Egy gyönyörű (és extrákkal teli) BMW E36 328i belső
Az előző bejegyzésben (http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2013/01/bmw-e36-328ia-coupe-nagyteso-helyett.html) a BMW E36 328i Coupé külsejét és motorterét vettem szemügyre, most pedig nézzük a belteret. Jelzem: itt se számítsunk lelakott belsőre, cigicsikkel kiégetett kárpitra, szétfeslett bőr ülésre, meg kikönyökölt bőrű kartámaszra...
Kezdek egy "átnézeti" képpel: Fa betétek és sötét belső + automata váltó. A műszerfal egy az egyben a vezető felé fordul.
Talán az E36-osban "orientálódik" legjobban a vezető felé a műszerfal.
Ennyi látszik az M-es tükörben, ha hátranézünk. Igen: szinte semmi.
Szerintem szépen eltalálták a fa-szöbet-bőr arányt a tervezők. Nekem egyáltalán nem tűnik "öregpapásnak" a belső a rózsafa (?) díszcsíkok ellenére sem. Bár tény, hogy mondjuk egy ezüst (fémszínű - kinek mi) sokkal "sportosabbá" tehetné a belteret.
Az ajtókárpit strapabíró fajta, mint ahogyan a no dizájnnal ellátott kilincs is. Az ajtó amúgy a "semmi extra, de nem ronda" elvet képviseli.
Mondtam: sok dizájnelemet ne keressünk az ajtón.
Az alsó hangszórón nem véletlenül van a "hk" felirat, ugyanis ez a Coupé harman/kardon hifirendszerrel került felszerelésre: és ez a hangzáson meg is látszik: gyönyörű, tiszta hang, és a magas hangerőnél sem recseg, sőt a rendszer még bírná, csak mi nem és úgy járnánk mint a videóban akik BMW akarnak lopni, de a BMW bosszúja utoléri őket:
Harmadik pedált (még) ne keressünk. De ami késik, az nem múlik!
No és akkor elérkeztünk a beltér nekem legjobban tetsző eleméhez a szinte teljesen új, félbőr, ülésfűtéses, (nem elektromosan állítható), combtámaszos sportüléshez.
Minden szemszögből gyönyörű! Szerintem elképesztően sokat dob az amúgy sem ronda beltéren!
A combtámasz rész teljesen előretolva.
A karok, melyekkel állíthatjuk a háttámlát, az ülés magasságát, és azt hogy előre vagy éppen hátracsússzon-e.
És még egy kép a félbőr, combtámaszos ülésről, mely szerintem a legszebb alakú BMW ülés. (Ezt a formát egy az egyben meghagyták az E46-osnál is szerencsére.)
M-es küszöb és nem kiült, kopott bőr ülés.
És itt állok meg egy percre és teszem fel a kérdést: Na vajon, hány kilométer van az autóban? (Azaz mennyi volt, amikor meglestem?) Tipp?
Na jó segítek: íme a válaszlehetőségek:
- 54.234 km
- 98.001 km
- 167.814 km
- 200.128 km
- 279.170 km
- 314.500 km
Megvan a tipp? Igen, akkor lássuk a valóságot:
Kérem szépen 279.170 km! Igen. Ennyi. És az állapotáról megmondanánk? Egyértelműen NEM a válaszunk. A használtautó piacon ezzel a BMW E36 328iA Coupéval úgy találkoznánk, mint német orvos megkímélt, szabadidős autója, és a megtett kilométerek száma a műszerfalon 54.234 km-t mutatna...
Na de folytassuk is tovább, mert még korántsem értünk a végére! Tarttogat még egy-két érdekességet ez a lila Qpé!
No és akkor elölről tekintsünk hátra: A látvány itt sem ronda. Sőt! De igen szűkösnek tűnik a hely...
Vagy mégsem? Én ~175 cm vagyok, előttem az ülés is egy ~175 cm-es férfiemberre van belőve és hátul ennyi hely van! Igaz helyes testtartásban úgy ülök, hogy közben kihúzom magam, nem szétfolyok az ülésben.
A hátsó utastér meglehetősen ingerszegény. Ide nem került ilyen apró díszcsíkkal ellátott könyöklő sem, mint az E46-osban.
A középső tárolórekesz sem egy hatalmas és nem zárható.
A C oszlop belül egy belső (hangulat)világításnak ad helyet: hangulatvilágítás, mert igazából tisztán a fényétől semmit sem látunk, csak kellemes félhomályt teremt, egyfajta meghittséget...
A hátsó ablak sötétítő rolója leengedve...
... és felhúzva. Anno feláras extra volt.
Hifirendszer egy eleme hátul is helyet kapott.
Az üléseken mindkét oldalon van kallantyú, amivel a hátulról történő kiszállást megkezdhetjük.
(Az ülésekhez úgyszintén feláras tárolóháló is társul)
Ott alul a kormány alatt a fényszóró magasság állítás és a műszerfalvilágítás-erősség állító bújik meg. Csak oda fértek el...
Bal oldalt a tacho mellett a klasszikus BMW dizájnú fényszórókapcsoló
Multi gombsort ezen a kormánytípuson az E36-osban ne keresünk.
Gyönyörűen újrabőrözött kormány.
Gyönyörűek a króm keretek (karikák). Igazán feldobják az amúgy egysíkú fekete műszerfalat.
Azt hiszem a képhez nem kell kommentár. :-)
Balról jobbra a kapcsolók: szivargyújtó, ülésfűtés kapcsolója, és az ASC (menetstabilizátor) kapcsolója.
A középkonzol - beleértve a váltó környékét is - kapcsolóktól hemzseg.
Az első kapcsoló az ablak le illetve felemelésére, a mögötte lévő a hátsó ablakok kinyitására (egészen pontosan kibillentésére) szolgál. A Váltó mellett balra található kapcsolóval a Sport és Economy mód között választhatunk.
A kapcsolók mégegyszer: ülésfűtés - ASC - HIFI - ülésfűtés
Digitklíma egység alatt ott van a BoardComputer azaz BC is.
A középkonzolon elhelyezkedő hamutálca fedele zárt, nyitott állapotban, illetve a kartámasz felhajtva.
Piperetükör a napellenzőben.
Ha az üveget takaró műanyagrolót elhúzzuk a lámpa automatikusan felkapcsol.
Fényre sötétedő tükör. Jó hasznát vesszük ha mögöttünk egy paraszt elfelejti a refit levenni...
A kesztyűtartó zárva...
...illetve nyitva. A pohártartók, noha ötletesek, de nem igazán fogják meg a poharakat, max csak egy autópályán.
Így tudunk hátrakúszni.
Hát nem nagy a hely, és a variációs lehetőség, de legyünk arra tekintettel ez nem egy kombi.
A csomagtér ingerszegény, és láthatóan nem sok funkciót rejtettek el benne nekünk. (pl.: a Touringokban van hátul szivargyújtó-töltő)
Érdekesen nyílik a csomagtér alja: féloldalasan.
Szerszámkészlet a sedan BMW-knél megszokottan a csomagtérajtóban...
...mely lenyitva minden szükséges alkatrészt kényelmes magasságban és helyen kínál fel nekünk.
No és a végére maradt a csemege: Ugyanis nem semmi szórakoztató tecnika került beépítésre ebbe a Coupéba. Jelentem jobb, mint ami az E46-osokban van, ugyanis ez MP3-at is le tud játszani!
A CD tárhoz történő hozzáférés a gombnyomásra lenyíló fedél után lehetséges.
A márka és típus: Becker Indianapolis 7920. Egyben Rádió- MP3/CD lejátszó és navigáció egyben - kiváló hangzással.
A beépített HIFI/NAVI rendszer hatalmas előnye, hogy gyönyörűen illeszkedik az E36-os műszarfal-kialakításához, és ember legyen a talpán aki megmondja elsőre, hogy nem a gyári Blaupunkt BMW rádió van benne. Az E36-os amúgy nagyon szépen hifizhető, azaz az eredeti gyári, mára azért jelentősen elavult rendszer, könnyen lecserélhető egy sokkal korszerűbb, de a műszarfaldizájnhoz teljes mértékben illeszkedő darabra! Pl.: Ebben az esetben is közel megegyezik a HIFI/NAVI rendszer narancssárga kijelzőszíne a BMW narancssárga műszerfal-világításának színével.
Rákerestem a BMW Land-on és találtam egy E46-osba beépített ugyanilyen márkájú rendszert, ahol ugyanúgy megállapítható: a két narancsszín közel megegyező! Sőt E39-be is tettek ilyet, nemhiába a BMW által támogatott rendszer.
Az E36-osba beépített Becker Indianapolis 7920 gyári fotója.
(Bővebben a hifi és navigációs rendszerről itt: http://www.telematikteam.de/START%20!/DEUTSCH/KFZ-NAVIGATION/BECKER/becker.html)
-------------------------
Összefoglalva
Az autó egy nagyon szép kinézetű, igazán sok extrával ellátott megkímélt belsejű (és külsejű) darab. A futásteljesítményéhez és korához képest (lassan 17 éves lesz) elképesztően szép állapotban van! Ő az az autó, ami lazán egy 7-8 évet letagadhatna a korából.
Extralista:
- Harman/kardon és Becker Indianapolis hifirendszer MP3 lejátszási lehetőséggel
- BC
- digitklíma
- tetőablak
- hátsó elektromosan működtethető bukóablak
- combtámaszos, félbőr sportülés
- fekete, individual tetőkárpit
- ülésfűtés
- automata váltó (ez extrának számít annak ellenére, hogy cserélve lesz)
- fényre sötétedő tükör
- piperetükör-világítás (a napellenzőnél)
- hátsó sötétítő ablakaroló
- króm karikás műszerfal
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése