Idén harmadik alkalommal látogattunk el a Pannónia Ringre. S csakúgy, mint az előző két évben idén sem okozott csalódást a rendezvény, igaz most is cudarul hideg idő volt, akárcsak tavaly.
Ami nagy változás volt a tavalyi évhez képest az az volt, hogy az időközben megalakult magyar BMW M Division Hungary is elég szép számban képviseltette magát. Így a tavalyi E46 M3 dömpinget az idei évben jelentős számú E92 M3, F30 M3 és M4 illetve M2 ellensúlyozta. De eljött két-két V10 M6 és V10 M5 is, de volt új M6-os két karosszériakivitelben is: coupé és grancoupé.
///M tenger, ameddig csak a szem ellát. Az M részen 1 Mrd Ft-ot meghaladó (jelen)értékű autó gyűlt össze. Voltak régebbi modellek és egészen újak is, köztük sok-sok kuriózummal: pl.: Z3 M, vagy akár E36 M3 kabrió.
A tavalyi évhez (lásd bevezetés rész) hasonlóan idén sem teljes, minden autóra kiterjedő összképre törekedtem, hanem sokkal inkább a benyomásaim/megfigyeléseim voltak azok, amiket fotókkal is megörökítettem. Sajnos ezek sokszor életlenek, mert elég hideg volt, s nem volt kedvem sokáig kesztyű nélkül exponálgatni. Emellett sokszor csak egy fotót lőttem egy adott témáról, így ha az elmosódott lett, akkor sajnos így jártam... :-(
Beszéljenek a képek
Érkezés
Idei csapatunk összetétele más volt, mint az előző évieké. 2x30i+1x20Ci. Csakúgy mint tavaly, még a téli felnik "uralták" a mezőny többségét.
Kezdetben az M részleget még csak egy-egy autó képviselte. A képen éppen egy M2-M6 Gc, M4 látható.
Illetve az M2 mellett állt egy újabb M4.
Később aztán durván megnövekedett az egy négyzetméterre eső M-es BMW-k száma, amit persze egy cseppet sem bántunk.
Az M-esek szépen sorban, tisztán, kulturáltan parkoltak le: vegyesen újabb-régebbi modell.
Néha, egy-egy "idegen" is befurakodott az emmesek közé, mint például ez a szép termetű Ford F150-es, melynek méretét talán csak egy...
...X5M volt képes ellensúlyozni! ;-)
Az egy négyzetméterre eső M-esek száma drasztikusan növekszik
Mint a bevezetőben írtam, az M4-esek száma a tavalyi pár darabról idén jelentősen megnőtt. És ezt olyan különleges színvilágú M4-esek is színesítették, mint egy...
...Individual Champagne Quartz és egy ugyanúgy Individual színű Atlantis Blue színű példány. Külön érdekesség volt megfigyelni, hogy a bőrbelsők díszvarrása, egészen pontosan a cérnák színei megegyeztek az autók színével:
Nagyon igényes, és szép megoldás!
Csupa páros M: M4-M6-M2. Mondjuk az már érdekesebb, hogy utolsó mohikánként a középen álló egymagában majdnem annyi hengeres, mint a két szomszéd.
Az M6-os belül is mutatós volt. Viszont hatoshoz képest hátul iszonyatosan kicsi hely van. (Nem csoda, hiszen akkora a hátsó ülések szélessége a 6-osban, mint az M2-esben! Pedig azért nem ugyanaz a két kategória!)
Az M6-oson egy alig észrevehető, de nagyon hasznos "extra" volt felfedezhető: kavicsvédő fólia mindenütt: a csomagtérajtó nyílásának vonalában a lökhárítón...
...elől a sárvédőkön...
...a géptetőn és a lökhárítón...
...mindenhol gondosan rádolgozva!
Ez az M6-os később jött, ezen is még téli felnigari volt. Ebben világos bőrbelső volt. Egyedüli szépséghibája annyi volt csupán, hogy a hátsó M6 felirat csíkjában a színeket kiszívta a nap, meg kicsit poros volt. No meg, ha már itt tartunk. Nagyon hiányzott (s nemcsak nekem) ez:
Egyszerűen nem volt hangja az M részlegnek.
Igazán élces hangú énekesek a régi korok M-esei voltak, pl. E34, vagy a képen látható E36 M3, de ezek csendben voltak mindvégig. (Igaz pályán azért egy-egy meg-meg szólalt, de egymagában nem tudott mély benyomást tenni a nézőkre/hallgatókra.)
Igaz ebben az E46 M3-as csapat sem tudott segítségre lenni, hiszen az S54B32-eseknek amúgy nincsen olyan mély, figyelemfelhívó hangjuk, mint...
...az E92/93-asok S65B40-es V8-asának. Éppen ezért az amúgy is csöndes M részt időnként azért fölrázta egy-egy V8, de nem az ordas fajtából, hanem a megszelídítettből. A helyzetet a megjelent V10 csapat sem tudta érdemben befolyásolni, ugyanis tudvalevő, hogy a gyári V10 kb annyira szól jól, mint egy E39 V8 M5 gyárilag: sehogy, ahhoz képest, amire amúgy képes lenne. (Lásd a fenti videó, vagy bővebben itt, vagy...
itt. Főleg 0:35-től izgi! Már elment, de a hangja még hallatszik! Természetesen tudom, hogy nem mindekinek a hang a "fétise", de nekem az és pont. Így én igénylem, s hiányzik ha nincs. :D
Másik dolog amúgy, hogy az új turbós V8-asoktól sem várhatunk semmi jót. Azokból, legyen az M6-M5 mindegy, már pokoli V8 muzsikát kicsikarni lehetetlen. Erre amúgy a legjobb példa, hogy az egyik parkolóban manőverező M6-os elől nem álltak el a neki háttal álló emberek, mert olyan halk az autó, hogy egyszerűen nem hallották meg, hogy mögéjük settenkedett a Gran Coupé.
Tavalyi II. M4-es túránkkor az M2-esek röfögésébe is belekóstolhattunk. Ezeknek ugyan (hasonlóan az M3-M4-hez) jó hangja van, de mégsem annyira figyelemfelkeltőek, mint pl.: az E36 időszakában, vagy E34 időszakában készült autók hangorkánjai. Ez van, elmúlt a hangos korszak.
Az M-esek között igazi színkavalkád volt, köszönhetően az eredeti és utólagos fényezésű/fóliázású autóknak.
Üde színfolt volt az a pillanat, amikor a három Phoenix Yellow E46 M3 magára maradt. Mintha csak a gyári tesztautók sorát látnánk, amik éppen arra várnak, hogy a kíváncsi újságírók kipróbálják őket! És persze minimum visszamegyünk 15 évet az időben.
Nem hittem volna sohasem, hogy ilyen színű E39 M5-öt kiadtak valaha is, pedig de! Ez egy eredeti Individual Atlantis Blau metallic színű E39-es. Az igazán modern színe miatt nem gondoltam volna, hogy létezett már anno is ilyen élénk szín. Aztán kicsit mélyebbre ástam magam az exkluzív színekben és olyan érdekes (és mind a mai napig modernnek ható) színeket találtam, mint például: Messing Metallic (pl E46 M3, de most M4-nél is), Skarabäusgrün Metallic, Kalaharibeige Metallic (új 3-as, 4-es), de soha nem is gondoltam volna, hogy a 39M5 is volt Phönixgelb színben kapható! (Ugye ez az E46 M3 jellegzetes színe, amit most az M4 is - egy kis módosítással de - újból divatba hozott.)
A 39-es mögött az E92-esek egy része parkolt. Jó volt látni egy helyen ennyi V8-ast.
Az M-esek között bújt meg, de felfedtem kilétét. S nem kellett az ötletes rendszám nyújtotta segítség! :-) Egy nagyon gyönyörű 330i kabrióval volt dolgom, amiben...
...nem más, mint Bicolor Walknappa bőrbelső volt. Na de milyen!
Nagyon ritka színváltozatú, és mindez nagyon szép, megkímélt (vagy felújított) állapotban. Nos, ez az E46, ami nem a 2,5-3,0 M Ft-os kategória. Hanem a 3 M Ft +-os! Ilyet élőben eddig még sohasem láttam, pedig azért túl vagyok az 1.000. megnézett 46-omon!
A többi szépség/érdekesség és Gábor, a bőrdoki, újabb alkotása
Gábor, a bőrdoki, hozta a szokásos mintaszékét, illetve idén egy újabb nagy dobással rukkolt elő. Nem, nem csak a polírperemes eredeti BMW felni a nagy dobás hanem ez:
Pornkönig (természetesen nem ez a hivatalos megnevezés) nappa vader bőrbelső!!
Nem bírtam betelni a látvánnyal. Tudomásunk szerint amúgy jelenleg Magyarországon ez az egyetlen ilyen bőrbelső!
Iszonyatosan szép lett: minőségi és precíz kárpitosmunka és festés. A tapintása selymes, sehol egy karc, egy gyűrődés, illata mennyei. És mivel ez 100%-ban szezon és szabadidő-autó, így ez az állapot nem fog sokat változni az elkövetkező időszakban sem. Végül pedig: kell jobb referencia, mint a saját autónk? Azt hiszem a választ mindenki tudja!
Rövid kitérő: két kép a munkafolyamatról: szabályos dísztűzés, akárcsak az eredetin...
...illetve készen arra, hogy rákerüljön a vázra/szivacsra.
Na de folytatva a barangolást, és illeszkedve a piros színvilághoz íme egy csodálatos, és legendás típus: 850i (autómata). A 8-asok ma már 3,5-től indulnak a hahun. Anno, kb 3-4 évvel ezelőtt voltak a mélypontjukon: akkor lehetett 1,8-2,2-ért is venni. Ma már ez már 100%-ban a múlt...
Itt a piros, hol a piros. Nos erre a képre is jutott egy! Az E34-esek egy részük a képen láthatóan külön tömörülve is képviseltette magát. Amúgy szerintem nagyszerű meglátás, hogy az M nagyrészt tömörüljön M-be, az E34 meg E34-be, stb-stb. Mi pl. élveztük az egy helyen parkoló azonos szériájú BMW-k látványát.
Keresd a hibát. Elég viccesen néz ki amúgy szegény E60.
Na ilyet sem láttam még élőben! Fehér bangle-bálna!
Mostanában nem véletlenül, egyre nagyobb hangsúlyt fektetek az E63/64-es széria megismerésébe. Így minden látókörömbe kerülő példányt tüzetesen szemügyre veszek. Az előtérben például egy ritkább színváltozatú, Styling 92-es felnis 45Ci példány látható. A távolban ugyancsak egy 45-ös áll, igaz az angol, jobbkormányos kivitel volt.
Véleményem szerint a hatos egy igazán eltalált, egy jó ideig a divatból ki nem menő, egyedi forma lett. Ha meg már éppen ki akarna menni a divatból, akkor segít valami, hogy mindörökké emlékezetes maradjon a jelenléte:
A francia Pro Inox Nantes cég brutális hangszerelést tett hozzá, az amúgy alapból nem túl hangos V8-ashoz.
Egy másik apropó folytán a faceliftes qpék is a figyelmünk középpontjába kerültek.
Véleményem, hogy noha a lefotózott faceliftes qpé nagyon szép állapotban volt, és a Styling 96-os felniért is külön elismerés jár, de azért a faceliftes coupéhoz inkább a fehér index dukál.
Végül: ahogy tavaly, a pályán most is ment egész nap a pályaautózás, így kellő vizuális, és a nagy szél ellenére néha akusztikus élményt adott a nap. Ekként nem lehet más az összegzésem idén sem, mint ami tavaly volt:
Jövőre is megyünk! ;-)
i love this car, thanks your post:
VálaszTörlésvisit:xe tải van dongben 2 chỗ,
http://hyundai3cuc.vn/danh-muc/xe-tai-7-tan-hyundai-hd700-dong-vang,