Lassan véget ér a nem marginális beavatkozások sora, mely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a gépezet pöcc-röff induljon, és biztonságban üljek bele, hogy nagy baj nem lehet vele, hiszen minden fontos alkatrésze át lett vizsgálva. Gondos kezek és szemek nézték át, rángatták meg, és vettek észre rajta apró folyásokat, hiányzó csavarokat.
A múltkori (lásd: http://bmwe46tumblr.blogspot.com/2012/03/remelem-utoljara-villant-fel.html) beavatkozás összesen 57.000 Ft-ot jelentett mindennel együtt, melyhez most jött hozzá 24.000 Ft további szerelési költség amikor is a szelepfedél tömítés és az olajbeöntő sapka került lecserélésre. (Az árban benne volt a szerelési költség is.)
Majd miután ez megvolt jöhetett a várva-várt motormosás, melyet egy alváz és egy külső mosás is kiegészített. (6.000 Ft)
Ennek köszönhetően a kocsi motorikusan és esztétikailag is megújult/megszépült. (Összesen: 57.000 Ft + 24.000 Ft + 6.000 Ft = 87.000 Ft)
Fotók a szerelés közben sajnos nem készülhettek, így csak a mosást tudtam megörökíteni.
Íme:
A Jutas autómosó. Precízen, gyorsan és olcsón dolgoznak. Én csak ajánlani tudom Őket. Érdemes telefonon egyeztetni az időpontot, mert gyakran tele vannak. Nem véletlenül...
(Bővebben: JUTAS KÉZI AUTÓMOSÓ - http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/jutas-k%C3%A9zi-aut%C3%B3mos%C3%B3-611216.html)
Mosás előtt.
Egy kis óvintézkedés nejlonnal, hogy ne kerülhessen víz a levegőszűrőbe. Érdemes nemcsak gumival, hanem celluxal is rögzíteni.
És visszaszámolás: 3...
... 2 ...
... 1 => Indul a művelet!
A motor előtisztítása egy olaj- és zsír-oldó folyadékkal.
Majd egy kis nagynyomás oldalról, és a motorra is.
Persze kap itt minden vizet!
Hát igen. Ha ezt más környezetben látnám, jogosan gondolnám úgy, hogy bazz kigyulladtam?!
A poroltóra nem volt szükség.
Itt már a fényképező sem bírta...
... így hátrább vonultam.
A földből kinyúló emelők stabilan emelik magasba a közel 1,5 tonnás járgányt.
Mintha a füst nyomná felfele.
Emelkedünk.
Furcsa volt a BMW-m szemmagasságban látni.
Szemmagasságban - vízzel.
Szemmagasságban - víz nélkül.
Itt aztán semmi sem maradt ki a műveletből.
Gólyalábakon.
Mintha új lenne!
Lógó lábak, és lecsorgó mocskos víz. Ilyen egy alvázmosás.
Kigyulladtam, már a keréknél jön a füst! Hol a poroltóm?!
Az alsó - műanyag - motordekni is le lett szedve, hogy innen is tűz, azaz víz alá lehessen venni a kocsit.
Hát bizony ez az S-alakú, alsó motorburkolatot rögzítő fül elrohadt. Igaz, volt rá 10 éve...
(Összesen amúgy 7 db kell az aljára.)
Fentről.
Ez már a külső mosás.
Szorgos kezek suvickolnak.
Ezt máskor már én csinálom, de most benne volt az árban.
Ez is nagy nyomással lett lemosva.
Miután száradt egy kicsit, kapott egy olyan bevonatot, melytől a víz lepereg a kocsiról, csakúgy mint a por. (A víz gyöngyözve áll meg a felületen, majd úgy folyik - pereg - le.) Ez is benne volt az árban.
Utolsó simítások.
Akkor pakoljunk be, miután belül is alaposan kitöröltek mindent.
Ajtóívek alsó felének szárazra törlése zajlik.
Ezek már tényleg az utolsó simítások
Mint egy nagy hangárban.
A napfény megcsillan a kristálytiszta BMW-n.
És készen vagyunk. :-)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hát nézzük, hogy milyen lett: Azaz akkor, és most:
Motortér:
Akkor...
... és most
Alváz:
Akkor...
... és most
Külső:
Akkor...
A pormetál festés igazán egyedi volt, de azért kicsit olyan hatást kölcsönzött a BMW-nek, mintha igen-igen le lenne harcolva, és nem lenne egy szerető, Őt gondozó gazdija...
... és most
Hát igen. Nem sokáig lesz ilyen szép.
A városban hamar újból visszakapja a "pormetál" egy tónusát.
Csillog-villog, mintha új lenne! :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése