2012. március 3., szombat

Veszprém BMW-i – Avagy minden olyan BMW, ami városunkban megfordult és/vagy gyakran látható XI. rész

A Veszprém BMW-i sorozat noha eddig csak 10 részt ért meg, az ismerőseim körében - akik között gyakran nem BMW-s, azaz nem kék-fehér fanatikus is akad - a jelen sorozat a legnépszerűbb. 

Sőt eljutottunk oda is, hogy kapom az emileket képekkel, melyeket már Ők készítettek telefonnal, fényképezőgéppel! Megcsapta Őket is a BMW szele! :-) A BMW beépült a mindennapjaikba, és ha - pl tipikusan a nők - amúgy nem is ismernék fel a kocsikat (kocsimárkákat) melyek körülöttük suhannak nap, mint nap, akkor is egy márka már rögtön beugrik: Ez BMW! :-) 

És mivel a BMW szóba kerülésével egyből beugranak az előítéletek, ezért ez a "tréning" tökéletes "előítélet-leépítő". Mert megmutatom nekik, hogy nézd ez a kisgyermeküléssel megpakolt 3-as kombi, semmi extra felnivel is egy BMW, és lásd Ő (Ők) nem a maffia tagjai, és nincs hurkanyakuk, plussz ismerik az index fogalmát is... :-)

A fentiek miatt ebben a részben, mely igazán színesnek ígérkezik, lesz mindenféle ketyerével (nem feltétlenül általam) készített kép, a BMW-ről. Arról a kocsimárkáról, mely több mint autó. A BMW egy életforma.

De nem húzom tovább a bevezetést, álljanak itt a főszereplők.

Először - csakhogy magasra tegyük a lécet - egy E82 1M. (1M lett a neve az új üdvöskének, mert nem akarták a legendás M1-es nevét használni.


A fotókat nem én készítettem, így én csak az élménybeszámolóból kaphattam képet a BMW-ről, mely valami hasonló lehetett: (A hang a fontos nem a kép)
http://www.youtube.com/watch?v=nC6UnMt2LkI



Amúgy a színe gyönyörű, és a ereje is van. Az M coupe sorhatos motorja 340Le leadására képes!

De nem időzöm el ennél a gyöngyszemnél, hanem lépek is tovább:

Itt is egy vérbeli Z4-es:



Itt pedig egy ugyancsak vérbeli Z3-as! Nekem amúgy a Z3-as jobban bejön, mint a Z4, noha az előbbi régebb masina.





Azt kevesen tudják, hogy a ma leginkább az M-es BMW-ken látható kopoltyúk a Z sorozat létrejöttével tértek vissza a BMW formavilágába. Sőt az első kopoltyús pont a Z3-as volt, melyet a V8-as motorral szerelt Z8 követett. Mindkettő a James Bond filmsorozatnak köszönheti sikerét, no meg a BMW akkori formabontó tervezői gárdájának. 
A kopoltyú azóta már megjelent a többi BMW-n is nem csak a roadstereken, de az oldalt lévő BMW embléma a luxusárú szabadidős kocsik sajátja maradt. 

További Z3-ról készült képek:






A Z sorozattól elrugaszkodva máris két X6-ossal találjuk magunkat szemben, melyek közül a másodikkal már találkozhattunk az V. részben:





De ha már X6, akkor nem maradhat ki az X5 sem a sorból. Íme:



 Noha az X-ek is a BMW felső kategóriájú autói közé tartoznak azért a csúcsot azért mégiscsak a hetesek jelentik. Ekként kezdetnek máris itt egy E32-es 730i, mely mögött egy E36-os 323i látható.
(Az E32-esről és az E36-osról a fotók nem Veszprémben készültek, de a két kocsi alkalomszerűen többször is megfordult/megfordul a városban. Emellett az első képen háttérben álló 323i-hez különösen mély érzelmek kötnek... :-)) 





Az E32-es után három Bangle-bálna  következik, melyek mindegyike a ráncfelvarrás előtt korszak - szerintem sem szép - vonulatát képviselik:
Az első egy Hamann által tuningolt - nagy valószínűség szerint - benzines, ezüst színű, fekete tetejű hetes.


A második egy 750iL, mely röpke 4799cc, és a V8-as motorja  alaphangon 367Le leadására képes.


Végül egy nem tudom, hogy milyen (diesel, vagy benzines) hetes, melynek a szomorú szemei, és lapított veséi nem teszik egy nagyon vonzóvá ezt a BMW-t. (Bangle ezen alkotását nagyon sokan és sokszor kritizálták, hozzáteszem, szerintem nem véletlenül...)



Mint minden rész, ez sem lehet E46, de főleg nem hármas mentes! 

Így máris itt egy facelift előtti E46-os, nagy valószínűség szerint 318i, vajbőr belsővel. 



A 46-os után az utód, az 5. generációs hármas egy coupe kivitelű példánya, egészen pontosan egy E92-es látható az alábbi két képen. (Véleményem szerint benzines lehet, de menet közben nem hallottam még.)





Noha a modellpalettán a hármas után az ötös jönne, azonban én még megmutatok egy 6-ost az "ötös-áradat" előtt:


Igen, ez egy 635d, ráadásul cabrio. (Testvéréről a IX. részben olvashatunk, és ott le is írtam a véleményem a dezső 6-os BMW-kről, így itt nem ismétlem önmagam, a véleményem nem változott...)



 És akkor a végén a beígért "ötös-áradat":

Kezdésnek egy brutál E34-es: Egy 540i, mely V8-as, 3982cc-s motorral lett szerelve, és papíron 286LE-s volt, és a modellpaletta legerősebb variánsa volt az E34 M5-ös előtt.



Hogy, hogy mehetett azt talán visszaadja ez a YouTube videó:
http://www.youtube.com/watch?v=fBWli6C_5hM

 Hangja pedig itt:
http://totalcar.hu/tv/2009/06/26/E34_540i_gyari_rendszerrel/

A következő egy E39-es, mely igen lelakott állapotban volt akkor, amikor lencsevégre kaptam. A kocsin körbe pörsenések, rohadó élek voltak láthatóak. A gazdi nem lehetett egy BMW fanatikus az biztos...



És az ötösök jelenlegi csúcsa következik, de előtte egy viszonyítási alap: Egy E39-es sedan, nem M-packettal, de majdnem olyan (kép)beállással, mint a...


 ... legújabb M5-ös! Igen, ugyanis a ma Magyarországon ~ 41 M Ft-os listaárral kapható F10-es csúcsgépezetből is lencsevégre került egy példány.

Érdemes a két képet el-vissza nézegetni, és nyomon követni, hogy 10-11 év alatt hova jutott el a BMW kinézete.
- Ami szembetűnő az az, hogy a lökhárító kinyúlása elveszett, az új 5-ös elején nem lehet megállapítani, hogy mi is tulajdonképpen a lökhárító.
- Az (öv)vonalvezetés kapcsán megállapítható, hogy az E39-esnél nem volt olyan hangsúlyos, mint az F10-esnél.
- A lámpák az egyenesről a kerek, és hátranyúló kivitelűre változtak. (Az összehasonlítást természetesen torzítja, hogy egy generáció, az E60/61 nincs képviselve, ahol is a lámpa nagyon hátranyúltra sikeredett, de még volt benne egyenes elem is.)
- Az F10-es motorházteteje sokkal szebb (kidolgozottabb) vonalakat kapott, mint elődjének az elődje.
- És végül annak ellenére, hogy az F10-es egy M-es kivitel, az E39 pedig nem, az E39-es sokkal brutálisabban néz ki, igazi sportautósan, ahol érzelem nincs, csak a morcona orr, melynek tulajdonosa viszont nem a szépségével, hanem az erejével nyűgöz le. (Érdekes, hogy még az M-es felni sem vadítja meg!)

Sőt, ha egy másik (veszprémi) eddig még itt nem szereplő ötös BMW-t nézünk, amin M-packet van, akkor az is sokkal agresszívebben néz ki mint az új ötös.



Az új M5-ös talán oldalról nézve tűnik kicsit sportosabbnak:


Az persze elvitathatatlan, hogy a legújabb ötös, pláne az M5 sokkal erősebb, mint az E39-es társa, de durva is lenne, ha mindez fordítva volna. Abban azonban már nem vagyok biztos, hogy tartósságban ugyanilyen nagy mértékben előzné meg a turbó-turbó-biturbó-turbó-turbó.... vadiúj M5-ös a régi E39-est.
Noha ezt még nem tudhatjuk előre, de az én véleményem az, hogy nem lesz olyan tartós, mint az E39-es. (Bővebben: http://bmwe46tumblr.blogspot.com/2012/02/az-uj-3-as-es-m5-os-szinre-lepese-aki.html)

Hát ennyi fért a XI. részbe, azaz a BMW színe java.

-------------
Korábbi részek, még a www.bmwe46.tumblr.com -ról:

Korábbi részek:
 VII. rész – Az a bizonyos “M-érzés”:http://bmwe46.tumblr.com/post/6665765357/bmw-m-power




3 megjegyzés:

  1. Azaz 1M sztem itt van györbe csak már van rajta egy nagy szárny is. :D

    VálaszTörlés
  2. Lehet. Régen láttam én is itt Veszprémben. Az egyik szerelő ismerősömhöz szokott járni néha-néha. Ő ki is próbálta. Azt mondta, hogy nem lassú... :-) Olyan "régi E30" feeling.

    VálaszTörlés
  3. Egyszer láttam a srácot ahogy elveri neki. :D Hát még látni is nagy élmény volt :D
    Majd talán egyszer nekem is egy E46 M3 :D :D

    VálaszTörlés