2012. március 2., péntek

A szállodakulcs és a kormányzár története

A mai nap tapasztalata alapján úgy döntöttem, hogy létrehozom jelen blogomon a "Besz@rásjelző" címkét is. Hogy miért?

Ezért:

Történet ott kezdődik, hogy a minap láttam egy youtube BMW E46-os reklámot, még 1998-ból, amikor is a végén egy szálloda előtt megálló sedan 46-osból a tulajdonos a hotelboy kezébe nyomja a szállodakulcsot. Mivel ilyen nagyon megigéző volt, ahogyan a szállodába menet a szállodakulcsot adjuk oda, így elhatároztam, hogy ma munka után én is megnézem miként is funkcionál a bizonyos szállodakulcs melyről a kezelési útmutató ezt írja:

"Ajtó és gyújtáskulcs: Ez a kulcs nem működteti a csomagtartó és a kesztyűtartó zárát - előnyös pl. hotelben történő parkoláskor."

A bizonyos képsorozat a videóból

Mint annak rendje és módja szépen haza is értem, egyből be majd irány az autóhoz:
A kezelési könyvben leírtak szerint próbáltam volna kipróbálni, hogy tényleg "nem működteti a csomagtartó (...) zárát". Na ez az ami ugye a kombi BMW-n nincs. Mármint nem hátsó zár, hanem annak kulcslyuk.

Így máris ugrottam tovább a kesztyűtartóhoz (nálam: torpedó a neve). Ahogyan beszálltam - mivel a garázsban kicsi a hely - meglöktem a kormányt is mely rögtön kormányzár funkcióba is állt be. Ezzel nem törődtem, hanem máris próbáltam a torpedót, mely mint az a nagy könyvben meg van írva nem is nyitódik, egészen pontosan be sem lehet tenni a (szálloda)kulcsot. 

Egészen eddig tehát minden a forgatókönyv szerűen ment. Na de úgy döntöttem, hogyha egyszer így befészkeltük magunkat a gépezetbe, akkor adjuk rá a gyújtást. És itt ért a meglepetés.


Fordítanám a kulcsot - először a szállodakulcsot - de semmi. Kőkemény megtorpanás. Na ekkor még nem gondoltam semmire, mert elvégre ez a szállodakulcs. Lehet, hogy elromlott, vagy mit tudom én. Teszem be a normál gyújtáskulcsot, fordítanék: Semmi. Na és ekkor felvillant a beszarásjelző! 

Mitévő legyek? Ez qrva nagy gáz, de nem bírom elforgatni a kulcso(ka)t. Utolsó mentsváram, az volt, hogy bemegyek a másik (fő)kulcsért, mert hátha szétment a másik (fő)kulcs. De mielőtt kiszálltam, azelőtt még bezártam, majd kinyitottam, mind az ajtót, mind az egész kocsit utóbbit (természetesen távkapcsolóval).

Beslisszoltam a kulcsért, majd vissza - közben elmormoltam egy imát, hogy hátha az ajtó becsukódása, vagy újra nyitás majd segít - és visszatértem. Remegő lábakkal beszálltam, kulcs be, fordítás, és-és, az eredmény ugyanaz: megütközött kulcs. Ekkor a beszarásjelző nem csak fel-fel villant, hanem vadul égett (bennem.) És most mi a nagy franc lesz???

Utolsó mentsváram Levi(M5) barátom volt, hogy jelezzem: Ezzel én holnap nem megyek sehova sem, pláne nem a doktorbácsihoz, mert elforgatom a kulcsot és semmi.

Mire Ő, megnyugtatóan: 
- Kormányzár bent van? 
- Mondom: Igen. 
- Jó akkor szállj be, fogd meg a jobb kezeddel a slusszkulcsot, bal kezeddel a kormányt. 
- Eddig megvan - jeleztem.
- Jó, akkor most szépen kezd el apró mozdulatokkal, jobbra vagy balra forgatni a kormányt, meg vele párhuzamosan a slusszkulcsot is az 1-es állapot felé.

És lám: Elfordult a kulcs, és kigyulladtak a lámpáim!!!! Hát egy gigantikus kő zuhant le a szívemről, a beszarásjelző pedig nyomban kialudt. Sűrű hálával, és imába foglalással elbúcsúztam az életmentőmtől, majd visszahuppantam a kocsiba, és egy perc néma csenddel emlékeztem meg a történtekről és a hősről.

Ez kellett, mert komolyan mondom be voltam fosva. Ilyet még életemben nem hallottam, láttam, tapasztaltam, de mint utólag kiderült a BMW-kben ez így megy. Egy újabb tapasztalattal lettem gazdagabb.

A történtek után bele is gondoltam, hogy bazz, ha ez a világ végén történik, és történetesen nincs nálam mobil, vagy lemerült, vagy nincs térerő, akkor mi a jó nagy franc lett volna velem? És ez a kezelési könyvben sincs leírva, hogy te hülye paraszt ez így megy minálunk BMW-nél! Nem tudom, hogy más kocsinál is ilyen-e a rendszer, de most már tudom, hogy a BMW-nél ILYEN! Kellett hozzá egy ideggörcs, meg egy megmentő is, hogy megtudjam...

(...)

Visszatérve a szállodakulcshoz, mert onnan indult a történet, elővettem az ún. "tartalék kulcsot" is, melyről pedig ez van írva ott, ahol a kormányzárról semmi:

"Tartalék kulcs a biztonságos megőrzéshez, pl. pénztárcában. Ez a központi kulcs nem mindennapos szolgálatra szolgál."

Minden jó, ha a vége jó, így rekonstruáltam a "megigéző" képjelenet szereplőit:

 Balról jobbra, az órajárással megegyező irányban: Szállodakulcs, szerviz (tartalék) kulcs és egy eredeti BMW kulcstartó

A megidéző páros



--------------------------
Megtudtam, hogy a rombusz alakú kulcsokban elvileg nincs is elem, hanem azok menet közben töltik magukat a kocsiról...

1 megjegyzés:

  1. Így utólag már megmosolyogtató olvasni a közel egy éves sztorit. Bár tény, hogy azóta sem tapasztaltam olyat - pedig nem egy autót - mustrára fogtam, hogy annyira be lett volna állva mint anno az enyém. Egy mm-t nem moccant meg a kormány! Míg más autók egy kicsi holtjátékkal adják tudtunkra: kormányzár van öcsi!

    VálaszTörlés