2012. április 14., szombat

Ami még hiányzott a BMW-ből: FM transmitter és szabad zenehallgatás

Azon BMW tulajdonosok, akiknek
1. nincs egy új,
2. vagy nincs jól felszerelt korábbi gyártású
BMW-jük, azok számára a kocsiban történő szabad (azaz nem rádiós) és kényelmes zenehallgatásra nem sok lehetőségük marad, ugyanis - maradva az E46-osnál - a gyárilag beszerelt rádió, noha nagyon jól szól, ennek ellenére a legtöbb esetben csak - jól megírt - CD-t hajlandó "megenni", vagy ritkább esetben csak kazettát képes lejátszani - ha csak kazettás magnóval van felszerelve a 46-os.

A főszereplő: LogiLink FM0001 nevű FM transmitter MP3 számára


I. Kazetta adapter

A kazettás rádió mese nincs elavultnak számít abban az esetben, ha csak és kizárólag kazettával kívánjuk etetni, ugyanis kazettára nem sok szám fér, gond lehet az MP3 számok ide-oda konvertálásával, hogy "kiírható" legyen a kazettára, bla-bla-bla...
Ezt nem részletezem tovább, mert szerintem mindenkinek egyértelmű ez nem járható út, akkor ha kényelmes zenehallgatást akarunk kieszközölni a szeretett BMW-knben.
Így a kazettás magnó átverésére van egy már régóta bevált módszer, mely nem más mint egy ún. (iPod, és MP3) kazetta adapter, mely nem más mint egy kazetta formájú átjátszó, egy hosszú vezetékkel a végén. 

A kazetta adapter. Beszerzése nem jelent nagy érvágást a költségvetésre...


Működése roppant egyszerű:
A jack csatlakozót, ami kilóg az adapterből egyszerűen rádugjuk az MP3 lejátszóra, rádiót kazetta üzemmódra állítjuk és lám: Hangos kattogások közepette elkezdi lejátszani a zeneszámokat a lejátszóról vezérelve.

Előnyök:
- A kazetta használatát teljes mértékben kiváltja.
- Filléres tétel.
- Más lehetőség nagyon nem is kínálkozik a kazettás magnó átverésére, hacsak nem cseréljük ki magát a rádiót is + FM transmitter...

Hátrányok:
- Én még nem találkoztam olyan adapterrel, amelyik ne kattogott volna hangosan, vagy kevésbé hangosan a lejátszóban.
- A fránya vezeték valahogyan mindig útban van az autóban.

Egy szó mint száz, nem rossz kis ketyere, de szerintem sokkal jobb a:

II. FM transmitter

FM transmitter a kocsiban

Az FM transmitter ötlete onnan jött, hogy elég hamar ráuntam arra, hogy 15-20 számonként egy-egy újabb CD-t írjak ki, melyet aztán 

1. vagy lejátszik a CD lejátszóm vagy nem
2. a pár számot elég hamar megunom
3. aztán újabb CD-t írjak ki, de csak R-et tudok, mert az RW-t nem eszi a lejátszó
4. emellett a CD tokokba be, majd ki rakogatni a CD-ket, melyek elég nagy helyet foglalnak a torpedóban (kesztyűtartó)

Na ebből lett elegem és kerestem a megoldási ötleteket, de már az elején tudtam: Én nem fogom a gyári rádiót kiszerelni, akkor inkább nem hallgatok szabadon, kényelmesen zenét, ugyanis én még utólag E46-ba beépített autós rádiók közül egyet sem találtam, ami tetszett volna, és igényesen, a kocsiba illően került volna elhelyezésre.

Ekként maradtam az FM transmitter lehetőségénél.

Megmondom előre őszintén, elég szkeptikusan álltam hozzá a dologhoz, mert nem voltam benne biztos, hogy az általam kiválasztott - szivargyújtóba - belehelyezhető transmitter, vajon el fog-e férni a sebességváltó előtt, lehet-e tőle majd rendesen váltani.

Ez nagy talány volt számomra, de azért belementem a dologba, és az Ár-gépen (http://www.argep.hu/main.asp?sucheall=Fm+transmitter+mp3&page=2) kiválasztottam a nekem legjobban tetsző (alakú) transmittert, melyet azért próbáltam a "nem gagyi" kategóriából kiválasztani annak ellenére sem, hogy "vagy bejön, vagy nem" alapon indultam neki a dolognak.

A választásom a LogiLink FM0001-esére esett. (Bővebben róla pl itt: http://href.hu/x/hl26)
Ára kb 4.500 Ft volt, és a kibontás (kipróbálás) után elmondhatom: minőségi darabnak tűnik.

De mint mindig, beszéljenek inkább a továbbiakban a részletekről a képek!


Adnak hozzá egy távirányítót is. Ez csak nagyon közelről működik, és akkor is elég "erőltetve" kell a gombokat nyomogatni. Amúgy a készülék és a távirányító is jó minőségű és tapintású. Nem sorjás a széle, stb. 



Amit még adnak hozzá: Két kezelési útmutatót, melyek közül egyik sem magyar sajnos. Német- angol, spanyol és lengyel a választék. Adnak hozzá még egy kb 20-25 cm-s kábelt is, melynek az egyik vége egy jack dugó, a másikat pedig a transmitterbe kell beledugni. Ez a kábel amúgy akkor kell, ha nem pendrájvot (így szép magyarosan) vagy SD kártyát teszünk bele a szerkezetbe, hanem mint egy átjátszó használjuk csak a transzmittert.

Transmitter MP3 lejátszós üzemmódban: Ott a 20-25cm-s vezeték melynek egyik végén ott az MP3 lejátszó a másik végén a transmitter. A transmitter be van állítva...

 
... például az amúgy üres 97,4 FM sávra, melyet a BMW rádióján is be kell állítani manuálisan. Ilyenkor, ha nem megy zeneszám, akkor a rádió csak sistereg, de ha  elindítunk az MP-n egy számot, akkor azon nyomban tiszta, recsegésmentes hangom szól a muzsika!


Az MP3 lejátszó és a transmitter párosa elöl. 
Véleményem szerint ez a macerásabb megoldás, amikor MP lejátszóval kombináljuk a transmittert. Mivel itt van vezeték és egy lejátszó, melyet valahova el kell helyezni az autóban...


Amúgy - noha én sem hittem benn, csak reménykedtem - de még a rückwerz is kényelmesen elfér. Bár, ha nagyon elől fogjuk a sebességváltót, akkor azért bele lehet ütni könnyen.
Itt amúgy már egy pendrájv is csatlakoztatva lett a transmitterhez, viszont még az MP lejátszó vezetéke is még rajtamaradt a szerkezeten. Ilyenkor az MP lejátszó az elsődleges adatforrás. Ha azt kihúzom, akkor indul be a pendriveról a lejátszás, melyet vagy a távirányítóval tudok irányítani, vagy az apró szürke kis gombokkal. (A pendrájv amúgy csak szemléltetés. Ha valaki elől akarja elhelyezni, akkor kisebb USB Massenspeichert kell vennie.)

A transmitter hátul. A jelet (adást) könnyen veszi a rádió innen is. Ebben az esetben csak rákapcsolunk (jelen esetben) a 97,4 frekvenciára elöl, és a hátul lévő (bekapcsolt) transmitter máris sugároz, és kényelmesen utazunk, miközben a kedvenc slágereinket valahonnan csak úgy veszi a rádiónk...
(Amúgy nem tudom, hogy a sedan 46-osban is van-e hátul szivargyújtó, de a kombiban van, ahogy az ábra is mutatja. :-) És ha nem rámoljuk tele a csomagteret, akkor a transmitter szépen, elakadás-mentesen teheti a dolgát...) 

A transmitter hátul történő elhelyezése lesz az én esetemben a nyerő megoldás. Egyszer beteszem, szinkronizálom a frekvenciákat, elindítom a lejátszást, előre megyek beülök és megyek, úgy, hogy elől semmi sem zavarja a fenséges BMW E46 beltér képét. + Bent hagyhatom a kocsiban, mert ha valaki benéz nem lát semmi érdekeset sem a kocsiban (elöl).


Előnyök:
- Állatható fej.
- Könnyű.
- Intelligens és kompatibilis. (Előbbin értsd: rögtön felismeri a frekvenciát)
- Nem recseg,
- ha kell láthatatlan (csomagtér).
- Nincs vezeték (ha pendrájvról megy)
- Olcsó, de mégis felettébb igényes.
- Szerintem szépen néz ki. (Bár a szépség, mint tudjuk szubjektív...)

Hátrányok:
- Elég nehéz betenni a szivargyújtó töltőkbe. Igen szorul. A kivétel is elég nehézkes.
- Elől egy kicsit ormótlan a kinézete, nagy helyet foglal.

Összességében: 
Örülök, hogy végre sikerült áthidalnom a CD-s BMW rádió vs MP3 zenelejátszás ellentétet ezzel a ketyerével. Így már teljes a komfort...




3 megjegyzés:

  1. Jelzem: közel 3 hónapnyi használat óta egyszer sem recsegett be, vagy szűnt volna meg az adás. És mások is tesztelték, nem BMW-sek... :-)
    Egyedül az a "hibája", hogy alapból egy kicsit halk, de ezen könnyen lehet segíteni a BMW-rádiójával!

    VálaszTörlés
  2. Szép meg jó meg minden tényleg! elismerés érte... már csak az az egy probléma van vele hogy a multi kormánnyal nem lehet kezelni = ) (gondolok itt a számok, mappák léptetésére)

    VálaszTörlés
  3. Esetleg megoldás lehet a CD-MP3 bajokra az alábbi E36-osban található, tényleg nagyon jól funkcionáló Becker Indianapolis típusú, a BMW által is támogatott rendszer:

    http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2013/01/bmw-e36-328ia-coupe-nagyteso-helyett_18.html

    VálaszTörlés