Anno még a www.bmwe46.tumblr.com -on kezdtem neki egy
hirtelen jött ötlettől vezérelve, hogy mi lenne, ha amiket tapasztalok
autóvásárlás közben azt megosztanám a blogomon, mert ha már egy jó tippet tudok
adni valakinek, akkor már megérte! (Nekem is rengeteg tapasztalatot adtak át
anno a BMW-s kollégák.)
Szóval mindig jelentkeztem egy-egy bejegyzéssel. Aztán
jó ideje eggyel sem abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy én már megvettem a
sajátomat, és a közeljövőben nem tervezek újat venni, mert köszönöm szépen jól
megvagyunk! :-)
A kiválasztott BMW 320d 136Le még a mobile.de -n. A
címben szereplő felszereltség igazán vonzó!
(Felni téli gumikkal: BMW Styling 27)
(Felni téli gumikkal: BMW Styling 27)
Azonban időről-időre megkeresnek E-mailban (Angliából,
Németországból, Ausztriából is) olyan - többségében - a jövőben BMW tulajjá
válók, akik kikérik tanácsaimat. Ezeket azonban mindig félve osztom meg, mert
nem vagyok szakértő. Csak arról tudok beszámolni, amit megtapasztaltam. Jó,
persze már láttam egy-pár BMW-t, szert tettem néminemű tapasztalatra, de azért
igaz szakértőtől igazán messze állok. Viszont, és ezt nem tagadom, a
megfigyelőképességem az jó. És ennek azonban már vették hasznát a BMW-t venni
akarók: "ennek nem ott kellene lennie" "ez mi ott"
"nézd csak! ez nem ugyanolyan" stb. instrukcióimmal tudtam segíteni.
Meg még más dolgokkal is (pl.: utánakérdezés), de most nem magamat akarom
fényezni. Hanem mutatni akarok egy példát, hogy milyen az amikor az ember
vacillál, majd igazi németeknél használt BMW-t vesz ráadásul Németországban!
Az állapotra, és felszereltségre nem lehet
panasz! Érdemes volt várni, és csak akkor "lecsapni", amikor
egy nagyon ígéretes darab kerül fel a hasznaltauto.hu -ra vagy a mobile.de -re!
Íme Dénes üdítő példája az autóvásárlásról, amit
nagyrészt Ő fog elmesélni. Érdekes megfigyelni, amit itt (http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2012/03/autovasarlas-atertekelve-idovel.html) leírtam: a BMW vásárlás nagy,
érzelmektől sem mentes küzdelem!
(A Dénes álnév: azért lett Gyula, mert ápr. 8-án
kezdtem neki a bejegyzésnek, és ez pedig Dénes neve napja) :-)
Ahonnan indultunk - "BMW E46 318i-t szeretnék
venni"
A sima
betűtípussal Dénes levele olvasható, félkövérrel az én megjegyzéseim vannak,
melyet válaszként írtam Neki.
I. levél:
I. levél:
"Szia
kedves Blogíró!
E46 kombi a
vásárolni szándékozott autó, így a tapasztalatok, vélemények olvasása közben
igen hamar belefutottam a blogodba... :)
(...)
Nos, amiben
konkrétan a segítségedet szeretném kérni, a következő:
Melyik motorral szerelt 318-ad van? Motorkód és/vagy
teljesítmény? (...) N42B20A és 143Le. D
Itt az elején leszögezem, hogy:
·
a Marcsikám nagyon jó autó, elsőnek meg pláne nagyon szuper.
·
Semmi pénzért nem adnám el
·
a motor a magyar viszonyokhoz képest elég erős, de nem egy vad paripa
·
DE! Én ha ma vennék E46-ot tuti, hogy sorhatot, és minimum 325i-t vagy
330i-t.
·
Mert noha ott a fogyi 10 körül indul vegyesben, de hosszabb autópálya távon
elmegy nagyon kevésből! Minél kevesebbet forog a motor annál kevesebbet zabbant,
nyomatékból viszi a bódét, és van benne erőtartalék.
·
A Marcsiban 150-160 után már fogy el a szufla. Meg ilyenkor már rengeteget
pörög => azaz zabál rendesen!
·
Aztán van olyan E39-eses autómatás 231 lovasos ismerős, aki 9 literből
közlekedik. De ő gyári értékek szerint üzemelteti a BMW-jét:
·
max 16-os kerék (ezekre lövik be a fogyit) max 205/55 és kényelmes tempó,
nincs padló + tempomat.
·
(...) És nagyon nem mindegy a nyúlmókusok száma sem!
·
És! Ezt fontold meg! Az én 318i-m 4 emberrel, meg ne adj' Isten csomaggal
már lomha! Egy 50-ről kigyorsítás is fáj neki... Nem harap. Bezzeg egy 330i...
·
Na meg a hang! Egy BMW, a sorhattól felfele BMW. Az enyém csak
majdnemsorhat. 2000ccm, szép hangja is van, csak szufla nincs benne sokszor...
:-(
·
persze ritkán taposom meg nagyon, inkább csak dinamikusan
"nyomatom". Főleg nyáron a 225/45 ZR 17-el! Na ez tapad, úgy
rongyolok fel a domb és körforgalom kombón hogy majdnem kitekeredek a G
erőktől! :-) És nekem ez számít. Hogy tapadjon! A fogyi nem számít (annyira).
·
Viszont a 318i mellet az szól, hogy még 225-össel sem lehet 10 fölé nyomni,
még ha azért nyomatod neki rendesen akkor sem!
(...)
Kicsit részletezem a kérdések hátterét:
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy lehetőségem
van (...) No-ból hazavinni a kocsit.
(A hazai kereskedőkről egy véleményen vagyunk, én itt
is csak privátokat nézek, mert itt is rengeteg a bugris román, török, bolgár
nepper, aki biztosan nem ismeri a kocsi előéletét, lévén neki darabra megy a
dolog.)
(...) Én egy szép fekete, faceliftes, MFL-es
(MultiFunktionsLenkrad) azaz tempomatos, ködlámpás, és ülésfűtéses, esetleg
sportülésest vennék! Ülésfűtés is kell, ez az én kocsim legnagyobb extrája az
MFL mellett. Mert télen nyáron, esőben hóban nagyon jól jön. És az utasok is
értékelik.
Mivel hosszú utakra mész, én tuti, h egy jól extrázott
darabot vennék! Mert hosszútávon minden számít. Egy MFL pl kényelmes, meg a
fogyinak is besegít.
(...)
Az alap elképzelés egy 320d volt, de a rendelkezésre
álló keret miatt (ca. 3000 ojró), meg a kocsik korából adódóan szinte csak
200ekm fölötti példányok kerültek képbe.
A dízel mellett azért döntöttem (volna), mert
hosszútávú autópályás napi ingázás lesz a feladata. Ez havi ca. 1800-2000 km-t
jelent, mert bár váltott kocsikkal megyünk a kollégákkal, de adott esetben
ennél több is lehet.
Én amúgy, noha nagy bengás vagyok, elgondolkodnék egy
320d mellett. Ha ennyit mész, azaz egy évben 24 e km, azért az már sok. Csak,
hogy szemléltessem: egy tank üa-ból a 150 lovas 320d kb 1200 km-t tesz meg, míg
a 318i max 610 km körül. Azaz duplája!!! Magyar bengaárnál, ez minden tankolás
után kb + 22.000 Ft. Tíz tankolás után ~200.000 Ft! Ez már egy turbó
ára...
Megnézve a jelenlegi dízel-benzin árkülönbséget, és
azt, hogy a 320d-k mennyire kevés anyaggal mozgatják a közel másfél tonnát)
megéri "olajozni", de ez számomra nem minden.
Aggályaim a dízellel kapcsolatban:
- ebben a korban könnyen befigyel egy turbó,
üzemanyagrendszer, kettős tömegű csere, vagy akár mind egyszerre... :) Ezzel
gondolom nem mondtam újat. A kettőstömegű a bengásnál is van.
- környezetszennyezés... tisztában vagyok vele, mi
távozik egy dízel kipufogóján, autóiparhoz kötődő műszaki végzettségem
van Hm. Ezen én sohasem szoktam gondolkodni. (Am én is szelektíven
gyűjtök, nem szemetelek, de a benga-dieselnél én nem ezt nézném...)
Amit nem írtál, de a dezsők nagy hibája: Kényesek a
napi használatban, meg 2000 alatt nem húznak, hacsak nem csippeltetsz. Hűteni
kell őket, meg óvatosan indítani, nem húzatni, stb. A diesel sokkal kevésbé való az olyan "bunkóknak", mint pl én lennék, akik egy kora reggeli órában elfelejtik, hogy óvatos takk-takk vezetés kell a bemelegedéséig. + jóbarát tapasztalata: tavasszal még közel 8km alatt sem melegedik be. És aki ezzel ingázik, no az nem tesz jót neki. Nekem ezért nincs
dieselem... És sztem nem is lesz. (Közel-távoli jövő terve: E61 530i. Majd
egyszer a jelenlegi mellé...)
Nos, fentiek miatt került képbe a benzines...
Rengeteget olvastam magyarul és németül is a dízelek
után, az már biztos, hogy csak a facelift előtti modell jöhetn szóba, lévén az
utána következők CR-rendszerűek, melyek javíttatása sokkal magasabb, mint a
VP44-es adagolósé. Szerelő barátomat idézném: mindegyiknek megvan a
maga előnye és baja.
A turbót lehet ésszel használni, vigyázni rá, de
kérdés, hogy az előző tulaj is így tett-e? Ott a pont!
(Azt tapasztalom, hogy itt mindenki tolja a kocsiknak,
nem kicsit, mindegy, hogy 1.0 Corsa, vagy Bömbi, viszont sokkal jobban
karbantartják őket. Van miből...)
Dénes vezetési stílusa is szóba került, mint nem
elhanyagolható tényező:
(...)
Tudom, hogy nagyon lábfüggő, mint minden autónál, én
nagyrészt nyugodt, de nem tötyörgő sofőr vagyok.
(Ezt időnként kompenzálom a haza vezető szerpentin
forszírozott tempójú letekerésével, pár perc élvezkedés süvöltő motorral és
megint nyugi van egy ideig. :D) Helyes. erre tökéletes a benzines.
100%-ban partner!
A használat nagy része 100-110-es tempó lenne
pályán. Itt már az enyém is kb 610 km-t tesz meg, úgy hogy nem villan
fel a sárga lámpa, + 225/45 ZR 17
(...) hazai viszonylatban jól keresek, de nem a
kocsira akarom költeni minden pénzemet, van annak jobb helye is, viszont
szeretném élvezni egy BMW nyújtotta vezetési élményt, kényelmet és
biztonságot! Én sem költök már sokat az autóra. Egy évvel ezelőtt ha
kicsit is megnyikkant valami, egyből szerelő. Most már csak a kötelező
olaj-fék-meg szilentek + bakok cseréjét kapja meg. Eltelt egy év. És ennyi kellett,
hogy megismerjem, mit vettem
Azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autóra
költeni kell, de ez nem márka kérdése... :)
A BMW-re tuti, h kell költened!!!
II. levél:
(...)
Szóval a fogyasztásod 9 liter, de látom azért neked
nem csak közlekedési eszköz ez az autó. ;) Néha adok neki, meg próbálom
utolérni a nagytesókat (E39) meg az M5-öt... XD
Tulajdonképpen én is emiatt kötöttem ki a típusnál, ha
már napi 2x50 percet kell eltöltenem benne, hát had leljek örömöt is a
dologban.
Ezért kell extrázottat venni!! Hidd
el, nem fogod megbánni!! Ami az enyémben van, és a fontossági sorrend:
1. Digit klíma
2. ülésfűtés
3. MFL
4. fényre sötétedő tükör
5. ködlámpa (sajnos nagyon kevésben
van)
6. kartámasz
Ami nincs de esetleg jól jönne:
1. Sportülés,
2. BC
3. tetőablak
Van néhány értelmes bejegyzés a népítéletben, amiből
azt veszem le, hogy a melós ingázásom (318i 1995ccm) kijönne 7-7,5-es
átlagból. Aha, gyári papucsokkal! :-)
Ez igen jó érték egy ekkora motorral szerelt és
viszonylag nehéz kocsitól! Amúgy igen, tényleg jó érték! 2000 benzin és
közel 9 liter 205-össel!
Aztán persze, hogy mennyit dob rajta az örömködés az
már más téma, de bejárni muszáj, örömködni, meg nem. :) De néha kell az
utóbbit. Ezért fáj a szívem, hogy nem sorhatom van. Beindítanám a garázsban, és
odaülnék a kocsi seggéhez egy stokival és hallgatnám a kipufogó hangját... :-)
ˇˇ
Beszélsz esetleg németül? Anno beszéltem, meg
éltem is kint...
Itteni fórumokon olvastam egy műszaki témában nagyon
korrekt válaszokat adó sráctól, hogy "pályán 120-as tempónál lazán tartható
az 5,5-7 liter." Ez konkrétan az N42B20A-ról szólt. Na azért
ez szerintem kamu! Hidd el nekem, ennyiből 15-össel sem jön ki! Nemhogy 16-os,
vagy 17-es felnin!
Szintén a népítéletben:
"A motor karakterisztikája erősen dízeles,
szereti az alacsony fordulatot, felesleges pörgetni, mert lenn is kellően
nyomatékos. Igazán harapni 3000-es fordulat fölött kezd. A kettes
fokozat nagyon hosszú. Van benne egy ilyen vészfokozat jelleg! Váltod a rövid
egyest, majd váltod a kettest, és meg is kell indulni, na ekkor megindul, és
húz, mint a barom! :-) A 3000 tényleg a kedvence: 130km/h 3000 fordulaton. Ez
hegyen le, meg egyenesben, hegyen fel meg 4000...
Ugyanakkor akár 40 km/h-s sebességnél is használható
az 5. fokozat. Aha, azért erre kíváncsi lennék: Az 50 és 4-es is halál
szegénynek, olyan 1800 körül forog ilyenkor, meg szinte lefullad... A tempomat
egy kicsit segít, de az is inkább 3-ast kér, pláne 40-nél...
Nyugodt, vegyes használatban 8 l-es fogyasztással
lehet számolni." Ezt még el is fogadom. De akkor nagyon nyugodt
vagy...
Egyre inkább alternatívának látom a 320d mellett ezt a
mocit. :)
Látom nagyon beleszerelmesedtél. Ez
jó jel! Amúgy az N42B20A elég ritka motor. Szegény az E46-ba már csak alig került
be, az E90/91-be meg már az N46B20A került...
Konkrét példányt nem említenék még, mint mondtam, csak
magánszemély, szervizkönyv, 2000 utáni, kézi váltó...kb. ezek a keresési
feltételek és hol máshol, mint a mobile.de-n. Egyelőre azon vagyok, hogy a
közelben keressek néhány példányt, amiket megszaglászhatok, minél többet néz
meg az ember, annál okosabb lesz, de ezt ugye te is tudod. :) A
megnézés ajánlatos! Nem muszáj 318i-t nézni. Minden ami E46 alapon hadd
szóljon. (Amúgy gondolom tudod, de azért leírom: a face előtti 318i egy
üzembiztos, de gyengébb konstrukció! Csak 118Le. (Ja és vannak hibridek, mint
pl ez: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2012/12/bmw-e46-318i-facelift-m43tub19-motorral.html)
---------------------------
Eddig volt a két levélváltás és a
"beleírásaim." Szerintem kiérződik: Rengeteg a dilemma: fogyasztás
kevés legyen, de menjen is, de mégiscsak legyen takarékos.
Én amúgy már ekkor - jóllehet Dénes 318i mellett
kardoskodott - 320d-t ajánlottam. Hosszú távra én is ezt vennék. Mese nincs 25
e km/év egyértelmű a dezsőke előnye.
Lehet, hogy mégis csak egy Japán autó lenne a jó? Vagy
gázos?
Dénes levele pár héttel a fenti levélváltás után
érkezett:
"... úgy jött ki a lépés, hogy most nekem voltak
igen sűrű napjaim.
A kocsi témával egy ideig nem foglalkoztam, illetve
átértékeltem egy kicsit.
Azt kell mondjam, az N42-ről le kell mondanom, ha az
eszemre hallgatok a szívem helyett... általában így szoktam tenni és nem bánom
meg... :)
Annak ellenére, hogy jó eséllyel több útitárs is lesz
a melóba járásban, az is lehet, hogy csak egy, legrosszabb esetben egy sem és
nem akarom minden pénzem a benzinkúton hagyni. :(
Mivel 4-5 évre veszek autót, így nem merem bevállalni
az esetlegesen létrejövő évi 40ekm/év egyedül + 8-9 liter benya kombót...
A sorhat meg pláne kizárt emiatt.
Bevallom őszintén, az eredeti terv egy japán benzines
volt (most veszítem el a kegyeidet ;), tapasztalat, hogy ésszel el lehet velük
járni igen kis fogyasztással, már ami egy középkategóriás méretet illet
1.5-1.6-os motorral. Na, aztán ehhez képest 2.0-ás bömbivel kacérkodtam... :D
Korábban gondoltam rá, hogy a bejárós kocsiba
belerakatom az lpg szettet, de a jövedéki adó emelés miatt kitolódott a
megtérülési idő. Vacilláltam.
Aztán hál istennek egymásra találtunk a kollégákkal,
oszlik a kocsihasználat, emiatt úgy voltam vele, hogy jó lesz egy 6-7 literes
benyás japó, oszt kész.
Kimennek a világból, bárki bármit mond, a legjobb
kocsikat (na jó, motorikusan :) ) a kis ferdeszeműek csinálják.Az újabb
generációkra ez már sajna messze nem igaz, de az a korosztály, ami nekem most
anyagilag szóba jöhet, még igen strapabíró.
Na, de vissza a bömbihez... :)
Beugrott, hogy mi lenne, ha a dízel helyett lpg-s
benzinest keresnék? :)
Ha már benne van a gáz, nem nekem kell belerakatni
300-ért.
Jó ötletnek tűnik, de nagyon kevés eladó lpg-s E46
van. :(
(...)
Ami viszont negatívum: eleve többe van, mint amit
szánnék rá, és a benzinesre magasabb a regadó, mint a dízelre, meg ugye N42
csak faceliftesben van, ami meg ugye fiatalabb, így még magasabb rá a regadó.
Franc egye!
A régebbi benzines motorra (118LE) ca. 1
literrel több fogyasztást ír a gyár, mint a tiédre, így azzal már ca. 10 liter
gáz/100km-rel lehet számolni.
Dízel fronton kibővítettem a keresést a 318D-re, ami
neked már szerintem a szentségtörés kategória :), de ne feledd, nálam a fő cél
a gazdaságos hosszútávú bejárás lesz! Persze azért 316i-t nem vennék, mert az
már vicc.
318 fronton azt derítettem ki, hogy a facelift után a
320d megkapta a 150 lovas CR rendszerű új blokkot, a régi 136 lovas blokk,
pedig még egy ideig tovább élt 116 lóra visszabutítva 318d néven.
(...)
Merthogy még az is lehet, hogy 318d lesz a vége, aztán
ápdételem 136 lóra, ha kevés lenne. :D
Szóval nagyon úgy néz ki, hogy marad a dízel és
keresek egy megkímélt példányt. Türelem, remélhetőleg rózsát terem. :)
(...) legközelebb azt hiszem már csak akkor
jelentkezem, ha megnéztem pár példányt és szereztem némi tapasztalatot a
típussal kapcsolatban.
Dénes utóirata a fenti levélhez:
"A faluból kivezető szerpentin minden tavaszra
szlalompályává változik a kátyúk miatt, így a 17-es kerék eleve felejtős lesz,
nyárra 205/55 16, télre meg a 195/65 15 a terv.
Abszolút pontos váltóméretek, mindkettő járatos az E46-on
és a gumizásuk se horror.
És végezetül ezt írtad korábban:
"A BMW-re tuti, h kell költened!!! "
Ez nem hangzik túl biztatóan, kifejtenéd? :)"
Válaszom:
Először is: Én a BMW mellett lennék. :-) És ha
emellett a spórolás a fontos, akkor egyértelmű, hogy 320d 150 ló facelift. Ezt
tapasztalatból tudom, hogy elmegy 4,9 - 5,4 -ből!!! Ez tuti! Nyomatékos ha
kell, van hozzá alkatrész dögivel, mert ez a népautó a BMW-sek körében.
E46-osok, 3/4-e 320d!
(...) De láttam olyan 525d-t ami 5,5 l-ből ment el. És
ezt is a saját szememmel láttam! Szóval, ha spórolás akkor egyértelmű: D I E S
E L
Egyértelmű: 320d. Ez nem ámítás, hogy elmegy 1200 km-t
is egy tankkal!!!! Van olyan ismerős, akinek 6 gangosa van. Nyomatja keményen,
de városban full padlóval 5,4 volt a fogyi! Azt mondom, hogyha valaki nekem ezt
meséli, akkor kamuzik, de nem! Én ott ültem mellette, tapasztaltam, láttam!
És ahogyan Te használnád, 15-ös és 16-os kerék, úgy
nem menne max-max 6, 6,5 fölé!!!
Az MFL (tempomatos kormány): "kevesebb drót, kevesebb
elektronyos hiba" Ez már nem lada! :-) Itt ha egyszer bekötötték a
motorvezérlőbe, meg a komfortelektronikába akkor, ez nem fog elromlani míg BMW
a BMW-d! Az elektronikus és adatrendszere a BMW-nek nem gyengéje. Azaz nem
hülyül meg a számítógép bennük, igaz nincs is nagyon, hacsak nem navis masinád
lesz, de az sem para.
Japó vs BMW kérdéskör:
Japó vs BMW kérdéskör:
Ne feledd, hogy sokan miért választják - pont hosszú
útra a BMW-t, Mergát, audit. Mert ezek az igazi utazóautók. Hosszú távon
takarékosak, és ezek adnak biztonságot, meg pl.: a BMW kiemelkedően magas
vezetési élményt. Ez nemcsak mese: én vezetek céges fordot, opelt, és otthon is
fordot. Aztán átülök a BMW-be. A kanyart az utóbbival be merem venni,
amit a többivel nem merek. A futóműve - jóllehet kombi - de idiotensicher!
Élvezet vezetni. Nem libeg, precíz, teszi a dolgát. És ezért ér meg minden
pénzt. Ez egy prémium autó és nem azért mert kék-fehér propeller van az orrán.
Hanem, mert a bajor gyerekek tényleg megtervezték becsülettel!
Igen írtam, hogy költeni kell:
Igen írtam, hogy költeni kell:
Megvettem, és mivel szegényke csillapítja a kátyúkat
becsülettel így odalett az első felfüggesztésem:
- szilentek
- motortartó bak (ez a 220 e km + -ból is jön)
- stabpálca
+ olajjeladó nálam, de ez szerintem speckósan nálam hiba!
+ olajjeladó nálam, de ez szerintem speckósan nálam hiba!
Amúgy meg lehet, hogy azért van az, hogy a BMW-s kollégák mondják "költünk az autóra mindig" mert nem várjuk meg azt, hogy elromoljon valami, hanem már előtte "fülelünk". Ha halljuk akkor cselekszünk! Nem várjuk meg míg a fél első függesztésünk szétmegy, vagy a motorunk szétrázza a váltót. Amúgy az első egy évben, nagy valószínűség szerint kell költeni a használt autóra. Nemcsak a BMW-re. De utána, ha tudjuk, hogy mi van benne, akkor nem lesz baj. Figyelsz a turbóra, meg az olajra (BMW: 10.000 km/olaj) és elmegy 400-500 e km-t is!
Szóval Neked szerintem egy 320d kell! Facelift, 150
lóval!
(...)
Ui.: nem vagyok az a típusú ember, aki a "nagy
dumás, és mindenhez ért, ami BMW" így direkt nem írtam a 318d-ről. Én csak
a tapasztalataimról, és -ból tudok beszámolni: Egy 318d-s ismerősöm sincs, 320d
150Le-val 3 db, 318i prefacelift 1, 320d 136 Le: egy sem. A 150 lovasok
nagyon dicsérik a vasat.
Ahova eljutottunk - BMW E46 320d Touring 136Le
A fentiek után minap érkezett Dénes boldog levele:
"Nos,
váratlan és gyors fordulatot vett a tegnapi tapasztalat gyűjtési akció... BMW
tulaj lettem. :)
Péntek este kinyomtam a "csak privát"
szűrőfeltételt a szűrésemből, hogy összeírjak néhány kereskedős példányt itt a
közelben, amikkel tapasztalatot gyűjtök, aztán majd keresek egy privát
példányt.
És... elsőnek beesett egy péntek kora délután
feladott, a hirdetés fotókon igen jó kiállású prefaceliftes: 158ekm-rel... ???,
márkakereskedőnél vezetett szervizkönyv, megvan a 4db kulcs... basszus, ez kell
nekem! Hamar rápörögtem a témára, 6-kor kelés, negyed kilenckor már ott álltunk
a kocsi mellett, mert lelki szemeimmel már láttam, hogy húzzák fel a trélerre a
románok, ha későn megyünk. :D
Kereskedés zárva, hívom a pasit, úton van valamerre
kocsi nézőben, kora délután tud jönni. Mondtam, hogy mindenképp hívjon, oké,
ebben maradtunk.
Addig elmentünk megnézni egy olcsóbbat, amire a
kollégám van/volt rápörögve... :)
Na, az egy erősen lepusztult példány volt a fotók
ellenére, a tulaj meg akkora bunkó, hogy nem is értem, hogy akar kocsit eladni
ilyen hozzáállással.
Rendesen elb*szta a kedvünket, de, gondoltuk, majd a
"miénk"-en újra felvidulunk. Így lett. :)
2-kor vissza a kereskedőhöz, normális fiatal srác,
rendezett placc, az enyém kilógott a sorból, lefelé, mert zömében 10e ojró feletti
bömösök, meg egyéb szép kocsik álltak bent, sehol egy lepusztult, logóbelű,
törött kocsi, mint sok más kereskedésben. Jól kezdődik.
Mondta a srác, időm van, de az árból nem enged, mert
reggel óta csörög a telefon, hívják lengyelek, románok, hogy azonnal viszik
alku nélkül, csak tartsa meg. De, megtartotta nekem, mert én hívtam először,
korrekt. Persze a fenti lehet marketingduma is. :)
A kocsi két apró külső sérülést eltekintve nagyon szép
állapotban van, első tulajos, nem dohányzó, nem lelakott, mindene működik.
Vacilláltam az ár miatt (3500 ojró), mert nem volt
olcsó a gép és ez több, mint amennyit én először gondoltam, de végül az asszony
:), meg az eladó meggyőztek, utóbbi akkor, amikor odaadta hozzá a
nyárigumi szettet is, amire először azt mondta, hogy feláras. 200ekm alatti
kocsit még nem láttam, amióta keresek, nagyon szép fénye van, lámpák
élénkek, csillognak, mindene eredeti, kicsontoztam rendesen a gépet, nem volt
törve.
A kocsit még nem tudom megsimogatni, mert ottmaradt,
holnap intézek rendszámot, amivel elhozhatom, lefoglalóztam, amiről kaptam
átvételi elismervényt.
A srác mondta, hogy még nem látott olyan embert, aki
ennyit nézeget egy kocsit... :D
Egy rövid próbakört tettünk vele, bemelegítettem,
megpadlóztam, szépen kerepel a büdös olajkályhája :), megrángattam a kormányt,
a párom, meg a srác borultak jobbra-balra, én meg nem értettem, miért nem
billeg... :D Jó!
Mondjuk, hogy őszinte legyek, én nagyobb dinamikára
számítottam, de jól meghúzatva azért tényleg megy, meg finomabb váltót vártam,
kicsit darabosnak tűnik, de pontos.
Jobban örültem volna, ha előtte van idő többet
kipróbálni, de itt nem lehetett vacillálni, el kellett hozni, mert míg néztem,
már jött más vevő is, de lemaradtak róla. :)
Szóval, 136 ló, ezüst, nagyon szép állapot,
abszolút rozsdamentes kasztni, és a belsőn is látszik, hogy a
kilométer valós.
Ami a szokásoson kívül van benne:
- MLF kormány :)
- tempomat, ami nekem a pályázásnál nagyon jól fog
jönni
- parkolóradar (PDC), aminek meg a párom örül :)
- gyári levehető vonóhorog, amit szintén fogok
használni
- kazettás rádió :), azért ez fura, de hogy őszinte
legyek 90%-ban rádiót hallgatok és nem vagyok hifibolond, így, míg meg nem
unom, jó lesz :)
Ami nincs, de ne legyünk telhetetlenek... :)
- ülésfűtés
- ködlámpa, ezen mondjuk meglepődtem, mert a
prefaceliftesek zömében van, vagy tán nem is emlékszem, hogy láttam olyat,
amiben nincs
Mindkét kerékszett még bőven használható, igaz nem túl
új (DOT szám), de nem kiöregedett gumikkal, gyári 15-ös alufelnin, lehet nem túl
jampi, de nekem a hazai szar utakon pont jó lesz. :)
Még fent van a hirdetés, bár valószínűleg, mire te ezt
olvasod már nem, de azért belinkelem:
(A link
helyett íme pár kép. Ezeken eljátszhatunk azzal, hogy "keresd a hibákat a képeken!" Ne lepődjünk meg, ha nem találunk! :-))
Mire
hazaviszem, lepapírozom, fölötte leszek az eredetileg rászánt keretnek, de
ahogy néztem az otthoni árakat, az erős középmezőnyt fogja képviselni.
Szóval, pénzügyileg nem az évszázad üzlete, de
állapotot tekintve azt hiszem igen jó vétel volt.
Ha otthon
van a kocsi és átesett a szokásos olaj+szűrők cseréje, összes
gumi centrírozás és alapos átvizsgálás kombón a cimborámnál, újra
jelentkezem, hogy mik az árnyaltabb tapasztalatok."
---------------------
Eddig Dénes levele.
Az autó tényleg nagyon gyönyörű így elmondás és a
fotók alapján is.
Dénes által írtakhoz rövid megjegyzéseim ezek
lennének:
- A kazettás rádió nem "a szokásoson kívüli" extra, hanem az alap! :-) (Nem mintha a gyári CD-s /BMW CD Business/ többet érne)
- Remélem "árnyaltabb tapasztalatok" nem lesznek.
- A kereskedő dumája lehet marketing, de jobb vele vigyázni, mert ha tényleg nagyon szép példányt találunk, akkor arra hamar lecsaphatnak mások. És ezt a saját tapasztalat is megerősíti...
- Amúgy pedig én hihetőnek tartom a futásteljesítményt.
Összességében - Avagy a konklúzió
Kicsit hosszúra sikeredett a bejegyzés. Gondoltam
lerövidítem, mert ki szeret ennyit olvasni. Aztán úgy döntöttem mégsem, mert
így teljes a sztori, és hűen tükrözi egy BMW vásárlás körüli érzelmeket,
mérlegelési-döntési mechanizmusokat, melyek megnyugtathatnak más jövendőbeli BMW-s kollégákat, hogy mások is átestek ezen a nehéz, de utólag megmosolyogtató helyzeten.
Sok sikert a vásárláshoz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése