2012. március 3., szombat

Na ez meg megint mi?

Az nem volt újdonság előttem, hogy a motortérben rozsdásodásokat lehet fellelni. De aztán egyszer csak észrevettem, hogy bizony egy nagy olajfolt is van a Drágaság alatt.

Egy ilyen:

 Meg ilyen:



Az olaj állaga egy kicsit nehezen folyós volt, és beleturkálva egy csöppet mintha mart volna.

Ez volt az alapállás, mely eset fennálltakor a beszarásjelző természetesen megint felvillant.

Rögtön kérdeztem is - a nálam tapasztaltabbakat - hogy vajon ez meg mitől lehet.

A következő válaszok érkeztek - a világosbarna, enyhén maró olajra, látatlanban - hogy
1. vagy szervo olajcsővel van baj
2. vagy szimmeringes ("A kardán szimmering szokta dobni az olajat, idővel a váltó felfüggesztés gumi elemeit is eleszi.")
3. vagy a váltó 
4. vagy - a legrosszabb - kormányműnél van geb@sz.

Hát meg kellett mondanom nem voltam boldog ezek hallatán. Bíztam benne, hogy tévednek fanatikus társaim és nem lesz igazuk, mert mindegyik tétel azért nem 1000-2000 forint, hanem egy kicsit több. 

Egyetlen egy mentsváram volt: Karesz a veszprémi szerelő, akihez szombaton akartam elvinni a kocsit - egy általános olajszűrő, olaj, stb. - cserére. 

----------------------------
Az olaj folyását, miután észrevettem, hogy folyat valami - mértem. Újabb tiszta felületet tettem a BMW alá, hogy lássuk mennyi is folyik ki egy hét alatt. Így már kicsit megnyugodtam, mert egy hét alatt csak pár csepp folyt ki. Ergo a nagy tócsa a közel két hónapos állás miatt látszott olyan nagynak.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése