Véletlenül eltévedtem, és a hahu-n lyukadtam ki. Na ha már itt jártam a nagy BMW keresésemben, amikor is 540i E39-eseket nézegettem eredendően a googlen, akkor - gondoltam - körbenézek, hogy miket is akarnak nekünk magyaroknak eladni.
Nem kellett messzire mennem és belebotlottam ebbe a kombi, manuális, 330xi BMW-be, és eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha nem lenne nekem egy édes egyetlenem, akit semmire és semmi pénzért sem cserélnék el! Azaz: Nekem itt van a Marcsikám! (L)
De mi lenne, ha nem helyette, hanem mellé vehetnék egy másik Touringot is. Hát ez lenne:
A hirdetés, mely nem régóta van fent:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330xi_touring-5638416
Nem csak a piros színe keltette fel az érdeklődésemet rögtön, hanem a 330xi és manuális volta is. A full-full extra már csak hab volt a tortán.
A mellékelt szövegről később. (Ami szerintem google-fordítóval készült, így lehetnek benne oltárian nagy baromságok.)
Képek:
Szemből teljesen tökéletesnek néz ki. Lámpaburák ugyanolyanok, csak a bal visszapillantó tükör lóg lefele. Ez rögtön egy 50.000 Ft-os móka. Ami még látszik, ez egy utolsó példány a face-s, és egyáltalán az E46-os szériából.
Itt már látszik az 1,3 milliós regadó nélküli ár kiváltója: Faráeséstől durván behorpadt tető.
Ez bizony durva treffer volt, de a szélvédő nem tört be! Szóval amellett, hogy jelentős vízmennyiség gyűlik össze a kocsi tetején, mini BMW-tavat létrehozva - mi még nem áznánk el!
Ami innen látszik: 330xi, dupla auspuff, tolatóradar, és hiányzó hátsó ablaktörlő. Lehet, hogy azt is a fa vitte le. Pótlása, max 10.000 Ft bontóból.
És az utolsó kép, a belső: Hát ehhez nem kell sok kommentár. Full-full extra. Nagy navi, sport ülés, multi kormány, stb.
Az adatlapja amúgy meggyőző:
139.000 Km, és ha ez szervizkönyvvel igazolt, és tényleg egy becsületes Svájci autója volt, akkor ez sokat emel a kocsi megítélésén.
Az adatlapon amúgy csak a szöveges, már említett "bemutatkozó szöveg" érdekes egy kicsit. Azaz van benne minden: (Kiemeltem félkövérrel, azt ami nehezen köthető egy 330xi Touring BMW-hez :-))
A leírás (eredeti formátumban):
sVÁJCI SZÁRMAZÁSÚ, TECHNIKAILAG TELJESEN RENDBEN, TELJESSEN ÜZEMKÉPES, TETEJÉRE FA ESETT. ESETLEGES JAVITÁSÁT, FORGALOMBA HELYEZÉSÉT IGÉNY ESETÉN VÁLLALJUK Szabályozott katalizátor, 5 sebességes manuális váltó, Állandó összkerékhajtás, Elektronikus differenciálzár (ADB-X), Blokkolásgátló fékrendszer (ABS), Cornering Brake Control (CBC), Vészfékasszisztens (BAS), Automatikus Stabilitás és Kipörgésgátló, Dinamikus menetstabilizáló (DSC), Szervokormány, Indításgátló, 4 csillagos könnyűfém felnik-küllős 89 17J tüdőgyulladással, Uni-festék, Zöld színezett üveg, Jobb és bal oldali külső visszapillantó tükrök elektromosan állítható beheiztund, asphrischgewölbtes tükör, Lökhárítók és külső tükrök inWagenfarbe, Oldalsó díszlécek védelem, Köd, Hátsó ködlámpa, A harmadik féklámpa, Fényszórómagasság ellenőrzés keretében, Heckscheiben-Wisch-/Waschanlage, Fűtött ablakmosó fúvókák, Első ablaktörlő szakaszos, Központi zár távirányítóval, Hátsó fejtámlák, Állítható magasságú első ülések, ISOFIX gyerekülés eszköz, Stoff-/Leder-Ausstattung, Kormánykerék és váltókar bőr, Kormánykerék magassága állítható, és eléri, Vezető-és utasoldali légzsákok, Oldallégzsákok, Ablak függöny légzsák, Hátsó középső kartámasz, Első középső kartámasz, Középkonzol tároló rekesz, Hátsó pohártartók, Csomagtér hálók, mindkét első ülés, Világító és abschliessbaresHandschuhfach, Mind a make-up tükör, megvilágított, Betöltésével port a csomagtartóba, Outlet a csomagtartóba, Platófedél, Csomagtér biztosító hálózat (ok) a hold, Első biztonsági öv feszítő, Az állítható magasságú első biztonsági övek, Automata klímaberendezés, Pollen szűrő (porszűrő), Hátsó olvasólámpák, Első olvasólámpák, Belső világítás csomag, Belső világítás kikapcsolás késleltetés, Fedélzeti számítógép, Ellenőrizze a rendszer, Külső hőmérséklet kijelző, Digitális óra, Oelstandsanzeige, Fordulatszámmérő, Vízhőmérséklet mérő, Kilométer-számláló, Econometer, Szerviz intervallum kijelző, Fény figyelmeztető hangjelzés, Elektromos ablakemelők elöl és hátul, Csuklós hátsó ablak, Két hang kürt, Bavaria C Reverse RDS antenna, de hiba-és 4/6 LS, Opcionális kiegészítők Esőérzékelő ablaktörlő az első, Hitch a abnehmbaremKugelkopf / horog, Velúr szőnyegek, elöl és hátul, Többfunkciós kormánykerék, Riasztóberendezés, Park Distance Control (PDC), Bavaria Professional C RDS légi elnyomás és 4/6 LS, Komplett telefon-előkészítés, Navigációs rendszert, beleértve a fedélzeti számítógép,
Szóval van itt minden: tüdőgyulladás légi elnyomással, meg outlet a csomagtartóba, amit a rendszer ellenőriz + hálózat (ok) is.
Komolyra fordítva a szót, számoljunk:
1.212.345 Ft => ~ 1.300.000 Ft a kocsi ára
és ehhez jön tapasztalatból a következő:
- Regadó: kb 370.000 Ft
- Rendszámtábla kiadás: 8.500 Ft
- Forgalmi engedély kiállítás: 6.000 Ft
- Törzskönyv kiállítás (melyet postán kap meg az illető): 6.000 Ft
- Érvényesítő címke kiadása (a rendszámra): 585 Ft
Ez eddig: 1.300.000 Ft + 391.085 Ft = 1.691.085 Ft
Ha netalántán magyar néven van a kocsi, akkor:
+ Visszterhes vagyonátruházási illeték: 57.000 Ft
De ezzel, most nem számolok.
Aztán, jön a biztosítás, mely nekem, kb olyan 70 - 75.000 Ft lenne egy évre. (Régebbi jogsis, de mint biztosított új belépő.)
+ súlyadó. (230 x 170kw) => 39.100 Ft
Azaz: 1.691.085 Ft + 70.000 Ft + 39.100 Ft => 1.801.000 Ft
És ekkor még nem autóztunk vele semennyit sem, és nem jártunk vele a kötelező (vásárlást követő) szervizben + a horpadást és a tükröt nem cseréltük ki.
Hát lássuk ez mennyit dob a költségekre:
1. Tetőhorpadás igényes javítása: Ez szerintem minimum 350.000 Ft-ba kerülne. (Kihúzatás, festés, a kárpit eltávolítása, újrarakása, hátsó sérült áramvonalazó elem cseréje.) + munkadíj. De szerintem ez több...
2. Letörött bal tükör: kb 50.000 Ft + festés.
3. Hátsó ablaktörlő pótlása: max 5.000 Ft
Ez eddig: 1.801.000 Ft + 350.000 + 50.000 + 5.000 Ft => 2.206.000 Ft.
És akkor a kötelező átnézés:
kb 60-65.000 Ft.
Ez így mindösszesen - ha nincs valami nyavalyája, mert mint láttuk én is bekaptam egyet - 2.271.000 Ft => ~ 2,3 m Ft.
Ezért van egy összkerekes, manuális, full extrás Touring, megkímélt BMW-énk.
De van egy olyan érzésem, hogy azért ez egy kicsit több lenne a meglepik, meg a sok kis apró, bosszantó dolog miatt, azaz olyan 2,5 - 2,6 m Ft bőven betakarná. Annyiért szerintem megéri.
(...)
Visszatérve a valóságba:
Nekem itt van a drágaságom a Marcsi, amivel (akivel) én úgy vagyok, hogy nem cserélném el semmilyen más BMW-re sem. Annyira összenőttünk, ismerem nyügét- baját, és emellett szép is (mindig is sötét színű kocsit akartam!), no meg E46 Touring, így tőle nem válnék meg. Tudom, hogy mennyire rendben van, ismerem az elmúlt 10 évét, és állítom, hogy apróbb meglepetéseket még okozhat, de alapvetően nagyon rendesen karbantartott jármű.
Ezzel szemben minden más kocsi csak egy újabb erőpróba lenne. Mi van ha nem jön be, vagy valami más nagyobb baja lenne.
Ekként rám különösen érvényes a mondás: Járt utat, járatlanért el ne hagyj! De hát ez fel sem merülne, mert mint a bevezetőben is írtam: Nem a Marcsi helyett, hanem MELLÉ vennék csak egy másik BMW-t. Amit psze nem bírnék eltartani, de ez már csak egy másik kérdés.
És a felszereltsége persze az xi-nek sokkal nagyobb, de nekem a repertoárból egyedül csak a combtámaszos ülés kellene. :-)
Összességében:
Nem rossz ez a 330xi, és ha nem lenne Marcsim, el is gondolkodnék rajta, bár legbelül tudom, azért egy 330xi az nem egy 318i. És itt nem a LE-re gondolok. Hanem a fenntartásra, mert ebben az oruszághban minden csak drágább lesz, és a pénzem egyre kevesebbet ér. És noha sokat költök a BMW-re mert ez a mániám, de azért mindennek van mértéke, vagyis inkább határa.
---------------------------------------
Epilógus:
A két szóban forgó E46-os. Balra, aki nem eladó :-) és makulátlan egészségnek örvend, és jobbra az, aki eladó, és egy elég komoly sérüléssel rendelkezik...
A választás számomra egyértelmű: CSAK A MARCSI, az egyetlen, a Drágaság, számomra minden BMW-k BMW-je.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése