Tegnap vettük észre, hogy valami nincs rendben a Marcsival. És mivel elég szűkszavú Kisasszony, így nem mondta, hogy mi a baja. Ekként maradt a doktorbácsi, aki alaposan, lelkiismeretesen megvizsgálta - közel egy fél napon keresztül állt megemelve a bakon (!) - hogy na vajon mi lehet a baja.
Reggel, amikor elváltunk egymástól mondtam a Marcsinak, hogy "Nekem aztán meggyógyulj!"
Hát meg is gyógyult, és mivel erre nincs TB támogatás, így röpke 13.000 Ft-omba került...
De legalább egészséges. És én nem sajnálom rá a pénzt. Mert a BMW több, mint autó! A BMW életérzés és hű társ.
/A probléma, amúgy a valamilyen szivattyú-tömítésének elhasználódása volt. A nevét pontosan nem tudom, mert nem jegyeztem meg, és hülyeséget meg nem akarok írni. Majd a papírról kiderül holnap./
Mikor mentem a Drágaságért, akkor vittem magammal fényképezőgépet is, hogy lőjek pár vidám fotót a kis bestiáról. (Akkor még nem tudtam, hogy 13 e volt a doktorbácsis mutatvány.)
Marcsi jobbról...
... és balról. Ezt a helyet nagyon szeretheti, mert sűrűn visszakívánkozik ide. Ezzel nincs is baj, de remélem ezután már csak úgy jövünk ide, hogy benézünk, hogy mindenki megvan-e, él-e, és nem azért mert doktorbácsit szeretnénk látni. :-)
Epilógus:
Így utólag visszagondolva, már motormosás után is furcsa volt, hogy a felnyitott motortérből füst tört elő, ugyanerről a helyről. Akkor azt hittük,
hogy a bennmaradt víz miatt van. De aztán csak kiderült, hogy nem.
Tapasztalat: Minden apró jelre figyelni kell. Ha füstöl valami, akkor az nem véletlen van. => nemcsak nyitott szemmel, hanem "nyitott" orrlyukakkal is kell járni!
Frissítés:
A probléma az ún. vákumpumpával volt. Ebben hajlamos a tömítés 2-3 évente megöregedni és utána rácsöpög az olaj a kipuffra és máris "füstöl" a motor.Az alábbi ábrán a 2-es.
Élőben (szétszedve) pedig ilyen: (ott a tömítés ami kiöregszik)
A vákuumszivattyú tömítése volt rossz.
VálaszTörlésÜdv
VálaszTörlésNem tudom hogy él e még ez a fórum szál viszont érdeklődni szeretnék ezzel a problémával szenvedek én is és hogy ki kell é szerelnei a motort a helyéről a vákumpumpa tömítéshez vagy ügyes kézzel meg lehet oldani??
Lentebb a válasz ;)
TörlésA motort nem kell kiszerelni. Ügyes szerelő ki tudja szerelni úgy hogy a motor a helyén marad. Viszont ha jól emlékszem csak gyári felújítószett van hozzá. Sok sikert!
VálaszTörlésNagyon szépen köszönöm a gyors választ!
TörlésHello én is egy büszke BMW tulaj vagyok igaz nem egy mai darabb de ha feltalálja magát az ember akkor nem is ojan drága ugymond!!hobbi a BMW .vákum pumpa ó gyürü tömités az e 46 320td!!az M47 es motorhoz csak 5/6 ezer forint gyári!!!igy orvosolva van a motor egyeletes üzeme!!ereje!!ÉS AZ OLAJ eresztése!!a motor elején jól hozáférhetö és aki ugy érzi hogy egy két csavart ki tudd tekerni az ki tudja cserélni az ó gyürü gumi tömitést!!kb 1ora allatt tömités!!megtalálható a NETEN ;)
VálaszTörlésSzia !
TörlésÉs a 6 hengeresnél is ugyanez a szitu?
Ott is ki lehet cserélni a tömítést? Motorkivétel nélkül?
Köszönöm előre is.
Üdv:
ilyen vákuumpumpás macerám nekem még a hathengeresnél nem volt, de szerintem nem is ilyen van benne. Avagy ez még nem romlott el benne :)
Törlés