2012. február 17., péntek

Az új 3-as és M5-ös színre lépése (Aki nem járt ott...)

Először a facebook oldalamon jelentek meg tömegével a képek, melyet egy nagyon kedves barátom, név szerint LeviM5 készített Nyíregyházán, ahol is a közelmúltban bemutatkozott a legújabb 3-as és a legújabb M5-ös is.

A BMW 3-as sorozat (az F30 hiányzik a képről). Jobbról második az örök favorit...

A képek láttán elcsodálkoztam, hogy "na igen!", a BMW nem csak ma, hanem régen is BMW volt. Sőt hozzám inkább a "régen sokkal jobban BMW volt, mint ma" érzés áll közelebb. És természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem ismerem el a BMW jelenlegi nagyon magas technológiai színvonalat képviselő helyzetét, mert az kétségtelen, hogy lenyűgöző.
Hanem azzal a - szubjektív - véleményemmel állok elő, hogy szerintem a mai BMW-k egyre rondábbak, és egyre inkább elveszik belőlük a régi "egyszerű, de (sportosan) nagyszerű" érzés.
Jó, mondjuk egy olyannak, mint amilyen én vagyok, akinek a bangle ötössel elérte a BMW azt, amit valaha is el lehet érni, annak aztán lehet mindent magyarázni, csak azt nem, hogy annál van jobb BMW. Számomra az a BMW a képzeletbeli piramis csúcsa, ahonnan csak lefele van irány.
Nekem az E61 tetszik a legjobban az összes BMW közül. Kinézetre az a legszebb, de a belseje mondjuk annyira nem jön be (Belsőben a favoritom az én kis E46-osom. Annál jobb nem is kell.)
Mondjuk érdekes dolog, az, hogy noha nagyon szeretnék egyszer egy E61-est, manuális 530i-ben, ennek ellenére tökéletesen meg vagyok elégedve a jelenlegi állapotommal is. Mert hangsúlyos az, hogy egyszer.
Majd 8-10 év múlva. Addig tökéletesen jó nekem a jelenlegi drágaság, sőt, NEM IS CSERÉLNÉM EL még egy E61-esre sem. És ugyanúgy nem cserélném el a bejegyzésben később bemutatott F30-asra, vagy a legújabb M5-ösre sem. Vagyis igen, de azért, hogy vegyek egy E61-est is, de nem a jelenlegi E46 helyett, hanem MELLÉ! :-)

A fent leírtakból azt akartam kihozni, hogy az "én kis kicsikémet" semmire sem cserélném el. Nálam Ő az első. Mese nincs bele vagyok bolondulva, és mint tudjuk a szerelem vakká tesz, nem létezik külvilág, csak Ő meg én...

Persze a rózsaszín ködből azért próbálok - objektíven - ki-ki tekingetni, hogy mi van még a világon olyan kocsi, ami BMW és tetszik. :-)

És, ahogyan oda jutok, hogy azt nézem, hogy mi az ami tetszik, akkor visszajutok a szubjektivitáshoz, meg az E46-hoz. Igaz Ördögi kör ez, melybe bekerülni lehet, kikerülni nehezebb. :-)

De most azért mégis megpróbálok kitörni úgy ebből a körből, hogy végigveszem - a bemutatón készült képek alapján - a BMW 3-as sorozat tagjait, és mindegyikhez fűzök egy kis élményt, szubjektív elemet.


BMW E21
Kezdődik a sor a minden hármas alfájával, az E21-essel. 
Emlékszem, még nem tudtam, hogy mi az a BMW - pontosabban tudtam, csak nem bolondultam akkor (még) bele ennyire - állt a szemközti buszmegálló mellett egy (ugyanilyen) piros 318i. A tulaját nap mint nap láttam, láttuk bátyámmal: egyszer csak jött egy  kis alacsony emberke, beült a mindig szép tiszta autóba, pöcc-röff indított, és tovaszáguldott. Mivel iskolába jártunk, így láttuk, hogy hóban, sárban, melegben, szélben, minden áldott nap tökéletesen tette a dolgát, pedig akkor már túl volt a második X-en. A csodálat mellett meg is állapítottuk: "Ez igen! Ez jó régi - akkor még nem tudtuk, hogy milyen idős - de még is röhögve megy! Nemhiába BMW. Valahol itt kezdődött el a BMW az életemben. A tudatalattiban elraktározódott: A BMW az még öregen is BMW...
Aztán egyetemista lettem, a tulaj is elköltözött, és a kis BMW eltűnt az utcából. Később megtudtam: a kocsit eladták, a tulaj Olaszországba ment dolgozni.





BMW E30
A BMW E30-as esetében az az érdekes helyzet áll fenn, hogy noha ezeregy helyről - és nem csak BMW-stől - hallom, hogy az "E30 a BMW-k BMW-je". Hogy miért? Azt tapasztalatból semmiféleképpen nem tudom, megmondani csak sejtem: "Talán azért, mert piszokul megy, cápa orra van, melyben egy eredeti sorhatos muzsikál? Mindehhez egyszerűség és megbízhatóság társul?" Szerintem közel járhatok a megoldáshoz... :-)




BMW E36
 Na igen. És elérkeztünk, ahhoz a típushoz, ahhoz a BMW-hez, ahol minden elkezdődött. (Vagy inkább felszínre tört? Lásd: E21)
B M W  E 3 6  3 2 3 i. Az örök szerelem. 
Mert a szerelmem az E36 323i Touring marad örökké. Minden kellemes élmény és tapasztalat, ami a BMW-hez kapcsolódik itt kezdődött el. Itt tudtam meg, hogy mi az a sorhat, mi az, hogy minőség, kényelem, mi az, hogy BMW illat, mi az, hogy BMW tulajdonosnak lenni, aki rajong A Technikáért! Aki nem bír a fenekén ülni többet, miután egyszer BMW-ben ült, utazott benne (és egy 318ti testvérében), vele élt egy hónapot. Még jogosítványom sem volt 2006-ban, de egy elhatározásom igen: HA TÖRIK HA SZAKAD, NEKEM BMW-M LESZ!





BMW E46
Ahogy az E36-os életem (egyik) nagy szerelme, de az autós (fizikai) létben kétségtelenül a legeslegelső, ugyanúgy életem elsőszámú Drágasága az E46-os. Az E36-os révén szerettem bele a BMW-be, de érdekes, hogy E36-ost sohasem akartam! Miért? Őszintén megmondom: Nem tudom. Mindig is az E46-os volt életem nagy álma, akkor is amikor még nem is tudtam, hogy pontosan az a BMW, amit megcsodálok az egy E46 szériás BMW. Emlékszem, mindig úgy azonosítottam be az álomBMW-t, hogy "olyan, nagyon elől vannak, az első kerekei. Igen közel az orrához." Na meg persze arról, hogy a lámpája nem egyenes, mint az E36-osé, hanem ilyen alsó körök vannak rajta. A többi felfedezés későbbre maradt...
Jelenleg már abban a szerencsés helyzetben vagyok,  hogy az álom beteljesült, boldog BMW tulajdonos vagyok, mely oda vezetett, hogy nemcsak az E46-os típust tudom felismerni, hanem 10.000.000 E46-os közül pontosan az ENYÉMET is...



BMW E90/91/92
Ilyenem nem volt, és 99%-ot adok rá, hogy nem is lesz sohasem. Egy másik nagyon jó ismerősömnek van egy sedan (E90-es) BMW-je. Egészen pontosan egy 320d. Ebben utaztam, tetszett, szép volt, jó volt, de megint elérkeztem oda, hogy ez már nem tetszik annyira, mint az E46-os. Jobb, erősebb, több benne a luxus, stb. de nekem nem jön be. A 3-asok közül az E46-os a piramis csúcsa, ahonnan már csak alább van hely. Mondjuk, ha mindenáron E46 utáni 3-ast kellene választanom, akkor egy E91-est 330xi-ben duzzogva elfogadnék... :-) De pénzt már nem adnék ki érte.

(A képen amúgy, ott a háttérben vörösben áll a 2012-ben trón-fosztott! :-)) 


BMW F30
És az F30-as. Olyan sok fotó nem készült róla, de talán még így mutat a legjobban: A fekete lepel alatt.
Az F30-assal úgy vagyok, hogy ez a BMW azon kategóriája, mely egyenesen nem tetszik. Az új ötös, az F10-es, az a tipikus semleges kategória, sőt M-es packettel még el is megy, de ez az új hármas! Hát ez egy borzalom! Az, hogy a vezető felé fordított középkonzolt, a középső kardánbox feletti ablakemelőt megszüntették az E90-esen, azt még túléltem, mert kívülről az alakja tetszik, pláne a kombié.
  De ez az új 3er! Az a lámpa, mely egybefolyik a vesékkel, hát az valami undorító. Persze, motorikusan, futómű, stb. nagyon tuti gép, de hacsak még a farát rondították volna el. De az eleje! ÁÁÁ, pfuj!
Nem is pazarlok rá több szót.






Mivel, a bevezetőben kifejtettem, hogy nálam a BMW az E46-ossal, és az E61-essel véget, ért így nem meglepetés, hogy az új ötös sem tetszik. M-es packettel talán elmegy, de ezzel meg az a baj, hogy nem vagyok híve, annak hogy van egy ötösöm, ami úgy néz ki mintha, közben meg 520i... (M packet alól kivétel, az E39-es. De ez egy másik történet, hogy miért...)
Úgy vagyok, minden egyes új BMW-vel, hogy az már csak rosszabb lehet, mint az elődje.
Kivétel ott, ahol nincs előd. Pl.: Ötös GT, meg az X6-os. Na jó meg az új X3-as, meg X5-ös. Azok szebbek lettek, mint az előd. De a SUV-ok meg nem érdekelnek annyira, hogy hosszasan elidőzzek náluk.
Ekként visszajutunk az új M5-öshöz. Szép, szép, erősebb, mint az előd, de ennyi. Nem hoz (BMW) lázba. És ez az a pillanat, amikor meg is kell állni. Mert csak azért, mert kék-fehér propelleres logó van az elején, az nem jelenti, azt, hogy akkor most fú-ha szeretni is kell. Nem. Nálam ez nem így működik. Ha M5, akkor E39M5, vagy E61M5! Na azok, minden pénzt megérnek! Őszintén mondom: Ez az új nem is kellene! A csilli-villi, ilyen-olyan kijelzőktől undorodom, hiszen nem űrhajót akarok vezetni, hanem egy kocsit. 
A motor, a turbó-turbója szép megoldás elismerem, de ha 17 év múlva is, 400 e Km után motor lesz a motor, akkor be fogom vallani: tévedtem. 
Arról már nem is beszélek, hogy idővel ez a sok szir-szar műszer, meg elektronika mennyi aranyos kis hibakódot fog generálni, melyeket "élvezet" lesz majd prémium áron megjavítgatni! :-) Majd "ez megy el, az megy el, ez vacakol, az vacakol..." És akkor a tulajnak elege lesz, bevágja az egész F10-est a zaciba, ott a nepper szépen megadja neki a kegyelemdöfést - mert ezeknek a szupertúrbóturbó- és  turbóknak nem lesz nehéz - és amire egy valódi fanatikushoz eljut (kb 7 év múlva), addigra annyit fog érni a ma 40 millás autó, mint egy gondosan rendben tartott 700 e Km-t megtett 17-18 éves E39-es M5-ös, vagy egy 6-7 éves E60/61-es M5-ös. Azzal a különbséggel, hogy míg a az utóbbi kettőre érdemes - a hosszú jövő reményében  költeni - addig az F10-esről ez már nem mondható el.
Persze, mint szoktam mondani: Ne legyen igazam. Bár, ahogyan egyre több helyről is megerősítik, olyanok akik generalisszimuszokkal többet értenek a BMW-khez úgy általánosságban, mint én, hogy az új BMW-k minősége, hát... A jó öreg, az utcánkban parkoló piros E21-es az örökkévalóságnak készült. És ez a fehér csúcsszuper F10-es M-ös?

BMW F10 M5























Epilógus 
-
 avagy nekem nem azért kell BMW, mert egy kék-fehér propeller logó van az elején, hanem azért mert tetszik, mert gyönyörű, mert utánozhatatlanul előidézi bennem a BMW életérzést!

Az a vicces, hogy ha ma annyi pénzem lenne, hogy meg tudjak engedni magamnak egy ilyen (nem SUV kategóriájú) BMW-t, (és csak új kocsit vehetnék), akkor szentségtörő leszek: Inkább vennék egy Skoda SuperB-t, vagy egy Insigniát, vagy egy Passat CC-t, vagy inkább egy Transformers Edition Camarrót! BMW-ből talán egy - használhatatlan, de szép - Z4-est vennék meg. És mindez, azért van, mert én olyan kocsit vennék, ami tetszik, meg persze erős, meg megbízható, meg bla-bla-bla, de mindenekelőtt, az a fontos tehát, hogy tetsszen. Ha nem tetszik, akkor megette a fene az egészet, nem lesz abból igaz szerelem, még ha bivalyerős is, mert kétségtelen, hogy a legújabb M5-ös nem gyenge jószág...

--------------
(Persze, mint mindig, most is fenntartom azt az álláspontomat, hogy ez az ÉN - szubjektív - véleményem. Egyetérteni nem kell vele, sőt az a normális, ha mindenkinek más véleménye van a dologról! :-))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése