Abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy megtörténhetne, hogy olyan E-mailt kapok a blogomon megadott drótpostacímemre, hogy
"Kedves Blogíró!
Sokat olvasgattam a blogod...
...végül az alábbi autót néztem ki magamnak: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/3-as_sorozat/bmw_3-as_sorozat_318i_touring_ii._bmw-kent_hasznalt_8_legzsa-7912992
azaz:
Mit gondolsz róla? Te mit néznél meg rajta? Találsz-e valami furcsaságot?
Segítségedet előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdv.:
xyz leendő BMW tulaj"
Így szokott a tipikus olvasói levél kinézni, gyakran kiegészülve annyival, hogy kérik a vásárlói füzetemet is, amit anno én használtam vételkor.
Namármost jelen esetben abban a szituációban vagyunk, hogy akasztják a hóhért, azaz nekem kell a saját autómat mustrálni, és - mint ahogyan történt ez körülbelül már félszáz alkalomkor, amikor tőlem ilyet kértek - most is elég kritikus lennék.
Úgy állnék neki (a link, azaz a saját autóm linkje alapján), hogy
- gondos tulaja lehet,
- megvan mind a 4 kulcs!
- a számlák tömkelege (s nem csak a szervizkönyv) meggyőző
- km reális (a 151.000 km nekem gyanúsabb, mint a 200 +!)
- beltér szép
- extrák kielégítő számban vannak
- az ár elfogadható (és ha BMW fanatikustól való, akkor ne feledjük: ritkán ad el BMW fanatikus autót!)
- Így összességében: egy rámoccanást (értsd: helyszíni megnézést mindenféleképpen megér)
Most akik, ezt a fenti listát olvassák és már leveleztem velük, azok egy-egy bekezdésben található megjegyzésekben a velük folytatott levelezésem egy-egy szeletét olvashatják, ugyanis igen, én elsőre ennyit látnék a linkből.
A többi helyben, személyesen derülne ki.
Vásárló lehetséges kérdései
"Ha ilyen jó az autó, akkor miért adja el?"
Néhanapján előfordul, hogy a használtautó.hu-n feltűnnek a konkurenseknél drágább, azonban nem véletlenül drágább autók is, amik nem feltétlenül felszereltségük miatt drágábbak, hanem mert azon kis szeletét képezik a hahu-nak, amikor "fanatikus gazda, szeretett autója" kerül eladásra. Ezek az autók jellemzően hamar elkelnek, mert
- akik rég óta vadásznak egy kiszemelt típusra,
- jó pár autót megnéztek, azok tudják, hogy
- mennyit ér egy gondosan ápolt, végig szervizelt autó.
Ilyen autó volt - hogy ne a saját lovamat dicsérjem effektus legyen - Levente barátom legendás E39 V8 M5-je. Aki ismeri Levit tudja, hogy soha semmit sem sajnált a vasától, nála családtag volt az autó, akárcsak nálam a Marcsi. Aki viszont nem ismerte a tulajt, az ennek ellenére mégis képet kaphatott az autóról ha máshogy nem úgy, hogy (csakúgy mint nálam) minden számla, dokumentum, szervizpapír, stb. papírok dossziészámban álltak rendelkezésre!
Együtt a Bestia és a Marcsi 2012. tavaszán. Az együtt eltöltött időket jópár blogbejegyzésem megörökíti: az első mosás, az első BMW-s túra, mini-országos találkozók, stb. A Bestia 2012. augusztusában 234.000 futott km-errel kelt el egy kereskedésből. Azóta sorsa ismeretlen.
Visszatérve arra a kérdésre, hogy miért is adom el?
Nem kertelek, elmondom ami a szívemet nyomja és, ami az igazság: eljön az az idő - amit én anno a közeli barátaim kiváló autóinak árulásakor nem még értettem meg - hogy váltani kell, egyel előre lépni. Jelen esetben nálam ez azt jelenti, hogy 4 hengerről 6 hengerre váltok.
Akik ismernek azok tudják, mert sokszor mondtam nekik, hogy nekem az autómmal egy nagy bajom van, mégpedig az, hogy nem (a BMW fanatikusokhoz illő) sorhatbenzin! Ennyi és nem több!
És nem azért adom el mert félek, hogy 10 km megtétele után széthullik a motor, vagy hogy kettényílik az ajtóm alja a több kilónyi rozsdától, stb. És ezt sokan (rokonok, barátok, munkatársak, szomszéd, stb.) nem értik, hogy minek kell egy jó autót eladni, most amikor mindent megcsináltam rajta? Ezt ők nem értik, és nem is várom el, hogy megértsék...
"Kinek ajánlom az autót?"
- Először is azoknak, akiknek fontos az autó garantált előélete.
- Másodsorban olyanoknak, akiknek kell egy megkímélt
- gyári állapotában 100%-osan megőrzött,
- kifogástalan belső-külső állapotú BMW.
- Továbbá azoknak, akiket nem zavar, hogy nem hat henger van ott elöl, hanem csak négy,
- olyannak, aki még nehéz láb ellenére sem akar 10 liter fölötti fogyasztású 2000-es benzines BMW-t, illetve
- a BMW-t szeretne, de egy nagyobb köbcentiset a fenntartási költségei miatt nem tart bevállalhatónak.
"Mehetek vele egy kört?"
Válaszom: nem!
"Miért nem?"
Mert sajnos ismeretségi körömben történt meg az eset - nem BMW-vel, de megtörtént - hogy mentek egy próbakört, és mivel az ifjú tulajjelölt nem ismerte az adott autó karakterisztikáját, így olyan helyen és úgy fulladt le, hogy majdnem baleset lett a dologból. Én - amikor ezt mesélték - fogadtam meg, hogyha egyszer eladom az autómat, akkor addig én fogom vezetni míg a másik a vevő a kezembe nem helyezi az autó árát. Onnantól azt csinál vele, úgy vezeti ahogyan akarja, mert ekkortól maximum a szívem fáj, hogy mi lett szegénnyel, de nem én viselem a felelősséget, illetve szenvedem el az anyagi kárt.
(Amúgy anno, amikor MARcsit vettem, akkor engem is úgy vittek, én nem vezethettem, de mondjuk nem is akartam.)
A kép akkor készült, amikor a kereskedésből 2012. január 14-én megvettem az autót. A Marcsin P-s rendszám van, jóllehet E-s rendszámmal is használhattam volna kb. 1 hétig. De én inkább a hazahozatal során a biztosabb P-s verziót részesítettem előnyben.
Visszatérve a vezetésre: beindítom, megyünk vele egy karikát, lassítok, gyorsítok, fékezek, kanyarodok, belemegyek rázósabb (értsd: kátyús) helyre, hogy halljuk a futómű kotyog-e stb., de a volánt másnak át nem adom, még parkolóban sem!
Ha valaki akarja szervizbe is elviheti, kidiagoltathatja, festékrétegmérőzheti!
Ha valaki akarja szervizbe is elviheti, kidiagoltathatja, festékrétegmérőzheti!
Ez sok mindentől függ. Amennyiben korrekt (értsd: komoly) vásárlóval lesz dolgom, akkor pl.: egy olajcsere árát, melyhez amúgy megvan már a szűrőm is, elengedek. (Az olajcsere periódus nálam nem 25.000-ként hanem 10.000-ként van, így most nyár elején akartam megcsinálni az olajcserét. De ha ragaszkodik hozzá a vevő, akkor már friss olajcserével kapja meg a vasat!)
(De az ár, amúgy irányár, mely esetében természetesen van egy minimum, mely alá persze nem megyek ha törik ha szakad.)
(De az ár, amúgy irányár, mely esetében természetesen van egy minimum, mely alá persze nem megyek ha törik ha szakad.)
"Hol és mikor lehet megtekinteni?"
Veszprémben, esetleg Siófokon. Bővebben E-mailon, vagy telefonon!
Mikor:
Főként hétvégén, de hétköznap késő délután is lehetséges a vizit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése