2012. március 24., szombat

143 vs 150 Ps avagy amikor egy BMW E46 318i és egy Ford Escort RS2000 találkozik...

BMW mániás vagyok. Nem! Autómániás inkább. Vagyis inkább autómániás, azon belül meg BMW mániás. De ez meg már megint sántít, mert minden - igényes, egyedi, főként német gyártású - autót imádok, de minimum (meg)csodálok.

Lehet az egy '89-es W124-es Mercedes, vagy éppen ez a Ford Escort RS is, melyből kicsiny hazánkban éppen olyan kevés van, mint pl.: BMW E39 M5-ből.

143 vs 150 Le, avagy egy BMW 318i és egy Ford RS találkozása

Ezt - a legtöbbször Veszprémben tanyázó fenevadat - már sokszor megcsodáltam, és mivel ismerem a gondos gazdiját így vártam az alkalmat, hogy mikor keríthetünk sort arra, hogy ne csak elbeszélésekből meg néha-néha - a városban közlekedve - látva csodálhassam meg, hanem benne ülve is.

A becenevén csak Ford-nak nevezett jóbarátom - egykori kollégám - egy igazi fanatikus. Nem BMW-s, hanem Fordos. Meg kell állapítani, hogy ez is egy külön állatfaj. :-)

Ford és (fanatikus) társai ugyanúgy ragaszkodnak a kék-fehér Ford emblémához, meg a sportos, (Európai) elsőkerekes gépkocsijaikhoz, mint mi kék-fehér propelleresek a hátsókerékhez, meg a DSC off állapothoz.

Mindazonáltal tisztelem, és szeretem az ilyen emberekben azt is, hogy vérbeli megszállottak. Kedvelem Őket, mert rájövök, nem vagyok egyedül a világon a BMW-, autó-, lóerő- buzériámmal/megszállottságommal. Vannak még hasonszőrű őrültek, olyanok mint én, nyugalom  nem maradtam egyedül... 

Ford megszállott Fordos. 6 éve él szimbiózisban a szeretett és féltett Ford Escort RS-ével, és becézgeti, szépítgeti, óvja és - ami fontos - elviseli azt, ha néha-néha meg is vicceli az embert. Míg egy egyszerű kocsitulajdonos pl.: egy apró, vagy leginkább bosszantó hiba felmerülésekor rögtön rásüti a bélyeget a kocsijára: Ez sz@r! Minek kellett megvennem, stb..., ez Ford esetében - és pl.: persze esetemben is - fel sem merül. Elfogadjuk, eltűrjük, és egy jót nevetünk a felmerült hibákon, és nem csak azt nézzük, hogy ez mennyibe kerül, hanem hogy milyen jó lesz, ha kész, hibátlan lesz a szeretett drágaság.

Ford 99%-ban úgy gondolkodik az autók - és főleg a szeretett kedvenc -  terén, mint én, így nem okozott meglepetést az, hogy fél szavakból is megértettük egymást. Amikor az autókról van szó, akkor mindegyikőnkből áradt a szeretet és az elhivatottság. Én hallottam, hogyan beszél Ő a kocsijáról, mely - nagy valószínűséggel - Neki fel sem tűnik: tisztelet, szeretet, sőt imádat és megszállottság. És biztos vagyok benne, hogy én is ugyanígy beszélek az én kis Marcsikámról, csak azt én nem észlelem...

Visszakanyarodva a Ford Escort RS-hez, röviden annyit kell róla tudni, hogy
- 1993-as évjáratú
- eredeti, megmásíthatatlan Ford Escort Rs-ről beszélünk. 
- tetőablak
- két első elektromos ablakemelő
- 2,0 l (1998cc), 
- 16V 
- 110 kW 
- 150 PS
- típusjelzése:  RS2000
-  és 150 Le.

A kocsin minden eredeti RS, vagy utánagyártott, de RS dizájnú. Gagyi, oda nem illő elem nincs a kocsin! Ülések, díszlécek, terelők. mind-mind eredeti és megmásíthatatlan RS. Egyedül a kormány lett kicserélve légzsákosra.

Ford elmondása szerint hosszú utak is könnyen és kényelmesen abszolválhatóak a kis 150 lovas masinával. És tényleg, mivel a kocsiba behuppanva, pláne az első sport ülésekbe, mindez 100%-ban elhihető információ.
Egy szó, mint száz: A megtekintett masina korához képest (lassan 20 éves lesz!) nem az általánosan elsütött megfelelő, hanem a kifogástalan jelzővel illetendő. Egyedül Ford sajátosságként a hátsó kerékívek rohadnak - kezelése így időszakosan mindig napirenden van.
A fényezés gyönyörű, a beltér egy 1993-as kocsihoz képest pazar. Az ülések eszméletlenül tartanak: feszesek, és az ember minden porcikája biztonságban van, akkor, amikor 60-70km/h-val megyünk bele egy üres parkoló körforgalmába. Ilyenkor érti meg az ember, hogy
1. Miért is van a kocsira az ráírva, hogy RallyeSport,
2. Mi is az, hogy erős kocsi elől hajt, és kitépi a két kézzel markolt kormányt a sofőr kezéből, és 
3. Miért is tud valaki egy ilyen kis gyöngyszemet is esze-veszetten imádni!

Ami feltűnő volt nekem, hogy a BMW eszméletlen csendes a Fordhoz képest. Persze a Fordnál nem zavart az irtózatos vonyítás, mert ez tartozik hozzá a feelinghez, meg a kicsúszós- gumifüstölős kanyarbevételekhez! 

De már megint sokat írtam, lássuk a képeket!


Íme a Ford Escort RS2000. A széles papucsok ide is elkellenek...


Fekete- piros és fehér. A domináns színek a RallyeSport Fordon.

Ne feledjük, amit látunk az közel 20 éves felszereltség! Elektromos ablakemelők, elektromos tükörállítás, tetőablak, sportülések. Egyedül a digitklíma hiányzik belőle. De ez sem nekem, hanem a tulajdonosnak... :-P



Az anyagok minőségiek, csakúgy mint az illesztések. Minőségi Kölner-Ford munka!

Miután kívül-belül megnéztük a Bömöst, jött az RS2000-es. És nem csalódtam: ez egy gyönyörű, könnyen megszerethető darab! 

Fekete szín, krómozott kipufogóvég, 150 lóerő. Ezek a tények. De a - rallyesport - élményt nem lehet képekkel illusztrálni, ezt át kell élni! 

Amikor a Ford Escort RS-en megcsillan a Marcsi kontúrja. 
(A hátsó, kibukó ablak utólag lett beépítve, és az elmondás szerint nagyon kedvező mikroklímát képes létrehozni a kocsi belterében.)

...aztán mentünk egy kört ezzel, meg azzal is. A BMW gyorsult, majd a Ford is; A BMW 200Nm és 1470kg, a Ford 190Nm-es, de csak kb 1000kg.  Mindegyik, nehezen összehasonlítható élményt ad.  
Mint írtam, a Ford hangos, emellett keményrehangolt, és nagyon tapad az útra. A gyorsulása, erőtartaléka pedig bőségesen elegendő a mindennapokra. Ahogyan "Ford" fogalmazott: "Amikor kell lehet vele nagyon menni, és lehet vele kulturáltan is lassan közlekedni. (...) És igen, a BMW hátsókerekhajtást ne keressük itt, pedig azért az még jó lenne..."


Én azt mondom, nem kell keresni a BMW hátsókerékhajtását keresni ebben a gyöngyszemben. Ez így tökéletes, így ad feledhetetlen élményt. Egy kulturált, kényelmes és szép utcai autó, melyben a  Ford rallyesport minden cseppje benne van! Ez így tökéletes, ez így kerek!

--------------------------------

Epilógus:
Köszönöm Ford barátomnak az autóstreffet, és a lehetőséget arra, hogy egy újabb élménnyel legyek gazdagabb, melyet az emberi kéz alkotta technika képes nyújtani, nekünk fanatikusoknak. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése