2012. március 22., csütörtök

A beszarásjelző kialszik...

Tegnap vettük észre, hogy valami nincs rendben a Marcsival. És mivel elég szűkszavú Kisasszony, így nem mondta, hogy mi a baja. Ekként maradt a doktorbácsi, aki alaposan, lelkiismeretesen megvizsgálta - közel egy fél napon keresztül állt megemelve a bakon (!) - hogy na vajon mi lehet a baja.

Reggel, amikor elváltunk egymástól mondtam a Marcsinak, hogy "Nekem aztán meggyógyulj!"

Hát meg is gyógyult, és mivel erre nincs TB támogatás, így röpke 13.000 Ft-omba került...

De legalább egészséges. És én nem sajnálom rá a pénzt. Mert a BMW több, mint autó! A BMW életérzés és hű társ.

/A probléma, amúgy a valamilyen szivattyú-tömítésének elhasználódása volt. A nevét pontosan nem tudom, mert nem jegyeztem meg, és hülyeséget meg nem akarok írni. Majd a papírról kiderül holnap./

Mikor mentem a Drágaságért, akkor vittem magammal fényképezőgépet is, hogy lőjek pár vidám fotót a kis bestiáról. (Akkor még nem tudtam, hogy 13 e volt a doktorbácsis mutatvány.)


Marcsi jobbról...

... és balról. Ezt a helyet nagyon szeretheti, mert sűrűn visszakívánkozik ide. Ezzel nincs is baj, de remélem ezután már csak úgy jövünk ide, hogy benézünk, hogy mindenki megvan-e, él-e, és nem azért mert doktorbácsit szeretnénk látni. :-)

Epilógus:
Így utólag visszagondolva, már motormosás után is furcsa volt, hogy a felnyitott motortérből füst tört elő, ugyanerről a helyről. Akkor azt hittük,
hogy a bennmaradt víz miatt van. De aztán csak kiderült, hogy nem.

Tapasztalat: Minden apró jelre figyelni kell. Ha füstöl valami, akkor az nem véletlen van. => nemcsak nyitott szemmel, hanem "nyitott" orrlyukakkal is kell járni!

Frissítés:
A probléma az ún. vákumpumpával volt. Ebben hajlamos a tömítés 2-3 évente megöregedni és utána rácsöpög az olaj a kipuffra és máris "füstöl" a motor.

Az alábbi ábrán a 2-es.


Élőben (szétszedve) pedig ilyen: (ott a tömítés ami kiöregszik) 




8 megjegyzés:

  1. A vákuumszivattyú tömítése volt rossz.

    VálaszTörlés
  2. Üdv
    Nem tudom hogy él e még ez a fórum szál viszont érdeklődni szeretnék ezzel a problémával szenvedek én is és hogy ki kell é szerelnei a motort a helyéről a vákumpumpa tömítéshez vagy ügyes kézzel meg lehet oldani??

    VálaszTörlés
  3. A motort nem kell kiszerelni. Ügyes szerelő ki tudja szerelni úgy hogy a motor a helyén marad. Viszont ha jól emlékszem csak gyári felújítószett van hozzá. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  4. Hello én is egy büszke BMW tulaj vagyok igaz nem egy mai darabb de ha feltalálja magát az ember akkor nem is ojan drága ugymond!!hobbi a BMW .vákum pumpa ó gyürü tömités az e 46 320td!!az M47 es motorhoz csak 5/6 ezer forint gyári!!!igy orvosolva van a motor egyeletes üzeme!!ereje!!ÉS AZ OLAJ eresztése!!a motor elején jól hozáférhetö és aki ugy érzi hogy egy két csavart ki tudd tekerni az ki tudja cserélni az ó gyürü gumi tömitést!!kb 1ora allatt tömités!!megtalálható a NETEN ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia !

      És a 6 hengeresnél is ugyanez a szitu?
      Ott is ki lehet cserélni a tömítést? Motorkivétel nélkül?
      Köszönöm előre is.
      Üdv:

      Törlés
    2. ilyen vákuumpumpás macerám nekem még a hathengeresnél nem volt, de szerintem nem is ilyen van benne. Avagy ez még nem romlott el benne :)

      Törlés