2012. április 14., szombat

Amin múlhat egy BMW élete. Nem sok 3000Ft! - Porral oltót a kocsiba!

Nem régen történt. 2012. január. Porrá égett egy BMW fanatikus társam 320d-je. 
Egyszer csak füstölt, majd kigyulladt a kocsija. Szerencsétlennek nem segített senki sem, poroltó nem volt nála (mert ki gondolta, hogy ez megeshet vele is?), így végignézte, hogy a szeretett kocsija porráég. Mert nem túlzás: a BMW teljesen elégett.

Ilyen volt... (Forrás: www.bmwfanatics.hu)

... és sajnos ilyen lett a BMW 320d. (Forrás: www.bmwfanatics.hu)

A képek láttán elszorult a torkom. 
Istenem, ha ez az én... - á de nem! Én nem is tudom, hogy mit csinálnék!
(Forrás: www.bmwfanatics.hu)


Nagyon ronda látvány. És ami nagyon elkeserítő az az, hogy egy poroltó megmenthette volna! Egy poroltó, ami nem volt. 3000Ft. Nem több! 
(Forrás: www.bmwfanatics.hu)


Ekkor úgy gondoltam, hogy mivel Murphy létezik, így nem adom meg neki az esélyt, hogy netalántán velem is megtörténjen egy ilyen. Vagy valakinek én is ne tudjak majd segíteni, ha egyszer, netalántán, de szüksége lesz rá. Így vettem rögtön egy poroltót jómagam is, és be is szereltem a (letörött fedelű) üresen, funkciótlanul álló, anyósülés alatti rekeszbe.


A poroltó az anyósülés alatt.

Mindig kéznél és ez megnyugtat.

A művelet jól sikerült, a poroltó szépen befért, és az utastérbe benézve abszolúte nem látszik, hogy van ott valami, csak én tudom, hogy kéznél van (egy 10-es kulcs társaságában) és ez megnyugtat. 

(...)

Eltelt egy kis idő, 3-4 hét, aztán egyszer csak jövök haza a cégtől és látom nagy füst! Ilyen, amikor egy - nagy valószínűséggel dízel - Opel lángra gyúl. Először azt hittem, hogy már Veszprémben is kormányellenes tüntetés van… 

És láttam a kiugró vezetőt. Csak rohangált körbe - körbe, mert látta, hogy honnan füstöl, ég, de nem tudott vele mit kezdeni. Aztán jöttek a tűzoltók, és egy poroltóval pontot tettek a történet végére. Egy poroltó...

(...)

Múlt hét szerda:

Nem tudom, hogy mi látszik a képen, de az talán igen, hogy az áldozat egy kombi, sötétzöld
E46-os BMW, dupla kipufogóval. A BMW még ('hál Istennek) "csak" a füstölésnél tartott, de egy valami itt is figyelemreméltó volt: a tulajnál nem volt poroltó...

Ismerősöm hívott: "Te erősen füstöl a Móricz aljában egy sötétzöld, dupla kipufogós kombi BMW!  A tűzoltók kint vannak! Nem ismerős a kocsi?"
A kocsi nem volt ismerős, de a helyzet sajnos igen. És nem úgy 'hál Istennek, hogy én éltem volna  (már) meg (ilyet), hanem mert olvastam róla. És meg is tettem a védekezést ellene.


Egy ismerősöm mondotta múltkor, hogy "kiég egy autó és máris mindenki poroltót vesz a kocsijába! Ez a magyar mentalitás, stb."

Részben egyet is értek vele, de egyúttal azt is tudom, hogy Murphy nagyon is létezik. És ÉN nem adok esélyt Neki! :-)

Meg mi van akkor, ha nem én gyulladok ki, akkor másnak ne tudjak segíteni? Ezt nehezen élném túl. Lehet, hogy neki pl.: az Opelje egy élete munkája, szeme fénye, olyan mint nekünk a BMW...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése