2012. március 22., csütörtök

Az elmúlt hétvége BMW-s örömei, melyet még a Marcsi is megkönnyezett! - beszámoló

A múlt (hosszú) hétvége tökéletesen alkalmas időpont volt arra, hogy a jó idő adta lehetőségek miatt egy kis BMW-s kiruccanást is megejtsünk LeviM5 fanatikustársammal.

A két főszereplő. A Marcsi és a Bestia. :-)


A program egyszerű, de nagyszerű volt:

Találkozás az aréna parkolójában, aztán csatt neki a Cseszneki szerpentin. Mivel jó idő volt, így lehetett számítani a motoros (hasonlóan lóerődús) barátokra is, így mi autósok kiemelt figyelemmel kellett, hogy közlekedjünk: Megyek-megyek, hátranézek senki, következő pillanatban két motoros a seggemben! Nem rossz. Így nem is magamra, hanem fokozottan a külvilágra kellett koncentrálnom.

Ezt leszámítva élménydús volt a nap. Jöjjön hát illusztrálásképpen a fotóáradat!



Mint minden alaposabb túra/kirándulás, ez sem kezdődhetett el egy alapos körbejárás nélkül, melynek a vége takarítás lett. (A sztori amúgy az, hogy beültem hátra és meglepve vettem észre, hogy a hátsó tárolórekesz - ha lehúzzuk a műanyagredőnyét koppig - akkor magától kiugrik a helyéről. Na mondom ezt letakarítjuk. És ebből lett egy egész délutános takarítás. Így megy ez a BMW tulajoknál...)

Amit megfogadtam...

Indulás előtt. A kocsik előtt-mögött állók a résztvevők. Köztük egy BMW-ben még sohasem ült megfertőzendő személlyel... :-)

És még pár katt, aztán indulunk.

Azaz nem mert ezt nem lehet abbahagyni. A fotótém(ák) nem mindennapi látványt nyújt(anak)

Párban. Érdekes dolog, hogy már jó párszor volt szerencsém megcsodálni ezt az E39-es M5-öst, de a látvánnyal még mindig nem tudok betelni. És ezzel nem csak én vagyok így. És ez csak a külseje. Na de a belseje, meg a hangja! Ez egy (V8) kór!

Egy kis újdonság.

Ahol akár még tank is beállítható, mint a mi kocsink szimbóluma. Egy kis meglepi mindig akad ebben az M5-ösben!

Na hát akkor túrára fel! 


A cseszneki szerpentinen, a pihenőhelyen. Ott lent egy új Z4-es látható. 

Nem csak motorok, meg BMW-k baktattak fel a szerpentinen, hanem ez az öreg, de szép állapotú Skoda is. Igaz ő nem 100-al...

És egyszer csak begurult egy fehér Porsche is, melyből két fiatal srác szállt ki. Kb 23-25 évesek lehettek. Lőttek pár fotót, aztán mentek tovább. (Piros nyíllal az egyik srác.) Persze a költői kérdés mindenkiben felmerült: Ők nyerték meg a legutóbbi lottó ötöst?

Na de a Porsche nem érdekelt, inkább ez az E46-os Touringos kolléga. A combtámaszos kocsi fekete fényezése sok helyen nagyon rondán el volt mattulva. Hogy mi lelte azt nem tudom. Amúgy az első fényszórók is full mattok voltak.

E46-ok egymás között. Nem vagyok nagyképű, de az enyém és a 320d között ég és föld különbség mutatkozott az igényes megjelenés terén!

És persze a fotótéma megint visszaterelődött - éppen a -  felszállás (beröffentés) előtt lekapott M5-ösre. Amúgy a Porsche-t is mindenki megnézte, de a hangja - mások állítása szerint is - messze alulmaradt az M5-öséhez képest. Ennek amikor odalépett a Levi, na az becsületére válik minden vérbeli sportautónak. Nem túl ordító, hanem mély öblös, és tiszta (!) V8 hang!

Visszaérve a parkolóba.

A fotótéma természetesen megint a két BMW.

 
Szemből a kis és a nagy bestia. 
Hosszasan szemlélve is nem tudom eldönteni, hogy melyik is a szebb, és abban maradok, hogy 
M I N D K E T T Ő   G Y Ö N Y Ö R Ű !
Mindegyik egy-egy önálló karakter, egy egyedi formavilág. 


"Ezek de nagy kerekek!" :-)

A kombi és a sedan. Teljesen olyan hatást kelt a kép, mintha a Marcsin minimum 18-as, de leginkább 19-es felni lenne, az M5-ösön meg kisebb. Pedig a Drágaságnak csak 17-ese van...

Amikor a 400+ LE-t, 143-ra cseréljük fel. 
Idézek az elhangzottakból:
"Ez egész szépen húz 3-asban is!"
"Na azért a kuplungja az érezhetően nagyon gyenge az M5-öshöz képest!" 
"A hangját belülről nem is lehet hallani!"
"Megy ez szépen!"


Itt már kiszálltam, de a Marcsi rótta tovább a köröket.

Mindeközben az 500+ Nm csendben pihent... (Háttérben ott a Marcsiii is!)

Utolsó körre ráfordulva. Örültem, hogy végre én is kívülről hallhatom a Drágaság hangját, mert eddig mindig csak az volt, hogy "Fú de szép hangja van!" meg "Olyan hangja van, mintha sorhat lenne!" és én ebből belülről semmit sem hallottam. (Azért egy dolog torzított: A Marcsiból is egy V8-as hangorkánt vártam, miután pár pillanattal korábban még a fekete M5-ös Bestia is duruzsolt...)

Nem akárkinek adom oda se szó se beszéd a Drágaságomat. 
A Levi az egyik ezen kevesek közül...


Hohó! De ezt nem lehet abbahagyni. Íme még egy kör! :-)

Aztán úgy döntöttünk, hogy a Mi-24-es matricás szerszámdobozt is elővesszük egy fél óra erejéig, és a már múltkor is a foglalatából kiesett izzót végleg a helyére rakjuk.
(Izzóhelyreigazítás anno: http://bmwe46.tumblr.com/post/16239398266/egyre-tobb-dolgot-kezdek-megerteni Akkor úgy próbáltuk, hogy nem szedtük ki a lámpaburát. Most kiszedtük...)

Ez már az utolsó mozzanat. De a művelet közel 1,5 órát vett igénybe!

És akkor sem volt még vége. Mert mikor kipróbáltuk, hogy minden működik-e (fényszórók, index, és a fényszórómosó), akkor a menetirány szerinti bal lámpamosóból - a mosás után - nem állt el a víz folyása. Mintha sírt volna a Marcsi olyan volt a helyzet. 
Egyik szeme sírt a másik meg nevetett - mondhatnánk így is, mivel az egyik kész volt, a másiknak meg állhattunk neki szétszedni... :/ 
A megfáradt csapat, aki már kezdett fázni is, azért rendületlenül helyt állt! Nekiálltunk szétszedni,  majd ekkor sem állt el a folyás. Ekkor jött az orosz módszer, mely a közel 3/4 órás mutatványt nélkülözhette volna: Kihúzni - gyenge erőszakkal - a kis lámpaburamosót, majd a két kis gumispricnit megmasszírozni. Majd visszaengedni a mosóegységet. És lám! A könnyezés megszűnt. Eredmény: a közel 3/4-ed órás mutatványnak: Az összes szélvédőmosóm elfolyt! 
Tapasztalat: Ha nem áll el a folyás, akkor óvatosan - pl.: körömmel - ki kell húzni a mosófejet és kicsit megmasszírozva visszaengedni. Ha ez sem segít, akkor pedig irány a szerelő + vinni kell magunkkal valamilyen mosófolyadékot, mert egy intenzív folyásnál kb 3/4 óra alatt elfolyik az összes lé! 

A csapat és a Marcsi.


-----------------------
Köszönet mindenkinek, aki segített lámpaizzót helyére illeszteni, majd a fényszórómosó hibájának elhárítását végrehajtani! 
I owe you one! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése