeket, akkor ha autót látok egyből nézem, hogy na vajon BMW-e. Persze ez már egyfajta megszállottság, mert lassan már pl.: a  középkori filmekben is BMW-t akarok keresni XD

Mindenesetre most is összegyűjtöttem egy csokrot azokból a filmekből, ahol BMW-t láthatunk egy vagy több képkocka erejéig. Viszont most már arra is figyelek, hogy a BMW - a mi szeretett márkánk - milyen kontextusban tűnik fel egy-egy filmekben.

Na akkor lássuk is!

James Bond
Ugye ennek a filmnek kultusza van, mert minden BMW-s tudja, hogy ennek a filmnek köszönhetően terjedt el a Z sorozat az USA-ban. Íme, hogy hogyan kell jól reklámozni egy autót. Amúgy ez olyan jól bejött, hogy az 1995-ös film (James Bond: Aranyszem) után, egy következő epizódban (James Bond: A világ nem elég) is szerepelt egy újabb nagyszerű BMW, mégpedig nem más mint a legendás Z8-as E39 M5 motorral!

Az 1995-ös movie-ban a Z3-as szerepe, egy dögös, gyors és ellenállhatatlan autó volt, mely persze illik egy ilyen szuper-hiper ügynökhöz. (Amúgy érdekesség, de az 1995-ös filmben a csak 1996-tól árult kocsi szerepelt!)






Aztán jött az úgyszintén ellenálhatatlan, és mindmáig váltóutód nélkül maradt Z8, mely felszerelésre került titán páncélozással, multifunkciós kivetítőrendszerrel és 6 pohártartóval - psze csak a filmben. Sajnos a kocsi nem élhette meg a film végét, mert egy jelenetben feláldozta magát gazdájáért: egy fűrészes helikopter szétvágta. (Valójában persze egy makettet vágtak szét.)




2012. szeptember 11., kedd

A fogyasztásról általában - BMW E46 N42B20A 1995cc 346L Touring

Íme a statisztika:
(Egyes tankolások után a beletöltött benzin és a megtett kilométerekből számolva. Nem BC, meg társai, hanem a konkrét papírforma szerint! Résztankolások nem számolva.)

Menet közben, rögtön elindulás után. Olaj jeladó hibás. Az egyetlen hibakód az autóban. Az éppen megtett kilométer száma: 578,9 => közeleg a tankolás pillanata!


  1. alkalom: 9,7 liter (első út ismerkedés)
  2. alkalom: 9,3 liter
  3. alkalom: 9,8 liter
  4. alkalom: 9,3 liter
  5. alkalom: 9,02 liter
  6. alkalom: 8,45 liter (csak autópálya, eddigi max Reichweite: 605km 51,14 liter bengából)
  7. alkalom: 9,08 liter (csak 98'-assal)
Megjegyzés:
  • 225/45 ZR 17 papucsok
  • elég sportos vezetés :-)
  • általában 2 fő terheléssel
  • vegyesen használva városban (Veszprém - Székesfehérvár) és lakott területen kívül
  • egészen a legutolsóig 95-össel tankolva
A statisztikákból mindenki vonjon le azt amit akar. Nekem egy a lényeg: az élvezet! 
Mondjuk a közel 2000-es fenevadat széles papucsokkal, és nem lassan közlekedve nem lehetett 10 liter fölé nyomni!

2012. augusztus 29., szerda

A nap V10 M5 mondata

"... egyes-kettes, kétszáááááz! :)"

És valóban, ez nagyon megy...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hozzávalók: V10 & 507LE + DSC Off és egy egyenes szakasz (versenypályán.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Az izmos bangle kolléga:


2012. augusztus 13., hétfő

4. Balatoni BMW találkozó 2012. Augusztus 10-12. Zamárdi

Erre a találkozóra már tavaly készültem, amikor még BMW-m sem volt. De most már volt, így nem volt kérdés, hogy elmenjek.



(...)

Hát ott voltam olyan E39 520i-k, 535i-k, 540i-k, 520d-k no meg BMW E60 M5 felvezetőnek.

Íme pár kép a BMW rengetegből:

Egy gyors fotót sikerült lőnöm a nagyszerű nap kezdetén, még a füredi parkolóban. Együtt az elfele behajózott vierling: E39 540i, E36 316i, E60 M5, és E46 318i

Irány a túlpart.

Egy panoráma a környezetről. Itt az egy négyzetméterre eső BMW-k száma elérte a számomra kedvező értéket.

Gyűlik a csapat: frissen megismert 39-esek.

Itt pedig újabb vasak, és újabb immáron ismerősök! Jó lesz ez a nap!

Hm. Fura azonos színben, azonos kivitelben lesni a generációkat. Nem csak én csodáltam meg őket.
(Az E46 automata, a 36-os manuál)

Itt van a földi (Milka)bocimobil. (E46 330d)

BMW orr egy korból...

... és egy kicsit korábbi kórból. 

Ez már modernebb dizájn.

Ez pedig szigorúbb.

Ez pedig már a jelen.


Volt 8-as is itt bőven.

Gyönyörű angyalszemek.

Az ismerős matrica egy 520i-n.

Vidám gyermekek, gyönyörű BMW-k, jókedv és szemét - utóbbiról nem mi tehettünk.

2012. július 17., kedd

2012. július 10., kedd

BMW Európa Klubok találkozója és sok-sok és még több BMW! - Képes beszámoló

Ugyan a címben szereplő esemény már lassan egy hónapja volt, ennek ellenére megígértem azon BMW-s kollégáknak, akik nem tudtak - sajnos - ott lenni, hogy egy kis ízelítőt azért megpróbálok átadni/mutatni belőle, hogy miről is maradtak le. Íme:

Az elején, amikor még nem tudtuk, hogy milyen járgányok jönnek át Velencéből Székesfehérvárra jelentősen nagyobb volt a fiatal, és vadonatúj BMW-k száma. Mint például ezek közé tartozott ez az új F30-as is, melyről meg kellett állapítanom: Élőben sokkal szebb, mint képen. A bumfordi orra nem is olyan ronda...

A Premium Selection egy-egy jeles példánya: Két bangle egymás mellett. Előtérben egy sedan mögötte egy kombi. (E60 & E61)

Itt a két 5-ös fenék mellé egy E91-es is "bepofátlankodott".

Na itt már egy résztvevő BMW látható. Egészen pontosan a V8-as motorja.


A típus-meghatározásban azt hiszem, hogy nem kell segíteni...

2012. július 9., hétfő

Melk und Mopar Nationals 2012 mit BMW

Előzetesen - a bővebb bejegyzés előtt - jelzem: az Osztrák autópályák jelentősen rosszabbak, mint a magyar utak. 

A melki kolostor és a Maresz